TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

sluijs schreef:
24 okt 2023 13:03
.......Bij boeking vroegen ze van de deelnemers eerste voornaam. Mijn man heet Nico en zijn volledige naam volgens paspoort is Nicolaas. Ik vul bij de deelnemers Nico in en vul verder van elke deelnemer ook de paspoortgegevens met volledige naam in. Deze vraagt Tui nogmaals op 6 juli en daarvan ontvangen we een bevestigings email met alle juiste paspoortgegevens. Nu staan we gister bij de incheckbalie van Emerates en die weigeren mijn man mee te nemen omdat er in de boeking die Tui heeft gedaan Nico staat i.p.v. Nicolaas........

Weer Tui 24-uurs gebeld en andere medewerkster geeft aan dat ze niet kan bellen en dat we nu 2 keer hebben gebeld op het alarmnummer en het antwoord niet gaat wijzigen.
......
TS schrijft in de openingspost dat de medewerker die TS aan de lijn had een alarmnummer was. De incheckbalie waar zij stonden was van Emirates niet van Tui. TS en partner hadden weinig tijd meer en ik kan me ook voorstellen dat iemand aan de telefoon niet direct weet hoe en wie in te schakelen om de naam te veranderen

En het is nu eenmaal zo dat bij vliegreizen je altijd de volledige eerste voornaam zoals in passport vermeld moet worden gebruikt bij boeken.

Dat Tui de naam niet gratis wilde veranderen is vervelend maar door de korte tijd en omstandigheden wel begrijpelijk.

Duur foutje van TS die Tui niet is aan te rekenen naar mijn mening.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Moneyman »

Alex E schreef:
28 okt 2023 02:01
Moneyman schreef:
28 okt 2023 00:17
Alex E schreef:
27 okt 2023 22:30
…Die zijn daar niet voor bedoeld en vanzelfsprekend kunnen die ook geen naamswijziging op een ticket doorvoeren.
Hé, verrassend: laat dat nou nét het gegeven antwoord zijn…
Uw reactie is 'verrassend' of eigenlijk toch weer niet want zo ken ik u. Met uw antwoord blijft u suggereren dat TS contact zou hebben gehad met een SOS hulpdienst, wat ik betwijfel, en dus niet met de klantenservice van Tui zelf. Wie weet heeft u gelijk maar het staat niet vast en ik heb juist van u vaak op dit forum gelezen dat je van de feiten uit moet gaan en niet van aannames.
Als je nou goed zou lezen, zou je zien dat niemand het over “ vast staan” heeft, maar over “waarschijnlijk”. En wat o.a. Ivo en ik beargumenteren, past beter bij de gegevens uit de openingspost en de realiteit dan jouw invulling. Dat je het nodig vindt omroep de man te spelen, zegt overigens al genoeg.
Alex E schreef:
28 okt 2023 02:01
Ik vind het prima hoor, ga er verder ook niet meer op in. De discussie dient verder nergens toe en TS schiet er niets mee op. Eigenlijk heb ik al weer spijt dat ik na lange tijd mij weer op het forum heb begeven.
Niemand dwingt je om in te loggen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ivo.w schreef:
26 okt 2023 18:29
Dirkie schreef:
26 okt 2023 14:26
Het is geen kwestie van moeten maar van kunnen. In mijn geval kon ik dit zelf niet oplossen met 1 telefoontje maar TUI wel omdat de tickets via TUI gekocht zijn. En ik had de kosten daarvan ook wel willen betalen heb ik in dat gesprek gezegd. Maar TUI weigerde alle medewerking.
U heeft volgens uw verhaal helemaal geen contact gehad met het servicenummer van TUI op het moment dat u op de luchthaven was en de vlucht nog moest vertrekken. Dus kon TUI niets voor u oplossen. Want om een probleem te kunnen oplossen, moet eerst het probleem bekend zijn.

