TUI Nederland misleiding!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Laura1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2023 17:05

TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Laura1988 »

Beste lezer,

Op 23-08-2023 heb ik een last minute naar Algarve, Portugal geboekt via de website van TUI, vertrek 27-08-2023.
In de aanbieding op de website van TUI staat: vlucht, logies en huurauto. Ik klik op reserveren en wordt doorverwezen naar het volgende scherm. Ook hierbij staat bij verzorging: logies.
Ik maak de reservering af en betaal direct.
Vervolgens ontvang ik de boekingsbevestiging in mijn mail. Ik klik op dit PDF bestand en hierin staan de reisgegevens gesomeerd. Bij accomodatie zie ik staan: Sunny Carenral. Ik dacht wat gek, ik ga morgen even bellen met de klantenservice.
Op 24-08 bel ik met de klantenservice van TUI en leg bovenstaand verhaal uit. De medewerkster van TUI vond het ook apart en zette mij in de wacht om dit te kunnen navragen bij een collega. De medewerkster komt na enkele minuten bij mij terug, en geeft aan dat er géén sprake is van logies, en dat TUI dit op de website software technisch niet anders kan invullen! Maar dat er zeker wel vermeld wordt in de kleine lettertjes dat er géén sprake is van logies. Ik geef aan dat dit software technische probleempje niet mijn probleem is, dat als TUI de website niet goed heeft geprogrammeerd ik hier niet de dupe van hoef te worden. Daar was geen enkele begrip voor vanuit de medewerkster haar kant, want ik had het toch kunnen lezen in de kleine lettertjes? Geen coulance, geen begrip, niets vanuit deze medewerkster. Ik vraag naar een leidinggevende, de medewerkster weigert mij door te verbinden naar een leidinggevende.
Ik voel me gefrustreerd en machteloos.
Zelfs toen ik voorstelde samen tot een oplossing te komen, was hier totaal geen gehoor naar. Sterker nog, bij het herhalen van deze vraag werd de verbinding door de medewerkster verbroken.

Ik vind deze hele situatie misleiding op en top!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat is Sunny carenral dan? Is dat dat autoverhuurbedrijf?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Maak print van de website, om bewijsmateriaal te verzamelen.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering voor advies. Ook kunt u (met of zonder juridische hulp) naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ voor een bindend uitspraak.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat is nu het probleem met logies? Want dat is toch gewoon wat er bij inbegrepen is. Bij logies is niets inbegrepen, je kunt bijvoorbeeld ook all-inclusive, volpension, halfpension of logies met ontbijt hebben. Als het anders is als logies, dan ga je er toch alleen maar op vooruit?

HandigeHarrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Nijogeth schreef:
25 aug 2023 18:38
Wat is nu het probleem met logies? Want dat is toch gewoon wat er bij inbegrepen is. Bij logies is niets inbegrepen, je kunt bijvoorbeeld ook all-inclusive, volpension, halfpension of logies met ontbijt hebben. Als het anders is als logies, dan ga je er toch alleen maar op vooruit?
Tenzij Ts volgens de kleine lettertjes geen bed gereserveerd heeft maar een auto gehuurd.....

Laura1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2023 17:05

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Laura1988 »

Ik heb geboekt: vlucht, logies en een huurauto.
Ik krijg: vlucht en een huurauto.
Ik heb hier inderdaad screenshots van.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door witte angora »

Tenzij je in de auto kan slapen is dit natuurlijk een wonderlijk verhaal. De vraag is nu wat je kan doen om er alsnog een onvergetelijke vakantie van te maken. Sowieso heb je onderdak nodig. Of het een optie is dit zelf te regelen en dan de kosten bij Tui te verhalen weet ik niet.

Overigens zijn die kleine lettertjes leuk, maar dat zijn de voorwaarden die bij het aanbod horen. Ik weet niet of er in de algemene voorwaarden zo'n substantiële wijziging opgenomen kan worden. Sterker nog: andere pakketreizen hebben toch dezelfde algemene voorwaarden, en dan is er toch wel sprake van logies? Heel vreemd antwoord. Het was wat anders geweest als er bij de beschrijving, je weet wel, die waarin de pracht en praal van de accommodatie wordt beschreven, duidelijk vermeld werd dat logies er niet bij in zit.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Laura1988 schreef:
25 aug 2023 21:38
Ik heb geboekt: vlucht, logies en een huurauto.
Ik krijg: vlucht en een huurauto.
Ik heb hier inderdaad screenshots van.
1. Zorg dat je op schrift hebt dat je ze hebt aangesproken.
2. Logies regelen.
3. Na je vakantie het geschil op starten: grondslag niet nakoming van de overeenkomst. Kun je naar de geschillencommissie?

