LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Bij de terugvlucht vanaf Bodrum 9/6'06 naar R'dam , 36 uur vertraging gehad omdat er aan boord een steward ziek geworden was en er daarom 40!mensen niet mee konden met deze vlucht.
Bizarre taferelen voor de gate wie er wel en niet meemochten,mensen met kinderen en ouderen eerst,logisch!daarna was het een roulette spel.
De fatsoenlijkste mensen die niet stonden te dringen en duwen bleven achter.
Degenen die zogenaamd ineens een "hernia" hadden of spontaan"zwanger"waren gingen ons voor.
Wij werden in een vervuild hotel gebracht,de kamers hadden heel lang leeg gestaan en er werkte niets.
De andere dag moesten wij om 12 uur de kamer uit en kregen geen eten meer mits we 20 euro betaalden,dat hebben we maar gedaan maar kloppen doet dit niet daar wij niet om die vertraging gevraagd hadden.
Uiteindelijk zijn wij met een vlucht uit Dalaman,die een tussenstop voor ons maakte, naar A'dam gevlogen en met bussen naar R'dam en Enschede vervoerd.
Wij hoorden heel veel klachten over de vluchttijden en vetragingen van Transavia dit jaar.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Lau10 »

Claim indienen, heb je handtekeningen verzameld ??

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Ja ik heb via mijn reisbureau een claim ingediend en ik heb alle 40 namen met telefoonnummers.
Wij hebben allemaal een klachtenformulier van de Oad gekregen en sturen het allemaal op met de rekeningen van de gemaakte kosten zoals het hotel, telefoonkosten naar het thuisfront en taxi voor 's nachts.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Lau10 »

heb jij een getekend klachtenformulier van de reisagent ter plekke?

een lijst met telefoonnummers zegt juridisch niets, wel bovenstaande:

als jij het getekende formulier niet hebt, gegin je aan een onhaalbaar verhaal, zie reisvoorwaarden.

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

ja we hebben alle 40 een ter plekke ondertekend klanten/klachtenformulier gekregen,die sturen we op naar de reisbureau's ,wel een kopie natuurlijk,die sturen ze door naar Oad.
Stuur je ze zelf rechtstreeks naar Oad hoor je er waarschijnlijk niets meer over.
Oad vond dat ze niet verantwoordelijk waren dat wij vertraging hadden en wilde ons niet eens helpen.
Dit is nattuurlijk absurd ,je boekt bij hun een reis dus zijn zij verantwoordelijk voor het vervoer dat ze inschakelen en moeten zij het met Transavia op zien te lossen.
Het gaat ons allemaal niet om die paar centen maar wel hoe wij behandeld zijn en om het principe.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Transavia

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Daarna was het een roulette spel. De fatsoenlijkste mensen die niet stonden te dringen en duwen bleven achter. Degenen die zogenaamd ineens een "hernia" hadden of spontaan"zwanger"waren gingen ons voor.
Als je dit forum doorleest lijkt het of het altijd Russen zijn die zich niet zo fatsoenlijk gedragen maar zo te zien kunnen de Nderalnders er ook wat van!

Overigens, uit het (toch wat bizarre) relaas kan ik niet opmaken wat het oorspronkelijke schema was en wanneer de terugvlucht heeft plaatsgevonden. Misschien dat dit nog even vermeld kan worden (al is het maar omdat de reizigers uit Dalaman ook vertraging moeten hebben ondervonden vanwege de niet voorziene tussenlanding).

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Onze vluchttijden waren op 2 juni 15.35 vanaf R'dam met een tussenlanding op Enschede, precies op tijd.
De terugvlucht was gepland op 9 juni 11.50 vanaf Bodrum ,die vertrok(zonder ons) met een vertraging van 2 uur.
De vlucht die wij toegewezen kregen was op 10 juni om 22.45.
Dit toestel steeg om 22.10 op uit Dalaman ,was om 22.30 in Bodrum en steeg weer op om 22.45.
Dus die mensen hadden weinig vertraging vooral omdat zo'n kleine groep zo binnen is.
En niemand vond het erg maar was blij dat ze zelf niet in zo'n situatie beland waren.
Dus alle lof voor die mensen.

hartje 57
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2005 00:09

Re: Transavia

Ongelezen bericht door hartje 57 »

ik ben 23 .06.2006.terug gevlogen met transavia van uit turkije.precies op de tijd vertrokken wat op de ticket was aangegeven.en een fantastiche vlucht gehad met een hele fijne crew aan boord.

