Vacansoleil reageert nergens op!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Moniek koopman
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2020 18:41

Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door Moniek koopman »

Wij hebben in november een vakantie geboekt bij Vacansoleil voor juli 2020. Ivm Corona en mijn zoon met astma gaan wij niet naar Spanje. Wij willen al vanaf maart annuleren en elke keer zeggen zij (Vacansoleil) wacht met annuleren. U kunt eventueel ook omboeken. Wij hebben een e-Mail gehad 12/06 dat wij kunnen omboeken als we dit voor 14/06 Doen. wij hebben meteen een camping uitgezocht, juiste datum en accommodatie, deze dezelfde avond nog doorgemaild, maar helaas nooit meer wat op terug gehoord. U raad het miss al maar we hebben nog een week en dan moeten we de rest van de vakantie betalen! En ik wil dit jaar niet op vakantie naar Spanje ivm het Corona virus en een kind die ik daar niet in een ziekenhuis wil hebben liggen, dan maar €800,- aan aanbetalingen kwijt maar ze reageren niet meer op de e-mails, nemen de tel niet op (duur 0900 Nr van 70ct per gesprek en dan de hoor. Na het bericht erop gooien) en op “mijn account” kunnen we niet meer inloggen!

Zijn hier meer mensen die met dezelfde klacht of een andere Vacansoleil niet kunnen bereiken?

JongS
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2020 11:21

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door JongS »

Hier hetzelfde verhaal.....heerlijke vakantie geboekt naar een 5 sterren camping in Zuid Frankrijk... en toen helaas corona....
Ik zelf werk in de zorg en dat in combinatie met de astma van mijn oudste zoon hadden wij besloten niet het risico te nemen om te gaan, aangezien alles op "eigen risico" is.
Plus Zuid Frankrijk stond ook als land als 1 vd laatste nog in het rood reisadvies.

Op 28 april zijn we begonnen met de eerste vraag over Corona en dat is ook gelijk de laatste datum dat wij een antwoord hebben gekregen per mail.
Op 3 mei hebben wij weer een mail gestuurd en geen reactie.
Op 27 mei hebben wij wederom een herinnering gestuurd, maar weer geen antwoord. Ondertussen hebben wij via twitter voorgesteld om alsnog de hele vakantie te betalen en dan een voucher te krijgen, en dit was niet mogelijk. We konden de vakantie wel omboeken naar volgend jaar dus dit hebben wij via een mail naar Vacansolei op 4 juni gelijk gedaan.
Vanwege de drukte zouden wij binnen 5-7 dagen antwoord krijgen, maar wederom geen antwoord.
Op 12 juni hebben wij weer een mail gestuurd met de vraag om een antwoord te sturen, maar tot op heden nog steeds geen antwoord. Wij hebben het ook nog via twitter en facebook geprobeerd en daar werd ons verteld dat onze camping voor volgend seizoen nog niet beschikbaar is en dat we eerst een andere camping moeten boeken en dan daarna weer omboeken.
In bijna heel Zuid-Frankrijk in de regio Middellandse Zee is 1 prijs beschikbaar van bijna 100 campings en dat gaan we dus niet doen en dat hebben wij ook kenbaar gemaakt.

Zoals Vacansolei kan zien hebben wij alles geprobeerd, maar wij kunnen en gaan dit jaar gewoon niet naar Frankrijk vanwege Corona.

Ik vind het ook heel storend dat Vacansolei nergens op reageerd, maar dan wel op 16 juni een mail sturen dat Frankrijk weer open is en dat je gewoon lekker daarheen kan. En dat je om 3 uur snachts een mail krijgt over het resterende bedrag wat nog betaald moet worden ?!?!?!

Ondanks alles wilden wij nog steeds meedenken met Vacansolei en hebben we ze weer een mail gestuurd... helaas wederom geen reactie wel via fb dat ik het moest omboeken maar niet naar onze eigen camping en dat ze het via de fb chat zouden regelen ... weer gevraagd of ze konden bellen is makkelijker en sneller, maar tot op de dag geen reactie......

Ben bang dat wij onze vakantie en aanbetaling van ruim 900 euro gewoon kwijt zijn.... en dit terwijl wij echt samen tot een oplossing wilden komen.

