LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
novelta
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2018 17:57

Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door novelta »

Bij deze wil ik u waarschuwen als u een veilige betaling met creditcard wil verrichten naar Kras reizen u een toeslag mag verwachten van 1 procent op de totale reissom en dit niet bespreekbaar is daar dat dit zo vermeld staat in de betalingsvoorwaarden. Aangezien ik de betaling verricht vanuit Belgie heb ik niet de mogelijkheid om via IDEAL te betalen. Een commerciele geste zou beter in deze geweest zijn en alzo nog de toeslag te ontlopen. :(

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

novelta schreef:Bij deze wil ik u waarschuwen als u een veilige betaling met creditcard wil verrichten naar Kras reizen u een toeslag mag verwachten van 1 procent op de totale reissom en dit niet bespreekbaar is daar dat dit zo vermeld staat in de betalingsvoorwaarden. Aangezien ik de betaling verricht vanuit Belgie heb ik niet de mogelijkheid om via IDEAL te betalen. Een commerciele geste zou beter in deze geweest zijn en alzo nog de toeslag te ontlopen. :(
Want? Waarom zou jij niet moeten opdraaien voor de kosten van het betaalmiddel waar jij voor kiest?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
novelta schreef:Bij deze wil ik u waarschuwen als u een veilige betaling met creditcard wil verrichten naar Kras reizen u een toeslag mag verwachten van 1 procent op de totale reissom en dit niet bespreekbaar is daar dat dit zo vermeld staat in de betalingsvoorwaarden. Aangezien ik de betaling verricht vanuit Belgie heb ik niet de mogelijkheid om via IDEAL te betalen. Een commerciele geste zou beter in deze geweest zijn en alzo nog de toeslag te ontlopen. :(
Want? Waarom zou jij niet moeten opdraaien voor de kosten van het betaalmiddel waar jij voor kiest?
Je bedoelt zoals een toeslag van €2,50 voor betalen met een acceptgiro? :wink:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door mahadma »

De ontvanger van het cc bedrag krijgt geen 100%, dus mag u meebetalen.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door Lowieze »

MichielFRL schreef:
novelta schreef:Bij deze wil ik u waarschuwen als u een veilige betaling met creditcard wil verrichten naar Kras reizen u een toeslag mag verwachten van 1 procent op de totale reissom en dit niet bespreekbaar is daar dat dit zo vermeld staat in de betalingsvoorwaarden. Aangezien ik de betaling verricht vanuit Belgie heb ik niet de mogelijkheid om via IDEAL te betalen. Een commerciele geste zou beter in deze geweest zijn en alzo nog de toeslag te ontlopen. :(
Sinds 14 januari is het verboden extra kosten te rekenen voor creditcard betalingen, zie https://www.ed.nl/economie/verbod-toesl ... ~ade8c29b/

Voor de volledigheid, dit staat in uw link : "Voor de Benelux gaat de maatregel pas in vanaf de zomer, omdat België en Nederland te laat zijn met de omzetting in nationale wetgeving. Welke gevolgen dit heeft is nog onduidelijk."

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door renewouters »

MichielFRL schreef:
novelta schreef:Bij deze wil ik u waarschuwen als u een veilige betaling met creditcard wil verrichten naar Kras reizen u een toeslag mag verwachten van 1 procent op de totale reissom en dit niet bespreekbaar is daar dat dit zo vermeld staat in de betalingsvoorwaarden. Aangezien ik de betaling verricht vanuit Belgie heb ik niet de mogelijkheid om via IDEAL te betalen. Een commerciele geste zou beter in deze geweest zijn en alzo nog de toeslag te ontlopen. :(
Sinds 14 januari is het verboden extra kosten te rekenen voor creditcard betalingen, zie https://www.ed.nl/economie/verbod-toesl ... ~ade8c29b/
Die lui in Brussel moeten eens stoppen met zich overal mee bemoeien. Nu mogen onze Hollandse bedrijven geeneens meer extra geld vragen aan hun klanten! ;-)

