cheaptickets refund van tickets drama

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Tuurkedijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2023 17:17

cheaptickets refund van tickets drama

Ongelezen bericht door Tuurkedijk »

Via cheaptickets een vlucht geboekt die met Emirates zou worden uitgevoerd. Dag voor vertrek netjes via de email en via de website van cheaptickets aangegeven dat het gecancelled werd. Hiermee overtuigd dat dit voldoende was. Ik had medische klachten gekregen waarvoor ik enkele weken later voor ben geopereerd.

Na weken wachten op mijn geld heb ik de service desk via de chat in de website gevraagd waar de terugbetaling bleef.
Mij werd meegedeeld dat ik een mail gehad zou hebben met een refund voorstel waarbij 300 euro aan fees zouden worden ingehouden. De mail had ik nooit gezien en op advies van de helpdesk zou ik eens in de spam folder moeten kijken. En verdraaid, daar stond een email. Deze had ik op dezelfde dag terug moeten zenden voor akkoord maar omdat ik die niet had gezien was dat dus niet mogelijk. Nu ben ik als no show opgevoerd en zou ik geen recht hebben.

Na zon 50 emails heen en weer, vragen ze nu om de engelstalige medische prive informatie zodat ze die naar Emirates kunnen sturen.
Ik heb de bevestigings emails van de opname en het opname document naar hen gezonden. Dat schijnt dus weer niet genoeg te zijn en nu willen ze privacy gevoelige medische informatie van mij hebben in het engels. Ook de Emirates helpdesk is kennelijk niet hiervan op de hoogte en stuurt me weer terug naar cheaptickets, die overigens telefonische bijna onbereikbaar zijn en cheaptickets doet er alles aan om niet bereikbaar te zijn of geld terug te geven. bovendien zeer slecht engels door een Indiase helpdesk medewerker.

volgens mij mogen ze geeneens om de medische gegevens vragen.
Wie heeft er tips om het management van Cheaptickets hierover aan te spreken want de muur van support is niet te doordringen. Dit lijkt me ook wel iets om eens op de televisie aan de kaak te stellen

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: cheaptickets refund van tickets drama

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Voor dergelijke zaken zijn annuleringsverzekeringen in het leven geroepen. En kopen bij een low-budget bedrijf betekend ook low-budget service. Was uw ticket uberhaupt kosteloos annuleerbaar?
Cheaptickets was coulant, echter is het bij u stuk gelopen. Nu willen ze best meewerken, echter willen ze wel de zekerheid hebben dat er een medische noodzaak was die dermate onverwacht was dat ze enkel op die voorwaarden willen terug betalen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: cheaptickets refund van tickets drama

Ongelezen bericht door rwolters »

Zo gek is het toch niet dat ze een medische verklaring willen hebben? Anders is iedereen die wil annuleren ineens "ziek". En mails die in je spamfolder terecht komen is jouw probleem. Als je een papieren brief mist omdat die tussen een stapel folders is gekomen is het immers ook je eigen probleem.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: cheaptickets refund van tickets drama

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
18 nov 2023 00:21
Zo gek is het toch niet dat ze een medische verklaring willen hebben? Anders is iedereen die wil annuleren ineens "ziek". En mails die in je spamfolder terecht komen is jouw probleem. Als je een papieren brief mist omdat die tussen een stapel folders is gekomen is het immers ook je eigen probleem.
Zouden zulke bedrijven niet kunnen zorgen dat ze op een White list komen van emailadressen?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: cheaptickets refund van tickets drama

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Elk ticket heeft zijn eigen annulering voorwaarden. Meestal is annuleren niet mogelijk, bij geen enkele reden.

Annuleringsverzekering bent u verzekerd, al gelden strenge regels.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: cheaptickets refund van tickets drama

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Om eerlijk te zijn zie ik weinig tot niets wat cheaptickets fout heeft gedaan.

Nu ben ik als no show opgevoerd en zou ik geen recht hebben.
Tot en met hier heeft cheaptickets niets fout gedaan, want u hebt zelf die mail in uw spamfolder niet gezien.

En die medische gegevens worden ongetwijfeld door Emirates gevraagd, want die moeten Engelstalig zijn, en cheaptickets kan ze ook in het Nederlands lezen.

volgens mij mogen ze geeneens om de medische gegevens vragen.

Of ze die niet mogen vragen weet ik niet, want vragen staat meestal vrij, maar u zult ongetwijfeld niet verplicht zijn om die te leveren.
Het resultaat is alleen dat u geen geld terugkrijgt.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: cheaptickets refund van tickets drama

Ongelezen bericht door Dirkie »

Onkruid71 schreef:
18 nov 2023 00:27
rwolters schreef:
18 nov 2023 00:21
Zo gek is het toch niet dat ze een medische verklaring willen hebben? Anders is iedereen die wil annuleren ineens "ziek". En mails die in je spamfolder terecht komen is jouw probleem. Als je een papieren brief mist omdat die tussen een stapel folders is gekomen is het immers ook je eigen probleem.
Zouden zulke bedrijven niet kunnen zorgen dat ze op een White list komen van emailadressen?
Dat willen alle bedrijven wel, ook degene die daar zwaar misbruik van gaan maken :mrgreen:
Maar even voor alle duidelijkheid. Als een mail in de SPAM folder komt dan is het je eigen verantwoordelijkheid om daar in te kijken. Je kunt in de SPAM folder namelijk niet per ongeluk klikken op links omdat die daar niet zouden moeten werken. Zelf kun je de mail verplaatsen naar de normale folder waarna alles weer werkt. Er kunnen ook meerdere SPAM folders zijn. Je email provider kan er een hebben, maar ook je eigen email client kan er een hebben.
Tegenwoordig wordt er ook vaak op gewezen dat je de SPAM folder(s) moet controleren.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: cheaptickets refund van tickets drama

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
18 nov 2023 00:27
rwolters schreef:
18 nov 2023 00:21
Zo gek is het toch niet dat ze een medische verklaring willen hebben? Anders is iedereen die wil annuleren ineens "ziek". En mails die in je spamfolder terecht komen is jouw probleem. Als je een papieren brief mist omdat die tussen een stapel folders is gekomen is het immers ook je eigen probleem.
Zouden zulke bedrijven niet kunnen zorgen dat ze op een White list komen van emailadressen?
Nee, en dat moet je ook niet willen. Zou alleen maar misbruik van gemaakt worden. Dat soort zaken kun je het beste zelf beheren, alleen moet je dat natuurlijk wel doen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: cheaptickets refund van tickets drama

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Onkruid71 schreef:
18 nov 2023 00:27
Zouden zulke bedrijven niet kunnen zorgen dat ze op een White list komen van emailadressen?
Nee dat gaat niet. Bedrijven kiezen niet om op een whitelist te komen, alle spam bedrijven zouden dat dan ook graag willen. Gebruikers melden of een email spam is. En na genoeg meldingen kan een bedrijf zomaar op de spamlijst terecht komen. Vandaar men altijd stelt, check regelmatig de spam folder.

Plaats reactie