Nu zijn wij een klap geld kwijt en Vacansolei loopt en hoop geld mis en raakt zeker klanten hierdoor kwijt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door berndv »

Moniek koopman schreef:
24 jun 2020 18:53
Zijn hier meer mensen die met dezelfde klacht of een andere Vacansoleil niet kunnen bereiken?
ja hoor, daarvoor is er een zoekfunctie aanwezig. Maar de klacht is de afgelopen weken vaker gemeld.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom gaan mensen dan ook allemaal omboeken via de mail? Daar is het account toch voor?

marc.adamo
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2020 20:12

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door marc.adamo »

Ja, maar site van Vacansoleil is hele tijd uit de lucht geweest.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je een reis organisatie belde 100 wachtende voor je.
Om boeken, doe het eens midden in de nacht zet wekker op 3.00 uur! Dan word je er niet uitgegooid.

Vergeet niet dat bovenstaande 2 slechts topje van ijsberg zijn.
Vele boeken online, vol automatisch en dan handmatig omzetten?

Hier bij Radar en ook bij Kassa en vele andere fora is er een klachten regen van niet bereikbaar...
Maar een Boeing 737 met 180 passagiers is 90 paartjes of 45 gezinnen met 2 kinderen en die om boeken?
Ook vliegen ze vaak meerdere keren per dag en je weet de Chaos die er nu is.

Online om boeken in de Nacht en bellen in de ochtend.... heb je nog enige kansen.
Elke vakantie staat nu in de Covid 19 file en vergeet dat nooit.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JongS schreef:
25 jun 2020 11:35
Plus Zuid Frankrijk stond ook als land als 1 vd laatste nog in het rood reisadvies.
Frankrijk is nooit rood geweest altijd oranje. Verhoudingsgewijs is het risico dat je in Frankrijk corona oploopt lager dan in NL. Daarbij is astma bij jonge kinderen (en ook ouder) vrijwel geen risico factor.

Het risico dat er dus iets gebeurd op vakantie met je kind door corona is nihil en risico op andere zaken zijn groter. Bijvoorbeeld het zwembad in Nederland zijn er in 2018 totaal 14 kinderen (tot 20 jaar) verdronken of het verkeer waar 20 kinderen in 2018 overleden.

Ook zijn er vele tientallen kinderen meer opgenomen op de IC voor andere kwalen/ongevallen dan door Corona. Ook het aantal ziekenhuis opnames was minimaal. Deze cijfers zijn allemaal te vinden online bij het RIVM en bij Stichting Nice (IC).

Maar terug naar uw probleem. Nergens kan ik op de site van Vacansoleil vinden dat je bij een "code geel" situatie gratis kan om boeken. Enkel bij een negatief reisadvies (oranje/rood) is dit het geval.

Volgens hun site is het zelfs het tegendeel u zult gewoon annuleringskosten moeten betalen. Heeft u de mail wel goed gelezen en moest u ook volgens die e-mail uw keus per e-mail doorgeven? Als dit niet het geval was dan heeft u dus nergens meer recht op. Mocht de e-mail wel kloppen dan zou ik toch weer contact met ze opzoeken.

Maar let wel alle reisorganisaties zijn overbelast. Hun klantenservice kan nog steeds niet optimaal draaien door de 1,5m afstand die gehouden moet worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door berndv »

JongS schreef:
25 jun 2020 11:35
Ik vind het ook heel storend dat Vacansolei nergens op reageerd, maar dan wel op 16 juni een mail sturen dat Frankrijk weer open is en dat je gewoon lekker daarheen kan. En dat je om 3 uur snachts een mail krijgt over het resterende bedrag wat nog betaald moet worden ?!?!?!
Ik schat zo in dat voor beide mails die u kreeg geen mensenhand aan te pas is gekomen, maar dat dit volledig geautomatiseerd verzonden is.

