LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Karin68
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2020 19:40

TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door Karin68 »

Ik heb vlucht geboekt bij tuifly België voor eind februari 2021 . Ik heb direct betaald via iDeal en geld is gelijk van rekening gehaald . Paar uur later kreeg ik mail dat ze mijn vlucht geannuleerd hadden omdat ik niet op tijd betaald heb , wat vreemd is wat betaalde direct . Kan ook niet anders want boekte met iDeal en was er direct van af. Dag erna begon ik met bellen ( 18 euro per uur ). Ben je snel door heen want na 2 uur wordt je eruit gegooid . Heb 11 uur lang ( 3 dagen lang) gebeld maar noot iemand aan de lijn gehad ( volgens mij zijn ze er helemaal niet maar zetten wel de kosten door). Verder veel e-mails eruit gedaan, twitterberichtjes , op Facebook geprobeerd maar 0 reactie . Vreemd

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door geengast »

België is geen Nederland. België kent geen iDeal (is enkel Nederlands). U had moeten betalen met bv Bancontact of creditcard.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door geengast »

Kees2850 schreef:
05 jun 2020 19:34
geengast schreef:
05 jun 2020 19:21
België is geen Nederland. België kent geen iDeal (is enkel Nederlands). U had moeten betalen met bv Bancontact of creditcard.
@geengast Wat een onzin. Bij Tuifly.be kun je ook met Ideal betalen. Zelfs als je elders op de wereld bent en boekt via hun website kun je met Ideal betalen.
Reserveer je via TUI fly, dan heb je de volgende online betalingsmogelijkheden:

via webbanking: Belfius, KBC, CBC, ING, BNP Paribas, Axa, Argenta, BPost, Crelan
met Bancontact/MisterCash: je moet beschikken over een online webbanking abonnement bij diezelfde bank
met een Maestro® bankkaart: deze kaart moet door de bank geactiveerd zijn om er ook online aankopen mee te kunnen verrichten. Je moet in het bezit zijn van een SecureCodeTM (unieke code) en een Personal Card Reader (persoonlijke kaartlezer) of Digipass.
met een kredietkaart (VISA, MasterCard, American Express)
met een TUI fly cadeaubon: klik op deze pagina voor meer informatie

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Kees2850 schreef:
05 jun 2020 21:33
@geengast ik betaal jaren met Ideal bij Tuifly.be. Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar klopt gewoon niet.
Via hun FAQ: Hoofdmenu > Voor de reis > Een vlucht reserveren > De betaling >

https://trinicom.jetair.be/p_sn_li.aspx ... deID=10134

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Kees2850 schreef:
05 jun 2020 21:42

Dat is jetair. Een andere organisatie dan www.Tuifly.be
Nee Kees volg je eigen link maar.
Tuifly.be ... links in menu kiezen voor vragen en dan het pad uit mn vorige post volgen. Kom je vanzelf op die pagina uit.

Overigens geloof ik jullie eerder (dat je kan betalen met ideal) dan hun FAQ...maar je vroeg waar t vandaan kwam.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het staat echt in hun Vlaamse FAQ. Je klikt je suf voordat je er bent, maar het staat er wel. Mogelijk is die FAQ niet aangepast nadat iDeal als betaalmogelijkheid is toegevoegd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb reeds van Zaventem gevlogen in 2019 en dat was via Ideaal, had nog een Bank contact of zo.

Het is paar keer doorklikken en ging foutloos.
Wel is het betaalde nu wel terug te halen, en bellen vanuit buitenland is erg duur...
ik heb nu als Belg voordeliger tarief, maar met deze crisis is mailen beter, uren wachten tot ze je eruit pleuren?????

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt een Ideal betaling niet terughalen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De €197 aan belkosten? Als je geen verbinding kreeg wat in Covid 19 tijden normaal is vrijwel overal ga je toch gratis E mail sturen?
Dan antwoorden ze ook wel eens als ze het een keer rustig hebben, en behalve deze zoekgeraakte betaling, geen idee waarom
fout ging, ik betaalde en vloog probleemloos maar uren bellen naar duur nummer is gewoon dom.

