LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Triptime naamswijziging

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mashamosha
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2015 15:35

Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door mashamosha »

Allereerst, ja ik ben heel dom geweest.
Vandaag tickets geboekt en bij boeker mijn voorletters ingevuld. Vervolgens bij passagier die gegevens laten kopiëren.
Na het boeken kwam ik er gelijk achter en heb gebeld met triptime.
Deze gaven aan: ofwel risico lopen op luchthaven, ofwel nieuw ticket kopen. Ze hadden geen mogelijkheid om mijn naam te wijzigen.
Heeft iemand misschien wel ervaring met wijzigen van je naam bij triptime? Is de kans groot dat je geweigerd wordt bij de balie, of kan een uittreksel uit de basis administratie misschien helpen?

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

mashamosha schreef:Allereerst, ja ik ben heel dom geweest.
Vandaag tickets geboekt en bij boeker mijn voorletters ingevuld. Vervolgens bij passagier die gegevens laten kopiëren.
Na het boeken kwam ik er gelijk achter en heb gebeld met triptime.
Deze gaven aan: ofwel risico lopen op luchthaven, ofwel nieuw ticket kopen. Ze hadden geen mogelijkheid om mijn naam te wijzigen.
Heeft iemand misschien wel ervaring met wijzigen van je naam bij triptime? Is de kans groot dat je geweigerd wordt bij de balie, of kan een uittreksel uit de basis administratie misschien helpen?
Het antwoord heb je al zelf geschreven.

Als het geen andere optie geeft, kan ook hier niemand met de gouden tip komen.
Het is trouwens niet alleen bij deze maatschappij zo, maar bij alle anderen ook.

Gebruik de zoekfunctie hier op het forum en je kan uit vele topic's kiezen, waar dit al veelvoudig is besproken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door renewouters »

mashamosha schreef:of kan een uittreksel uit de basis administratie misschien helpen?
Als dat al zou kunnen zou dat alleen maar kunnen bij vertrek vanaf een Nederlandse vliegveld. In het buitenland zegt zo'n papier ze niks natuurlijk.

s.werkman
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2007 19:47

Re: Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door s.werkman »

Bureaucratie ten top altijd ....
Ze kunnen nooit wat wijzigen behalve als het in hun eigen voordeel is natuurlijk .
Ik zou het risico niet nemen . Grote kans dat je geweigerd wordt met alle gevolgen van dien .

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

s.werkman schreef:Bureaucratie ten top altijd ....
Ze kunnen nooit wat wijzigen behalve als het in hun eigen voordeel is natuurlijk .
Ik zou het risico niet nemen . Grote kans dat je geweigerd wordt met alle gevolgen van dien .
Is al jaren zo, maar mensen reageren/googelen pas, als het te laat is.
Voor alle maatschappijen geldt hetzelfde.
Boek een ticket met de naam(en) welke in het paspoort of ID staan, dan is er niets aan de hand, simpel achteraf te klagen.

leslha
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 feb 2015 15:56

Re: Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door leslha »

Ze kunnen dat wel wijzigen. Maar het beleid is om het niet te doen want daar maken ze extra winst mee .
Hiervan worden de bonussen eind van het jaar van betaald.
Ik heb hetzelfde ook gehad bij Easyjet maar gelukkig was de dame aan de balie op het vliegveld bereid de wijziging aan te brengen tegen een geringe vergoeding .
Ik denk dat ze nu ontslagen is

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2015 11:00

Re: Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door [email protected] »

zeker na afloop is het een open deur maar ik check mijn gegevens en laat die altijd aan een ander zien. het is belachelijk dat ze niets voor je kunnen doen. ik meen dat je voor bijvoorbeeld 25 euro wel wijzigingen mag doorvoeren maar dat is blijkbaar niet meer zo.
ik zou het zekere voor het zekere kiezen en een nieuwe kopen en later alsnog proberen er iets aan te (laten) doen.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

leslha schreef:Ze kunnen dat wel wijzigen. Maar het beleid is om het niet te doen want daar maken ze extra winst mee .
Hiervan worden de bonussen eind van het jaar van betaald.
Ik heb hetzelfde ook gehad bij Easyjet maar gelukkig was de dame aan de balie op het vliegveld bereid de wijziging aan te brengen tegen een geringe vergoeding .
Ik denk dat ze nu ontslagen is
Natuurlijk kunnen ze dat wijzigen, want als je betaald wordt de wijziging doorgevoerd.

Wat denk je, als het voor een luttele bedrag moet gaan, hoeveel er dan laks aan hebben, om de namen goed te schrijven?

Het is al jaren bekend, en toch zijn er nog steeds domme mensen, die het niet kunnen/willen begrijpen, om het paspoort naast de boeking te leggen, en letter voor letter afschrijven.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door KR1275 »

Wie is er zo star?? Ik heb ook ooit een fout gemaakt (Netherlands Antilles ipv Netherlands). Werd zonder morren gecorrigeerd bij een prijsvechter (AirAsia).

Mail even rechtstreeks naar de Nederlandse vertegenwoordiger van de vliegtuigmaatschappij. Vaak kunnen ze correcties eenvoudig doorvoeren. Soms moet je kosten betalen.
Heeft niks met extra winst te maken. Op de site gaat alles automatisch, nu moet een persoon er aan werken. Weg kostenvoordeel. De winst die vliegtuigmaatschappijen maken, is al lang niet meer zo hoog als enkele jaren geleden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Triptime naamswijziging

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb liever dat de mensen die zulk soort domme fouten maken daar zelf voor op moet draaien dan dat een groot deel van die kosten impliciet door iedereen moeten worden betaald in de vorm van hogere ticketprijzen. Maar er zijn tegenwoordig zo veel ticketvarianten, dat er vast ook tickets zijn waarbij zulke wijzigingen eenvoudig kunnen. Het os dood maar net wat je geboekt hebt.

Gesloten