TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men leest niet, en weet blijkbaar ook niet meer hoe men heet.

Als je niet zelfstandig een formulier kunt invullen, ga dan naar een reisbureau.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Speedy123 »

J. Deltoer schreef:
25 okt 2023 12:44
Dus als ik een cruise boek en ik flikker overboord omdat ik door eigen fout te dicht bij de rand stond hoeft niemand van het personeel mij te helpen want personeel kost geld.
Als dat gebeurt dan zal het personeel je helpen voor zover ze kunnen. Maar als ze je niet meer kunnen helpen, bijvoorbeeld omdat je bewusteloos bent geraakt na de val en ze je niet kunnen vinden, dan houdt het vrij snel op.

Als je familie dan achteraf gaat klagen dat het schip geen helicopter aan boord heeft om naar drenkelingen te kunnen zoeken, dan zal die bot vangen. Ergens is een grens wat men wel en wat men niet kan op een cruise schip.

Hier is het probleem dat er last minute gebeld moet worden vanuit het reisburo naar de vliegtuigmaatschappij om aanpassingen te doen terwijl de klant al bij de check-in balie staat. Alle eerdere waarschuwingen tijdens het boekingsproces en bij het beschikbaar stellen van de reispapieren waren niet aan de klant besteed. TUI is daar niet op ingesteld. Hun klantenservice kan dit niet aan.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Smokey20 »

sluijs schreef:
24 okt 2023 13:03
Mijn man heet Nico en zijn volledige naam volgens paspoort is Nicolaas. Ik vul bij de deelnemers Nico in en vul verder van elke deelnemer ook de paspoortgegevens met volledige naam in. Deze vraagt Tui nogmaals op 6 juli en daarvan ontvangen we een bevestigings email met alle juiste paspoortgegevens.
TS geeft aan dat de juiste gegevens wel zijn doorgegeven en later nogmaals zijn herhaald en bevestigd. Dan is TUI toch degene die de fout heeft gemaakt, en ondanks het aangeven van TS, het probleem niet oplost?

In mijn optiek moet TUI hierin de volledige verantwoording nemen en TS schadeloos stellen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

Smokey20 schreef:
25 okt 2023 13:03
sluijs schreef:
24 okt 2023 13:03
Mijn man heet Nico en zijn volledige naam volgens paspoort is Nicolaas. Ik vul bij de deelnemers Nico in en vul verder van elke deelnemer ook de paspoortgegevens met volledige naam in. Deze vraagt Tui nogmaals op 6 juli en daarvan ontvangen we een bevestigings email met alle juiste paspoortgegevens.
TS geeft aan dat de juiste gegevens wel zijn doorgegeven en later nogmaals zijn herhaald en bevestigd. Dan is TUI toch degene die de fout heeft gemaakt, en ondanks het aangeven van TS, het probleem niet oplost?

In mijn optiek moet TUI hierin de volledige verantwoording nemen en TS schadeloos stellen.
Kijk maar eens naar de boekingsprocedure, dan zie je snel genoeg waarom dit onjuist is.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Smokey20 schreef:
25 okt 2023 13:03
sluijs schreef:
24 okt 2023 13:03
Mijn man heet Nico en zijn volledige naam volgens paspoort is Nicolaas. Ik vul bij de deelnemers Nico in en vul verder van elke deelnemer ook de paspoortgegevens met volledige naam in. Deze vraagt Tui nogmaals op 6 juli en daarvan ontvangen we een bevestigings email met alle juiste paspoortgegevens.
TS geeft aan dat de juiste gegevens wel zijn doorgegeven en later nogmaals zijn herhaald en bevestigd. Dan is TUI toch degene die de fout heeft gemaakt, en ondanks het aangeven van TS, het probleem niet oplost?