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kras moet zelf ook extra betalen om geld te ontvangen via een creditcard. Een aangezien marges al laag zijn worden alle kosten dus 1 op 1 doorgevoerd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klinkt leuk, dat verbod. Probleem is alleen wel dat de creditcardmaatschappijen die kosten wél gewoon doorberekenen aan de partij die die betaling accepteert. Per saldo zal die dus de creditcard voortaan weigeren of de kosten in de kostprijs doorberekenen. En daar zijn we allemaal de dupe van. Hoezo, “de consument wordt nu beter beschermd”...?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:Klinkt leuk, dat verbod. Probleem is alleen wel dat de creditcardmaatschappijen die kosten wél gewoon doorberekenen aan de partij die die betaling accepteert. Per saldo zal die dus de creditcard voortaan weigeren of de kosten in de kostprijs doorberekenen. En daar zijn we allemaal de dupe van. Hoezo, “de consument wordt nu beter beschermd”...?
Gelukkig staan in de wet dan ook uitzonderingen aangegeven voor bedrijven die alleen als een soort cc-maatschappij werken. Types als American Express, maar ook PayPal mogen gewoon doorberekend worden. De wetgeving gaat in dit geval voornamelijk over de creditcard service van banken. Dat staat overigens gewoon in de bron die wordt aangevoerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef:Kras moet zelf ook extra betalen om geld te ontvangen via een creditcard. Een aangezien marges al laag zijn worden alle kosten dus 1 op 1 doorgevoerd.
Dit is nog geen eens 1 op 1 gemiddeld is het tarief 2,5% op het totaal bedrag als je via CC accepteert.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
Moneyman schreef:Klinkt leuk, dat verbod. Probleem is alleen wel dat de creditcardmaatschappijen die kosten wél gewoon doorberekenen aan de partij die die betaling accepteert. Per saldo zal die dus de creditcard voortaan weigeren of de kosten in de kostprijs doorberekenen. En daar zijn we allemaal de dupe van. Hoezo, “de consument wordt nu beter beschermd”...?
Gelukkig staan in de wet dan ook uitzonderingen aangegeven voor bedrijven die alleen als een soort cc-maatschappij werken. Types als American Express, maar ook PayPal mogen gewoon doorberekend worden. De wetgeving gaat in dit geval voornamelijk over de creditcard service van banken. Dat staat overigens gewoon in de bron die wordt aangevoerd.
Klopt, maar in diezelfde bron staat ook dat dat slechts 5% van de betalingen betreft. Voor de overige 95% geldt onverminderd mijn door jou geciteerde opmerking.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door kweenie »

novelta schreef: Aangezien ik de betaling verricht vanuit Belgie heb ik niet de mogelijkheid om via IDEAL te betalen. Een commerciele geste zou beter in deze geweest zijn en alzo nog de toeslag te ontlopen. :(
Je kunt het bedrag ook gewoon overmaken. Dat duurt natuurlijk wel een paar dagen langer, maar als je niet a la minute weg gaat, lijkt me dat geen probleem. Je hebt dus wel degelijk een keus.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door bprosman »

Vaak heb je bij het boeken met een cc ( in ieder geval de mijne) wel diverse extra’s als (annulerings - reis ) verzekeringen, toegang tott lounges igv vertragingen etc.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:Je bedoelt zoals een toeslag van €2,50 voor betalen met een acceptgiro? :wink:
Ik mag hopen dat je het verschil ziet tussen een toeslag, waarvan €2,15 in eigen zak verdwijnt en doorbereken van 1% kosten die de creditcardmaatschappij in rekening brengt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:Vaak heb je bij het boeken met een cc ( in ieder geval de mijne) wel diverse extra’s als (annulerings - reis ) verzekeringen, toegang tott lounges igv vertragingen etc.
Ook bij pakketreizen? Toen ik met Shoestring op vakantie ging, gingen we met een KLM lijnvlucht naar Amman, maar ik kreeg die flying blue miles etc er niet bij.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kras Reizen: bij creditcard 1 procent extra betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

bprosman schreef:Vaak heb je bij het boeken met een cc ( in ieder geval de mijne) wel diverse extra’s als (annulerings - reis ) verzekeringen, toegang tott lounges igv vertragingen etc.
Dan is het toch des te meer redelijk dat de extra kosten gewoon door de betreffende consument betaald zouden moeten worden, en niet door ons allemaal...

Gesloten