LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Patricia1984!
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2016 12:46

Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door Patricia1984! »

Goedemiddag,

Ik en mijn vriend vertrekken aanstaande dinsdag naar hurghada op vakantie.. Dit hebben wij geboekt voor ik zwanger was, anders waren we hier zoiezo nooit heengegaan. Wij zitten in hurghada waar we na het bericht van enkele weken geleden ons al totaal niet meer veilig bij voelen waardoor we toen contact hebben gehad met D reizen in de hoop dat we mochten omboeken (natuurlijk binnen hun pakket), maar dat was helaas niet mogelijk! Nu zie ik vandaag het bericht in de kranten dat Transavia heeft besloten om de crew niet meer te laten overnachten in Egypte omdat ze de veiligheid van hun personeel niet meer kunnen garanderen dus dat ze een extra tussenlanding gaan maken in Griekenland zodat de crew daar weer veilig terug naar Nederland kan om te overnachten.. Dit betekent dus ook dat de vluchten zeker 2 uur vertraging op gaan lopen wat wij dus maar moeten accepteren! Ik bel dus vanmorgen d reizen op met het verzoek om toch om te boeken, ten 1e omdat ik me daar nu helemaal niet meer veilig voel, anders had de crew daar wel mogen overnachten, ten 2e omdat ik niet langer wil vliegen ivm de zwangerschap, voel me zwaar beroerd dus moet er niet aan denken nog 2 uur langer in het vliegtuig te zitten en zeker niet met die reden.. Al bij al vind ik het een belachelijke situatie en zou graag jullie advies of hulp willen.

Met vriendelijke groet,

Patricia Baudewijns

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door langste adem »

Als ik het reisadvies bekijk (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oud/egypte ) is er niet echt een negatief reisadvies, maar is de situatie wel wel zorgelijk en ik kan me voorstellen dat u er zich absoluut niet prettig bijvoelt.

Als ik bij een concurrent kijk (http://www.vakantiereizenegypte.nl/reisadvies-egypte/) raden ze het vooral af om excursies te gaan doen en vooral in je resort te blijven.
Misschien opent dat een mogelijkheid tot annuleren. Ik ben nooit in Egypte geweest maar het lijkt me dan dat je juist wel (veilig) gebruik wilt kunnen maken van excursies naar de interessante dingen bijvoorbeeld pyramides , en niet alleen maar op het strand liggen.

En ik weet niet in hoeverre dit nog actueel is , misschien heeft u er wat aan. : http://weblog.independer.nl/productnieu ... kkelijker/

Misschien weet iemand een beter antwoord...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door Brahms »

Een zwangerschap, "ontstaan na boeken" is bij veel reisverzekeringen een legitime reden om een reis te mogen annuleren. En wij spreken uit eigen ervaring......
Een doktersverklaring is hierbij voldoende.
Zou dit eens even goed uitzoeken bij je reisverzekering.
Neem maar even aan dat je voor een reis naar Egypte wel een goede reisverzekering hebt afgesloten.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door langste adem »

Dan zou ik het zeker via die weg proberen... Overigens wel erg kort dag als u dinsdag al vertrekt

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door Brahms »

snuffel1 schreef:............. Dat Transavia de crew niet laat overnachten in een gezamenlijk hotel heeft een reden want bij een aanslag valt de gehele crew weg..............
5 crewleden of 5 toeristen opgeblazen, even erg !!

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door langste adem »

Vraag is wat is "werkelijk gevaar lopen". Lastig in te schatten , ook voor de rijksoverheid. Vooral met dit soort "incidenten" waarvan je kunt discussieren in hoeverre ze verder een acuut en reeel gevaar vormen. Ik kan me echter goed voorstellen dat je dan niet meer wil als je al hebt geboekt, ook al zegt de rijksoverheid van er is geen negatief reisadvies. Was er ook nie met de MH-17.

En de reden dat Transavia omwille de veiligheid niet de crew niet meer laat overnachten in risicogebieden is "omdat anders de hele crew wegvalt" klinkt ook niet echt hoopvol. En alle passagiers van dat vliegtuig (en de nieuwe crew) dan ? Lopen de transavia piloten echt zoveel meer risico ?

Ik weet het niet. Misschien heeft die tussenlanding ook wel weer andere, praktische redenen voor Transavia.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door moederslink »

@Brahms, natuurlijk even erg!

Maar ook het punt van TS is dat de crew in Athene overnacht waardoor de vlucht 2 uur langer duurt.
Ik had het ook gelezen in de krant en vind dit ook vreemd. De crew kan gewoon toch ook in Hurghada zelf overnachten?? Hoeft toch niet perse op of rondom de luchthaven?
En de volgende " verse " crew stijgt toch ook weer op in Hurghada? Waar komen die dan vandaan??