Hier kunt u de info vinden van vacansoleil omtrent het coronavirus:
https://www.vacansoleil.nl/faq/corona-virus/
Ik heb zelf mijn vakantie geannuleerd toen er geen negatief reisadvies was. Krijg ik alsnog een corona-voucher als er later een negatief reisadvies voor mijn bestemming komt?
Nee, u heeft uw reservering geannuleerd conform de op dat moment geldende ANVR-annuleringsvoorwaarden. Deze zijn zoals ten tijde van annulering aangegeven onherroepelijk. De corona-voucher wordt alleen uitgegeven zodra wij klanten benaderen van wie de vakantie vanwege corona niet door kan gaan.
Verder staat er dat als je vakantie niet door kan vanwege het reisadvies, zij 2 weken vooraf contact opnemen om alternatieven te bespreken. Ik weet wel dat ze, tot een week of wat geleden, de mogelijkheid boden om om te boeken naar volgend jaar of een andere bestemming voor dit jaar. Die mogelijkheid bieden ze nu niet meer, als ik zo op hun site lees. Maar ik meen me ook te herinneren, dat indien je wilde omboeken, je dit online binnen je account kon regelen. Vacansoleil meldt in nagenoeg alle informatie expliciet dat je niet moet gaan mailen/bellen vanwege de drukte op de klantenservice.

JongS
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2020 11:21

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door JongS »

Ik heb een een hoop reacties gekregen op mijn verhaal over de vakantie.
1. Frankrijk heeft zeker een hele poos op negatief reisadvies gestaan en is heel laat pas weer op geel gezet.
2. Een heleboel mensen reageren over mijn zoon met astma dat hij bijna geen risico loopt... jullie weten niet hoe oud hij is en hoe of wat met zijn astma... zijn longarts en longconsulent wel... dus laten we het erbij houden dat zij de deskundigen zijn....


Verder hebben wij keurig de paden bewandeld van Vacansolei om tot een passende oplossing te komen voor onze vakantie.
En hier zijn we al vanaf maart mee bezig...
Het probleem ligt bij het gebrek en het ontbreken van communicatie bij Vacansolei.

Een gesprek beginnen en niet afmaken.... informatie doorgeven die niet klopt... informatie geven die niet volledig is....beloftes maken en niet nakomen....etc.

Wij hebben de vakantie nooit willen afzeggen maar worden praktisch gedwongen aangezien Vacansolei nergens echt op reageerd....

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

JongS schreef:
27 jun 2020 10:10
1. Frankrijk heeft zeker een hele poos op negatief reisadvies gestaan en is heel laat pas weer op geel gezet.
Kunt u mij uitleggen waarom het van belang is dat er op een willekeurige datum voor uw vakantie een negatief reisadvies geldig was voor uw bestemming? Ik zie het verband niet met uw vakantie.

Zover mij bekend gelden alleen de omstandigheden die tijdens uw reis/vakantie van toepassing zijn. En aangezien u nog moet vertrekken, is dat waarschijnlijk code geel. Hetgeen betekent dat volgens de Nederlandse overheid u veilig kunt reizen mits u enige eenvoudige voorzorgsmaatregelen treft.

Wanneer u desondanks toch de vakantie wilt annuleren of omboeken, bent u gebonden aan de voorwaarden die de reisaanbieder daar aan heeft verbonden middels de overeenkomst/algemene voorwaarden.

Moniek koopman
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2020 18:41

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door Moniek koopman »

Mijn kind heeft al eens op de ic gelegen ivm een virus.
Ik ga dat risico echt niet nogmaals lopen!

Wat betreft het omboeken van mijn vakantie:
Ik wilde meteen annuleren, €800,- verlies nam ik voor lief omdat ik het gewoon niet vertrouw in een ander land met een kind die al snel benauwd is.
Dus mijn eerste mail van begin Maart was dat ik onze vakantie wilde annuleren, hierop kreeg ik antwoord. Wacht even met annuleren totdat u de reissom moet betalen, nou toch even gewacht. Toen dacht ik na een paar weken nadenken, nee ik wil toch echt niet dit jaar! Weer een mail gestuurd en weer zeiden ze; het zou echt zonde van je geld zijn om nu te annuleren. 4 weken van te voren weten wij of wij het annuleren of niet.
Nu is het land weer open vanaf 1 juli, zij stelde voor na weer een mailtje dat ik wilde annuleren dat ik het tot 14 juni kon omboeken naar een vakantie in 2021.
Ik moest de accommodatie, datum en camping doorgeven. Dit na ontvangst van mail meteen een mail terug gestuurd met onze wensen voor 2021.
Sindsdien niks meer vernomen, ook kan je niet meer inloggen op “mijn Vacansoleil”

Dus iedereen kan zeggen dat ze het druk hebben bla bla bla, er was allang mail contact! Nu moet ik voor as woensdag betalen voor een vakantie die ik al vanaf maart wil annuleren! Ze reageren nergens op en als je belt krijg je meteen een bandje!

