LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flylevel annuleert vlucht en neemt telefoon niet op

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
IlsePixner
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2020 21:19

Flylevel annuleert vlucht en neemt telefoon niet op

Ongelezen bericht door IlsePixner »

Mijn man en ik hadden voor 9 april een vlucht geboekt vanuit Amsterdam naar Wenen en op 13 april weer terug naar Amsterdam met de vliegmaatschappijen flylevel. Op 19 en 24 maart kregen we een mail dat de vlucht gecanceld is . In de mail wordt geadviseerd om op de site via de boekingsomgeving contact op te nemen. Als we onze boekingscode ingeven wordt vermeld dat ik met de klantenservice contact moet opnemen. Ik bel meerdere keren op verschillende tijdstippen maar ik kan niemand spreken. Na het doorlopen van het keuzemogelijkheden stopt het op gegeven moment. Wij willen best wel een voucher omdat de reden voor onze reis een bezoek was bij mijn zieke en bejaarde moeder in een verpleeghuis in Oostenrijk. Ik reis wel vaker naar Oostenrijk. Is de vliegmaatschappijen verplicht om ons een voucher aan te bieden? Zo niet, hoe krijg ik mijn geld terug? Wij hebben niets meer van de vliegmaatschappijen gehoord. Wat nu?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Flylevel annuleert vlucht en neemt telefoon niet op

Ongelezen bericht door berndv »

IlsePixner schreef:
13 apr 2020 21:38
Ik bel meerdere keren op verschillende tijdstippen maar ik kan niemand spreken.
U boekt bij een Spaanse luchtvaartmaatschappij, en zoals u wellicht weet, hebben ze in Spanje een volledige lockdown, het kantoor zal dan ook uitgestorven zijn, contact krijgen zal op dit moment langzaamaan weer op gang komen, vanaf gisteren zijn de regels ietwat versoepelt in Spanje.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Flylevel annuleert vlucht en neemt telefoon niet op

Ongelezen bericht door mahadma »

èn afgezien van de lock down, u zou niet de enige zijn die belt, tijdens/na de crisis.

maupie74
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2020 14:33

Re: Flylevel annuleert vlucht en neemt telefoon niet op

Ongelezen bericht door maupie74 »

Is er bij jou al iets bekend over een voucher of refund? Wij hadden hetzelfde verhaal bij FlyLevel. We kregen via de e-mail wel de mogelijkheid te kiezen voor een refund. Toen wij dit hadden aangevraagd, hebben we niks meer gehoord en krijgen we ook geen persoon aan de telefoon. Dat we niet de enigen zijn, snap ik. Maar niks van je laten horen, onbereikbaar zijn - lijkt mij ook niet de juiste manier. Als ik een mail zou sturen over een donatie krijg ik vast wel antwoord. :wink:

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Flylevel annuleert vlucht en neemt telefoon niet op

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ze zijn verplicht jou je geld terug te geven. Het accepteren van een voucher is coulance van jouw kant.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Flylevel annuleert vlucht en neemt telefoon niet op

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

5 minuten per gesprek = 12 per uur x 8 uren = 96 per dag,
heen en terug 150 passagiers dus 300 - 96= 204 niet bereikbare

Bellen met Covid 19, dat lukte daarom nooit.

Vroeger wel eens 1 per vlucht en lang wachten....
Elke maatschappij heeft nu deze telefoon file.

Gesloten