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer het je echt niet lekker zit moet je niet gaan. Ter plaatse wil je misschien alleen maar weg en is de vakantie toch waardeloos.

De kosten zouden van secundair belang moeten zijn.
Laatst gewijzigd door crazyme op 22 jan 2016 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door kokka »

Het is al een tijdje onrustig in Egypte. Je wordt niet gedwongen om daarheen te gaan. Het is helaas helemaal je eigen keus. Als je tegen je zin gaat omdat je anders je geld kwijt ben, breng je jezelf en je ongeboren kind dus in gevaar (voor zover het dan ook daadwerkelijk gevaarlijk is) voor geld. Eigenlijk best raar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door moederslink »

snuffel1 schreef:Dat Transavia de crew niet laat overnachten in een gezamenlijk hotel heeft een reden want bij een aanslag valt de gehele crew weg. De kans op een aanslag op een hotel dichtbij of op de luchthaven zelf is veel groter dan op het hotel in de plaats waar u verblijft
MichielFRL schreef: Crew hotels zitten niet in de toeristische gebieden, maar dichtbij het vliegveld en niet altijd in de beste buurten
Dit rijmt dan niet met elkaar :(

Is Transavia de enige maatschappij die de crew achterlaat in Athene, op weg naar Hurghada??
En de andere crew vanuit Athene , of diegenen die weer opstijgen vanuit Hurghada, dat boeit dan niet of zo?

Voor zover ik weet is er idd geen negatief reisadvies gegeven.
@TS , als u het niet wilt of aandurft, ga dan niet of probeer het om te boeken i.v.m zwangerschap ook.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door newmikey »

Patricia1984! schreef:Ik en mijn vriend vertrekken aanstaande dinsdag naar hurghada op vakantie.. Dit hebben wij geboekt voor ik zwanger was, anders waren we hier zoiezo nooit heengegaan. Wij zitten in hurghada waar we na het bericht van enkele weken geleden ons al totaal niet meer veilig bij voelen waardoor we toen contact hebben gehad met D reizen in de hoop dat we mochten omboeken (natuurlijk binnen hun pakket), maar dat was helaas niet mogelijk! Nu zie ik vandaag het bericht in de kranten dat Transavia heeft besloten om de crew niet meer te laten overnachten in Egypte omdat ze de veiligheid van hun personeel niet meer kunnen garanderen dus dat ze een extra tussenlanding gaan maken in Griekenland zodat de crew daar weer veilig terug naar Nederland kan om te overnachten.. Dit betekent dus ook dat de vluchten zeker 2 uur vertraging op gaan lopen wat wij dus maar moeten accepteren! Ik bel dus vanmorgen d reizen op met het verzoek om toch om te boeken, ten 1e omdat ik me daar nu helemaal niet meer veilig voel, anders had de crew daar wel mogen overnachten, ten 2e omdat ik niet langer wil vliegen ivm de zwangerschap, voel me zwaar beroerd dus moet er niet aan denken nog 2 uur langer in het vliegtuig te zitten en zeker niet met die reden.. Al bij al vind ik het een belachelijke situatie en zou graag jullie advies of hulp willen.
Laat me vaststellen dat ik a) me uw zorgen heel goed kan voorstellen maar ook b) dat ze waarschijnlijk overbodig zijn

Dat men crews buiten het gebied laat blijven voor wat betreft overnachtingen heeft ook meer met arbeidsvoorwaarden en verzekering te maken. U komt er één keer, zij vliegen meerdere malen per week. Ik heb hetzelfde meegemaakt met vluchten op Tel Aviv waar de KLM crews meteen terugvlogen naar Cyprus toen in 2014 de raketten in Tel Aviv insloegen.

Als u op het resort blijft (en dat was u vast zelf ook al van plan) kunt u ook daar nog een heel fijne en relaxte vakantie beleven. Als je op de nare dingen in het nieuws van 8 uur zou moeten afgaan zou er ook geen hond meer naar Parijs, Brussel, Londen of Madrid gaan...en toch gaan we met z'n allen.

Dat het vervelend is om, zwanger en wel, nog langer in het toestel te moeten zitten is inderdaad heel erg vervelend maar als het goed is hoeft dat maar 1 keer op de héén- òf terugweg.

U wist niet dat u zwanger zou zijn toen u boekte en dat gebeurt duizenden mensen, u kon dat ook niet helemaal uitkienen en daar zijn annuleringsverzekeringen voor. Niet afgesloten? Tsja, dàt kunt u niet op het reisburo of de luchtvaartmaatschappij afschuiven.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door Brahms »

> En daarbij nog, of je hebt pas zeer onlangs geboekt, en je bent ook pas heeel kort zwanger.
Dan moet wat langer reizen (normaliter) geen probleem zijn.