Maschee
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2021 18:44

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door Maschee »

Het is nu juni 2021. Ik vind het echt schrikbarend als ik de berichten uit 2020 lees. Vacansoleil reageert namelijk helemaal nergens op. Niet per mail, niet op Facebook en telefonisch helemaal niet bereikbaar. We hebben een verkeerde factuur ontvangen maar er is geen contact mogelijk alleen betalingsverzoeken. Ik ben echt klaar met deze organisatie. Zo ga je niet om met klanten. Hoe kan het mogelijk zijn dat dit nog niet de publiciteit is ingegaan? Ik wil wat aanpassingen in de factuur en zeker weten dat mijn accomodatie staat voor deze zomer. Wat kunnen we doen zodat ze in contact met ons komen?

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Waarschijnlijk gaat het maar in een heel klein aantal gevallen mis.

Wilt u aanpassingen op de factuur omdat dat uw wens is, of omdat er daadwerkelijk fouten gemaakt zijn? In dat eerste geval: wanneer de factuur aan de wettelijke vereisten voldoet, hoeft de ondernemer de factuur niet aan te passen aan uw wensen.

Wat betreft de accommodatie: waarom zou een accommodatie die aan u aangeboden wordt en door u geboekt is niet beschikbaar zijn? Calamiteiten uitgezonderd zullen alle verhuurde accommodaties dit jaar gewoon klaar staan. En mocht dat door onvoorziene omstandigheden toch niet lukken, dan zal er tijdig contact met u opgenomen worden.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien handig om voordat je gaat oreren eerst eens leest wat er geschreven wordt.

Er is een foute factuur ontvangen. Als deze niet betaald wordt blijven de incassoaanmaningen binnenstromen en wordt de geboekte accomodatie door de aanbieder geannuleerd. Om al deze **** (dunne peop) te voorkomen wil Maschee in gesprek met de aanbieder. En dat lukt dus niet.

Voor de neodees onder ons: Het gaat er niet om of de factuur wel of niet fout is, ook niet of de klant iets wel of niet begrijpt, ook niet of het bedrijf goed of fout zit, maar puur dat de klant IN GESPREK wil komen met de aanbieder, en wel gewoon met een MENS dus niet met een chatrobot oid.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vacansoleil reageert nergens op!

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt een klacht indienen bij ACM, ANVR en SGR vanwege het niet bereikbaar zijn. Echter denk ik niet dat ze daarna gelijk alsnog reageren.

Je hebt per mail de reis geannuleerd. Je moet annulering kosten betalen. De annulering gaat in op de dag dat je een mail hebt gestuurd.

Mocht je een incassobureau krijgen, stuur dan een brief dat je de reis hebt geannuleerd, alle kosten volledig hebt betaald. Als je uit wordt genodigd voor de rechtzaak ga erheen met alle bewijsmateriaal.
Artikel 7 Annulering door de reiziger
• Voor eigen-vervoerreizen naar
wooneenheden zoals stacaravans, tenten
en campingstaanplaatsen zijn naast de
verschuldigde reserveringskosten de volgende
annuleringskosten verschuldigd:
• bij annulering tot de 42ste kalenderdag
(exclusief) vóór de geboekte aankomstdatum:
de aanbetaling;
• bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag
(inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór
de geboekte aankomstdatum: 60% van de
reissom;
• bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag
(inclusief) tot de geboekte aankomstdatum:
90% van de reissom;
• bij annulering op de geboekte aankomstdatum
of later: de volledige reissom.
Over de foute factuur, wat is er fout aan?

Gesloten