Gebakken Makreel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 nov 2005 16:54

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Gebakken Makreel »

Fijn voor je maar dat interesseert ons geen lor en daar gaat het ook niet over :shock: en Cornal volgens mij krijg jij alle aantoonbare schade vergoed. :wink:

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Ben benieuwd, heb inmiddels wel al een brief ontvangen van Oad dat ze zo spoedig mogelijk mijn klacht zullen behanden, over 5 a 6 weken om precies te zijn.
Maar ik blijf het raar vinden dat je wel vergoeding krijgt bij een vertraging meer dan 5 uur op de heen vlucht en de terugvlucht niet.
Heen mis je vakantie maar terug je werk en andere kosten.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Dutchie »

Hou er rekening mee dat als je er niet uit komt met OAD en naar de geschillencommissie reizen wilt stappen, deze commissie een klacht alleen in behandeling neemt binnen 3 maanden na terugkomst!

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Dank je voor de tip, ik zal er aan denken!

hartje 57
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2005 00:09

Re: Transavia

Ongelezen bericht door hartje 57 »

corhan wat een antwoord van dat kan mij geen bal schelen.maar er zijn ook mensen die wel tevreden zijn.en dat mag ook wel eens gezegd worden.want er is hiet altijd maar gezeik en geouwehoer.

hartje 57
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2005 00:09

Re: Transavia

Ongelezen bericht door hartje 57 »

sorry het was bedoeld voor gebakken makreel.

sezofala
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jun 2005 22:43

Re: Transavia

Ongelezen bericht door sezofala »

Hoi,

dit is een geval van instapweigering zonder overmacht ...... alle 40 passagiers hebben recht op een vergoeding van 400 euri pp (bodrum < 3500 km?)

Klip en klare zaak, moet je overigens niet voor nara de geschillencommissie omdat het een directe claim richting Transavia betreft.

Sez.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Nadine »

Sorry hoor, maar geen overmacht? Een zieke steward? Want die hadden ze al dagen van te voren zien aankomen?

En al met al hebben ze zich gedeeltelijk aan hun verplichtingen gehouden. Ze zijn naar een hotel gebracht. Oke, het was niet schoon, en ze moesten bijbetalen voor het eten. Dit kun je terug eisen. Maar vervolgens zijn ze zonder kosten terug vervoerd naar het vertrekpunt, zij het deels met het vliegtuig deels met de bus.

Dus aan welke verplichtingen wil je Transavia dan nu houden? Terugbetaling van het ticket is zover mij bekend geen eis bij charters omdat Tranavia het ticket niet verkocht heeft, maar een touroperator. Dus die eis dien je via je reisbureau.

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Is dat echt zo ,ik kan me dat niet voorstellen, het reisbureau heeft er ook niets over gezegd.
Als ik alle berichten lees ,is het overmacht van de kant van Tranaavia en op de terugreis hoeven ze niet te betalen bij een vertraging.Althans dat is mij meegedeeld.
Wij hebben wel bij Oad een claim neergelegt van 20 euro voor de kamer eventuele tefefoonkosten en taxikosten.
Zij zoeken het dan maar verder uit met Transavia.
Ook via Oad is ons niets gezegd over vergoeding van vertraging, wel dat het alleen met de heenvlucht is.

sezofala
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jun 2005 22:43

Re: Transavia

Ongelezen bericht door sezofala »

Ziekte van personeel = bedrijfsrisico, dus absoluut geen overmacht.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Sez.

Cornal
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2005 10:35

Re: Transavia

Ongelezen bericht door Cornal »

Heb net de ANWB rechtshulp gebeld die vertelden dat wij wel degelijk een compensatieregeling moeten krijgen volgens de nieuwe Europese richtlijn omdat wij niet vrijwillig onze plaatsen hebben afgestaan.
Dus snel nog een claim indienen ,wel bij Oad waar we de reis geboekt hadden.(eerder zeiden die dat de regeling alleen voor heenvluchten was)
Die moeten het dan verder uitzoeken met Transavia.
Volgens de ANWB gaat het om een bedrag van 400 euro p.p.de kilometers naar Bodrum.
Dus allen die mij hier over getipt hebben ,bedankt!
Ik laat de afloop nog weten, alleen zal dat niet zo snel gebeuren denk ik.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Transavia

Ongelezen bericht door ReisMeis »

De EU-regeling ‘Denied Boarding Compensation’ die de rechten voor luchtvaartpassagiers regelt, legt de Europese luchtvaartmaatschappijen en ook niet-EU-maatschappijen die vanaf EU luchthavens vliegen, verplichtingen op bij instapweigering, annulering en langdurige vertraging. Dit is een zaak tussen de reiziger en de luchtvaartmaatschappij.
Voor vragen of klachten moet u zich als reiziger dan ook wenden tot de betreffende luchtvaartmaatschappij. Indien u een pakketreis hebt geboekt, brengt deze regeling geen verandering in de verhouding tussen de reisorganisator en de reiziger en kunt u terecht bij uw reisorganisator. De ANVR Reisvoorwaarden blijven van toepassing. Voor alle duidelijkheid: bij vertraging heeft u géén recht op geldelijke compensatie.
Het bovenstaande staat letterlijk op de website van het ANVR; ben dus benieuwd wat uw claim nog gaat opleveren!

Gesloten