In mijn optiek moet TUI hierin de volledige verantwoording nemen en TS schadeloos stellen.
Dat kan niet kloppen. Ik boek regelmatig bij TUI dus ik ken het boekingsproces. Ik heb net in mijn emails gekeken en van elke boeking ontvang je het volgende bericht:
Je E-tickets staan klaar van je boeking met nummer abc20001xyz

Download je E-tickets op Mijn TUI
Met je boekingsnummer abc20001xyz, achternaam en vertrekdatum xx/xx/20xx log je gemakkelijk in op je persoonlijke Mijn TUI account via https://www.tui.nl/mijntui. Daar kan je altijd en overal (op computer, tablet en mobiele telefoon) je boeking bekijken en je E-tickets downloaden.

Let op! Controleer voor de zekerheid alle gegevens en de definitieve vertrek- en aankomsttijden op de E-tickets. Deze tijden kunnen veranderd zijn na je boeking.

Als de naam op de E-tickets correct staat, dan stond die naam ook correct bij het inchecken danwel bij de gate.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 12:02
Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Mwoh... ik heb bij Univé een tijd onder andere de reisverzekeringen gedaan. Geloof me: als iemand belde dan regelden we de polis ter plekke. En de meesten belden ook. Je hebt de klant toch al aan de lijn, even de gegevens invullen, indien nodig de polis mailen, en het postexemplaar printen en in de envelop. Paar minuutjes werk, klant blij.

Het was wat anders met die vrouw die een reisverzekering voor haar dochter wilde afsluiten die met een gebroken been of zo in het buitenland zat. Die moest toch maar een andere oplossing zien te vinden.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dit dus. Dat jij als bedrijf voor een betalende klant niet een heel klein ietsiepietsie moeite wil doen (en hoeft niet eens gratis, is nergens beweert) voor een gemaakt foutje, staat in geen verhouding met de enorme schade die optreedt bij die klant. Is hier niet sprake van een beginsel van proportionaliteit?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Dirkie »

NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 12:02
Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Gewoon omdat dat nu juist het voordeel is van een reis boeken bij een reisorganisatie in plaats van het zelf te doen. Als ik (in mijn geval) zelf de vliegtickets geboekt had dan was mijn telefoontje voldoende geweest. Maar van wat ik toen begrepen heb is TUI nogal eigenzinnig op dit gebied. Andere reisorganisaties schijnen hier makkelijker mee om te gaan en wel even dat ene telefoontje te plegen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
25 okt 2023 14:58
NeoDutchio schreef:
25 okt 2023 12:02
Wat ik frappant vind is dat er meer mensen zijn die menen dat een ander hun fout moet oplossen. Ook al heeft TUI personeel in dienst, welke reden kan je bedenken dat er iemand op kantoor het werk moet laten vallen om op stel en sprong dit te regelen? Ook al is het gratis, personeel kost geld.
Gewoon omdat dat nu juist het voordeel is van een reis boeken bij een reisorganisatie in plaats van het zelf te doen. Als ik (in mijn geval) zelf de vliegtickets geboekt had dan was mijn telefoontje voldoende geweest. Maar van wat ik toen begrepen heb is TUI nogal eigenzinnig op dit gebied. Andere reisorganisaties schijnen hier makkelijker mee om te gaan en wel even dat ene telefoontje te plegen.
Moet er op het moment suprême natuurlijk om te beginnen al iemand op kantoor aanwezig zijn om dat telefoontje te plegen. Grofweg 2/3e van de tijd is dat al niet het geval, dus daar kan je niet op vertrouwen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dus beter niet meer bij het grote TUI boeken, want de service als je een foutje maakt is nog minder dan bij een kleine prijsvechter