Zoals al aangegeven is het noodnummer voor noodgevallen in het buitenland, en waarschijnlijk een dienst die is uitbesteed aan een internationale (reis)hulporganisatie als SOS International of Global Assistance. De medewerkers die u hebt gesproken werken waarschijnlijk niet rechtstreeks voor TUI en hebben dus ook geen toegang tot de boekingssystemen van TUI en konden u dus waarschijnlijk niet helpen. Precies zoals ze u verteld hebben.
Dan heeft U het niet goed gelezen want ik heb dus wel contact gehad met de vliegtuig maatschappij die mij vertelde dat TUI dit kon oplossen met 1 telefoontje als met TUI (en dus niet een noodnummer maar gewoon het nummer van TUI) die helemaal niets wilde doen. En wij hadden inderdaad niet meer met die vlucht mee gekund maar wel met die van 3 uur later want daar waren gewoon nog plekken. Het verdere verhaal over noodnummers is in mijn geval dan ook helemaal niet van toepassing.

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@dirkje het verwarrende is dat jou verhaal anders is dan het verhaal van TS. Daardoor ontslaan misverstanden in dit onderwerp.

@ivo.w reageert op TS terwijl jij reageert vanuit jou ervaring.

Had jij ook verkeerde naam geboekt?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bezorgdeburger schreef:
30 okt 2023 08:34
@dirkje het verwarrende is dat jou verhaal anders is dan het verhaal van TS. Daardoor ontslaan misverstanden in dit onderwerp.

@ivo.w reageert op TS terwijl jij reageert vanuit jou ervaring.

Had jij ook verkeerde naam geboekt?
Het is @dirkie en geen @dirkje maar dit ter zijde.

En zoals ik het lees reageerde @ivo.w op mijn bijdrage. Mocht het anders zijn dan is dat mijn interpretatie (fout).

En ook ik had een verkeerde voornaam op de ticket staan. Deze was trouwens overgenomen op de boeking omdat wij al eerder geboekt hadden bij TUI en onze gegevens bekend waren. En de voornaam was in die tijd niet gewijzigd. En mijn ervaring was eigenlijk hetzelfde als die van TS namelijk TUI had dit simpel kunnen oplossen met 1 telefoontje maar weigerde alle medewerking.
Bij mij is het toen via de Rechtsbijstand Verzekering opgelost. De reden dat zij dit (met succes trouwens) opgepakt hebben was omdat TUI gewoon niets gedaan heeft tijdens de normale TUI kantoortijden (in ons geval vanaf 8:00) terwijl ze dit (zeker bij een pakket reis zoals die van mij) wel hadden kunnen doen. Als ze namelijk wel iets gedaan hadden en het was niet gelukt dan was het inderdaad dag totale reissom geweest maar volgens de medewerker van de Rechtsbijstand Verzekering was niets doen in dit geval geen optie voor TUI.
Maar dit is inderdaad mijn verhaal en niet dat van TS alhoewel er wel overeenkomsten zijn. Alleen heb ik dus geen contact gehad met een noodnummer maar het normale nummer.
En in mijn eerste bijdrage in dit topic heb ik antwoord gegeven op de vraag van TS (Wat kunnen we doen?) namelijk Rechtsbijstand inschakelen.
En om verdere verwarring te voorkomen zal ik in dit topic dat ook niets meer posten.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik ben me aan het orienteren op en vakantie naarde zon in 2024. Uiteraard komen de bekende aanbieders langs zo ook TUI. Naast de slogan "live happy" hanteren ze ook de slogan: "jouw zonvakantie, daar doen we alles voor.
Toen moest ik aan dit topic denken. Een telefoontje voor je plegen als je in de problemen zit, daar zijn ze te lam voor.
Wat een nepslogan. "alles", wat een onzin.

witte angora
Berichten: 30807
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, 'alles' totdat je geboekt hebt en de centen binnen zijn. 'Alles' omvat ook echt alles: misleidende handelspraktijken, oplichting, je kan het zo gek niet bedenken. Als ze de buit maar binnen krijgen. Ja toch?

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: TUI helpt niet bij wijziging naam op ticket

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zoiets. Ze zouden beter wat minder bakken geld kunnen uitgeven aan reclame en iets meer aan service. Ook service is reclame. Tevreden klanten komen terug en zijn je gratis accountmanagers. Om een ontevreden klant verkooptechnisch te compenseren kost je enorm veel marketingbudget.

Plaats reactie