> Of je hebt al wat langer geleden geboekt en bent al langer zwanger, dan zou ik niet enkele dagen voor de reis nog om advies vragen, maar al veel eerder even "zwangerschap en vliegen" hebben ingetypt op het Internet.
Maar goed, daar kan alleen de TS Patricia info over geven.......

Overigens de ene crew vliegt Nederland <> Griekenland (en overnacht in 1 van deze landen), de andere crew vliegt Griekenland<>Egypte (en overnacht in Griekenland.

2 uren om crew te wisselen lijkt me overigens ook wat lang, of gaan ze ook nog even goedkoop tanken in Griekenland en moet iedereen daarom het toestel uit ?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door kokka »

Brahms schreef:> of gaan ze ook nog even goedkoop tanken in Griekenland en moet iedereen daarom het toestel uit ?
bij de meeste tussen stoppen wordt er brandstof ingenomen, dat geeft Transavia ook de mogelijkheid om met minder brandstof te vertrekken uit Nederland/Egypte. het toestel is dan lichter waardoor hij economischer vliegt.
tijdens het tanken hoef je overigens het vliegtuig niet uit, je moet alleen je stoelriem los laten.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door olaf79 »

HEt is werkelijk onbegrijpelijk, en eigenlijk onaanvaardbaar, dat de NL overheid nog reizen toestaat naar dit soort terroristen bolwerken. De NL staat brengt daarmee willens en wetens NL burgers in gevaar.

Egypte, en eigenlijk het hele Midden Oosten op Israel na zeer onveilig en zou door toeristen gemeden moeten worden. Dat er nog mensen zijn die uberhaupt boeken voor dat soort landen, ik snap er helemaal niks van.

bertha45

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door bertha45 »

snuffel1 schreef:@olaf, de regering kan en mag niet bepalen waar wij Nederlanders naar toe reizen, de regering kan hooguit een negatief reis advies afgeven.
Heb het negatieve reisadvies niet gelezen. Zou het ook wel vreemd vinden als de regering, anders dan als er echt gevaar dreigt, er zich mee ging bemoeien. Vind wel dat @TS toch zelf, samen met vriend, deze bestemming heeft uitgekozen. Ook al was/is het misschien minder veilig, dat is niet van vandaag of gisteren doch speelt veel langer. Veel langer dan voor de zwangerschap van de @TS.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door Brahms »

bertha45 schreef:...Veel langer dan voor de zwangerschap van de TS....
Bewust gekozen voor een kand met een verhoogd risico, inderdaad. Ik denk ook dat het wat langer in een vliegtuig zitten als je zwanger bent, niet echt onoverkomelijk is. Is je zwangerschap zo ver dat de buik in de weg gaat zitten, dan mag je toch al niet meer vliegen....
Misschien komt de TS nog een keertje on-line met wat info ?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door moederslink »

Ergo, TS Patricia , zelf gekozen voor Egypte, nog maar kort zwanger , dus die 2 uur oponthoud in Athene voor lief nemen en lekker a.s dinsdag gaan vliegen en genieten en relaxen in Hurghada.
Binnen nu en a.s dinsdag valt er vlg mij op zo.n korte termijn toch niks meer te veranderen.
Er is ook nu geen negatief reisadvies gegeven immers, dus geen apen en beren zien, ok?
Hopelijk laat je hier nog weten hoe of wat...Fijne vakantie! :wink:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door Har06 »

Transavia moet doen wat ze willen, de klagers kunnen zich tot hun touroperator wenden, ik geef Transavia groot gelijk.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door olaf79 »

snuffel1 schreef:@olaf, de regering kan en mag niet bepalen waar wij Nederlanders naar toe reizen, de regering kan hooguit een negatief reis advies afgeven.
Dat mag zij wel.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Transavia laat crew niet overn. ivm veiligheid klant wel!

Ongelezen bericht door Jefdus »

olaf79 schreef:
snuffel1 schreef:@olaf, de regering kan en mag niet bepalen waar wij Nederlanders naar toe reizen, de regering kan hooguit een negatief reis advies afgeven.
Dat mag zij wel.
Je wilt toch niet in een land wonen waar de overheid gaat bepalen wat de burgers wel of niet mogen doen? Mensen moeten gewoon een beetje hun eigen verantwoordelijkheid nemen. De overheid heeft hierin een adviserende rol, maar we moeten hier geen noord Koreaanse toestanden willen.

Gesloten