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
25 okt 2023 15:07
Dus beter niet meer bij het grote TUI boeken...
Of wel, maar gewoon opletten.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
25 okt 2023 15:10
J. Deltoer schreef:
25 okt 2023 15:07
Dus beter niet meer bij het grote TUI boeken...
Of wel, maar gewoon opletten.
Iedereen kan vouten maken, mogelijk zelfs u.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Bij online een reis boeken waarvoor paspoort gegevens noodzakelijk zijn is het zaak om het paspoort bij de hand te hebben en de naamgegevens die in dat paspoort staan exact over te nemen.
Een roepnaam is vaak niet de eerste naam die in het paspoort staat en bij de boeking werd wel om de eerste naam gevraagd en dus niet om de roepnaam.
Naamswijzigingen kunnen nog wel voor dat de reis aanvangt doorgevoerd worden maar als je voor de incheckbalie staat is het niet meer mogelijk en kan TUI in dit geval het vliegticket ook niet meer wijzigen al zou TUI dat ook willen want er moet een gewijzigd vliegticket aan gemaakt moeten worden die voor zowel de heen en terugvlucht geldig is.
TUI kan niet verantwoordelijk voor nalatigheid van de reiziger gehouden worden als die reiziger zelf foutieve paspoort gegevens bij het boeken invult en niet tijdig corrigeert.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
25 okt 2023 15:15
Moneyman schreef:
25 okt 2023 15:10
J. Deltoer schreef:
25 okt 2023 15:07
Dus beter niet meer bij het grote TUI boeken...
Of wel, maar gewoon opletten.
Iedereen kan vouten maken, mogelijk zelfs u.
Zeker. In voorkomende gevallen neem ik daar dan ook graag de verantwoordelijkheid voor.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
25 okt 2023 15:01
Moet er op het moment suprême natuurlijk om te beginnen al iemand op kantoor aanwezig zijn om dat telefoontje te plegen. Grofweg 2/3e van de tijd is dat al niet het geval, dus daar kan je niet op vertrouwen.
Uitgaande van een 8/24 werkdag. Bij Univé werd er 12/12 gewerkt als ik me het goed herinner, misschien langer nog. Onze afdeling inderdaad niet zozeer, maar andere afdelingen juist wel. Dan lagen de aanvragen 's ochtends gewoon op de stapel. We hoefden het enkel nog in te voeren in het systeem.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Ivo.w »

witte angora schreef:
25 okt 2023 19:23
Uitgaande van een 8/24 werkdag. Bij Univé werd er 12/12 gewerkt als ik me het goed herinner, misschien langer nog. Onze afdeling inderdaad niet zozeer, maar andere afdelingen juist wel. Dan lagen de aanvragen 's ochtends gewoon op de stapel. We hoefden het enkel nog in te voeren in het systeem.
Zelfs met 12 openingsuren op werkdagen is het bedrijf nog nog maar iets meer dan 1/3e van alle wekelijkse uren bereikbaar, namelijk 35,7%.

En dan kan er dus gewoon niets voor de klant geregeld worden tijdens die uren.

Het 24/7 noodnummer voor problemen tijdens de reisis waarschijnlijk uitbesteed aan een organisatie als SOS International en die medewerkers kunnen dan dus niets doen met fouten op tickets.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
25 okt 2023 19:23
Moneyman schreef:
25 okt 2023 15:01
Moet er op het moment suprême natuurlijk om te beginnen al iemand op kantoor aanwezig zijn om dat telefoontje te plegen. Grofweg 2/3e van de tijd is dat al niet het geval, dus daar kan je niet op vertrouwen.
Uitgaande van een 8/24 werkdag. Bij Univé werd er 12/12 gewerkt als ik me het goed herinner, misschien langer nog.
Unive is geen reisbureau, TUI wel. En de zondagen zijn ze ook niet open. Je komt echt niet verder dankdienst 1/3e.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
25 okt 2023 20:39
(...) Je komt echt niet verder dankdienst 1/3e.
En daarom, forumgemeente, lezen wij in 1 Samuël 7, vers 12: "en hij zeide: Tot hiertoe heeft de HEERE ons geholpen."

(Excuses, maar sommige type- of autocorrectiefoutjes zijn te leuk om te laten lopen :D )

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat het maar éénderde is. 😁

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
25 okt 2023 21:24
Moneyman schreef:
25 okt 2023 20:39
(...) Je komt echt niet verder dankdienst 1/3e.
En daarom, forumgemeente, lezen wij in 1 Samuël 7, vers 12: "en hij zeide: Tot hiertoe heeft de HEERE ons geholpen."

(Excuses, maar sommige type- of autocorrectiefoutjes zijn te leuk om te laten lopen :D )
:lol: :lol: :lol: Hahaha mooi hoe een te snel getypte “dan die” tot dit soort reacties kan leiden :mrgreen:

Plaats reactie