In de reiswereld komen de smoesjes snel aanzetten.

phlipke
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:43

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door phlipke »

Neem aan dat het om deze aanbieding gaat https://www.tui.nl/startpakket-algarve-509955483/
Tui had hier wel iets duidelijker over mogen zijn dar er geen logies inbegrepen waren. Nu staat het enkel bij niet inbegrepen
Langs de andere kant staat er ook niet vermeld wat voor accommodatie is inbegrepen. Strikt genomen is een bed in een hostel ook logies

Upstairs.66
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2022 16:53

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Upstairs.66 »

Als het de aanbieding is die in bovenstaande link van Phlipke staat dan is er niet goed gelezen. In de tekst staat duidelijk:
"Dit startpakket is gebaseerd op een vlucht vanuit Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven en een huurauto."
Nergens staat vermeld welk hotel/accomodatie het dan zou zijn voor de overnachtingen.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Upstairs.66 schreef:
26 aug 2023 08:13
Als het de aanbieding is die in bovenstaande link van Phlipke staat dan is er niet goed gelezen. In de tekst staat duidelijk:
"Dit startpakket is gebaseerd op een vlucht vanuit Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven en een huurauto."
Nergens staat vermeld welk hotel/accomodatie het dan zou zijn voor de overnachtingen.Screenshot_20230826-075630_Chrome.jpg
Ik lees startpakket, dus er kan nog van alles bijgeboekt worden.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door PGros »

Upstairs.66 schreef:
26 aug 2023 08:13
Als het de aanbieding is die in bovenstaande link van Phlipke staat dan is er niet goed gelezen. In de tekst staat duidelijk:
"Dit startpakket is gebaseerd op een vlucht vanuit Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven en een huurauto."
Nergens staat vermeld welk hotel/accomodatie het dan zou zijn voor de overnachtingen.
Even verder staan de keuzes die je kunt maken. Dat lijkt me duidelijk met kamer.
tuikeuze.jpg
(20.85 KiB) 1943 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat zal een probleem zijn op de website, dat ze dat kopje er standaard bij hebben staan. Welke accommodatie staat er nergens vernoemd. Logies kan ook betekenen op de bank in de auto.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Onder de knop niet inbegrepen staat toch echt dat accomodaties niet zijn inbegrepen. Waarschijnlijk heeft TS de tekst maar half gelezen.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door PGros »

Nijogeth schreef:
26 aug 2023 10:53
. Logies kan ook betekenen op de bank in de auto.
Maar bij reisgezelschap staat 2 personen op 1 kamer.

Iedereen kan opmerken dat TS iets niet gelezen heeft maar hij heeft ook dingen wel gelezen. Als iets er niet is moet het er niet staan.

HandigeHarrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Misleidende tekst lijkt mij, als je hierop een akkoord geeft en vervolgens, alvorens te betalen, in de kleine lettertjes moet kijken om te lezen dat de kamer niet inbegrepen is.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij mij staat er toch echt: vanaf Amsterdam/Rotterdam/Eindoven, logies, huurauto, voor de somma van 260 euro p.p.. Dat is dan het aanbod. Als ik naar 'alle prijzen' ga, dan staat 'logies' er toch echt bij. Dat je vervolgens op een knop moet drukken om er achter te komen dat logies er niet bij in zit... :o

M.i. is hier zeker sprake van misleiding. Dat de software een aanpassing niet aan zou kunnen lijkt me niet logisch.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Lady1234: Inderdaad Sunny carenral is een autoverhuurbedrijf. Als u de moeite had genomen zelf te Googelen (Selecteer/kopieer/plak in Google) dan had u dat in 10 seconden zelf kunnen zien en had u deze vraag niet eens hoeven te stellen.

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door PGros »

Nou google geeft me geen antwoord. Sunny carenral bestaat niet. Misschien als ze iets anders bedoelde?
car rental?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: TUI Nederland misleiding!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BreejKC schreef:
26 aug 2023 16:50
@Lady1234: Inderdaad Sunny carenral is een autoverhuurbedrijf. Als u de moeite had genomen zelf te Googelen (Selecteer/kopieer/plak in Google) dan had u dat in 10 seconden zelf kunnen zien en had u deze vraag niet eens hoeven te stellen.
Maar dan had u niet op mijn reactie kunnen reageren.😁

Plaats reactie