En met bewijs van betaling en mislukte transactie is via E mail bewijs sturen en zouden ze zelf ook zien als foutje.
Geen enkele reis organisatie is goed bereikbaar en die genoemde €197,- is dus eigen schuld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door berndv »

Als ik op tuifly.be bovenaan op de site klik op Nederland met taal Nederlands dan kan ik inderdaad middels ideal bestellen, maar dan verandert de url ook naar tui.nl.

Maar goed, wat verandert dit aan het probleem van ts?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

11 uren bellen en 3 dagen lang terwijl je vooraf wist dat dit €18,- per uur gaat kosten?

Dan ben je echt Blondje.
E mail komt wel aan en is nog steeds gratis.

In Covid19 tijden een reis aanbieder bellen, dommer kan ik het niet bedenken!

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door geengast »

Misschien toch nog eens voor alle duidelijkheid:

Kan iDEAL internationaal gebruikt worden?
Een iDEAL-betaling kan alleen van en naar een Nederlandse rekening. Dus alleen bij webwinkels die een Nederlandse rekening hebben. Een buitenlandse webwinkel kan wel gebruik maken van een Payment Service Provider (tussenpartij). Deze partij regelt dan het innen van betalingen.


Dat wil dus zeggen dat als een Belgisch bedrijf een ideal betaling ontvangt, dat als volgt gaat: De Nederlandse klant betaalt per ideal aan een tussenpartij (bv Buckaroo of Mollie). Daar gaat het geld heen en die tussenpartij maakt een internationale betaling naar het Belgisch bedrijf. En ja, daar kan wat tijd tussen zitten, er is immers geen directe betaling.

Ideal is een afspraak van Nederlandse banken voor nationaal betalingsverkeer. Gebruik je dat anderszins, dus bv voor buitenlandse betalingen, dan maak je het jezelf enkel moeilijker als het mis zou gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door berndv »

ideal betalingen gaan nagenoeg altijd via een tussenpartij, omdat er eigenlijk geen leverende partijen zijn die zelf een overeenkomst hebben met ideal. Geen idee waar tui mee werkt, klm werkt bijvoorbeeld met Qantani. Door het werken met een betaalprovider kan je als verkoper op een eenvoudige manier meerdere betaalmethodes aanbieden, zoals ideal, bancontact, verschillende creditcards en ga zo maar door. Je hoeft dan als verkoper niet met al die verschillende organisaties een overeenkomst af te sluiten en overal de integratie met je webshop te maken, je maakt dan 1 integratie en werkt vanuit 1 overeenkomst met 1 tussenpersoon.

https://financieel.infonu.nl/geld/14783 ... rland.html

Voordeel is dat je dan niet gebonden bent aan landelijke betaalmethodes. Mijn werkgever werkt voor online betalingen ook via een betaalprovider, hierdoor accepteren wij ook bancontact (BE) en sofort (DLD).

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Komkommertijd schreef:
06 jun 2020 08:46
De €197 aan belkosten? Als je geen verbinding kreeg wat in Covid 19 tijden normaal is vrijwel overal ga je toch gratis E mail sturen?
Dan antwoorden ze ook wel eens als ze het een keer rustig hebben, en behalve deze zoekgeraakte betaling, geen idee waarom
fout ging, ik betaalde en vloog probleemloos maar uren bellen naar duur nummer is gewoon dom.

En met bewijs van betaling en mislukte transactie is via E mail bewijs sturen en zouden ze zelf ook zien als foutje.
Geen enkele reis organisatie is goed bereikbaar en die genoemde €197,- is dus eigen schuld.
Ze heeft gemaild staat in haar bericht. En ook op andere manieren contact gezocht.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: TUI fly België: geen vlucht, wel betaald, en 197 euro aan belkosten

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Hoi!

Dit is wel een erg slechte ervaring ja. Je zou kunnen kijken of je bij een geschillencommissie o.i.d. terecht kan.
Ik zou dan alle correspondentie meesturen en ook een uitdraai van je telefoonkosten. Of ze de kosten van het bellen ook (deels) vergoeden is afwachten maar het is het proberen waard.

Veel succes in ieder geval!

Gesloten