Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me af wat de opties waren als ze het eerder hadden gemeld. Ik kan me voorstellen dat annuleren en geld terug geen optie was, aangezien alles al geregeld was en toch betaald moest worden door de reisorganisatie. Die hadden hooguit het geld voor de vlucht terug gekregen en met een enorme kostenpost blijven zitten.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is slordig gegaan, maar wat zijn nu uw extra kosten?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
27 nov 2023 23:17
Het is slordig gegaan, maar wat zijn nu uw extra kosten?
Alleen al een extra vrije dag kost je 8x je uurloon.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Behalve als je nog vakantiedagen over hebt of de baas niet moeilijk doet om een dag vrij.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 nov 2023 08:19
Behalve als je nog vakantiedagen over hebt...
Ook dan kosten ze evenveel. De waarde verandert immers niet.
Nijogeth schreef:
28 nov 2023 08:19
... of de baas niet moeilijk doet om een dag vrij.
Daarmee verleg je slechts de schade naar je werkgever.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door PGros »

Nijogeth schreef:
27 nov 2023 22:55
Ik vraag me af wat de opties waren als ze het eerder hadden gemeld. Ik kan me voorstellen dat annuleren en geld terug geen optie was, aangezien alles al geregeld was en toch betaald moest worden door de reisorganisatie. Die hadden hooguit het geld voor de vlucht terug gekregen en met een enorme kostenpost blijven zitten.
Ik denk dat dit ook de reden is dat ze het niet eerder vertelde. Ze wilden de reizigers voor een voldongen feit plaatsen door het tijdens de vakantie pas te vertellen en niet van tevoren omdat het hun geld zou kosten als er meerdere zouden annuleren.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
28 nov 2023 08:23
Daarmee verleg je slechts de schade naar je werkgever.
Ik kan mij niet voorstellen dat Topicstarter zijn (eventuele) vergoeding gaat doorsluizen naar zijn werkgever.
Ben je in loondienst, dan kost een vakantiedag natuurlijk niets, daar krijg je gewoon salaris over.
Werk je onregelmatigheid dan krijg je bij een beetje CAO vergoeding voor de misgelopen onregelmatigheid bij vakantie.
Maar nog steeds weten we de schade van Topicstarter niet.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door PGros »

BL2 schreef:
28 nov 2023 09:00
Ben je in loondienst, dan kost een vakantiedag natuurlijk niets, daar krijg je gewoon salaris over.
Dat is natuurlijk onzin. Als je een extra vakantiedag nodig hebt dan kost dat gewoon geld. Heb je op dat moment nog vakantiedagen kun je hem gebruiken maar niet meer ergens met de kerstdagen opnemen dus die dag ben je kwijt door die verlenging van de vakantie.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
28 nov 2023 09:00
Ben je in loondienst, dan kost een vakantiedag natuurlijk niets, daar krijg je gewoon salaris over.
Onzin natuurlijk. Een verlofuur (zowel wettelijk als bovenwettelijk) heeft gewoon een arbeidsrechtelijke waarde die gelijk staat aan één uurloon.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij mij niet. Vakantiedagen worden hier niet eens bijgehouden door de baas. Het zijn er in elk geval ieder jaar meer dan in mijn contract staan.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 nov 2023 14:03
Bij mij niet. Vakantiedagen worden hier niet eens bijgehouden door de baas. Het zijn er in elk geval ieder jaar meer dan in mijn contract staan.
Ook bij jou. Het arbeidsrecht geldt ook gewoon als jij en je werkgever er niet aan houden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een verlofuur dat niet wordt geteld is geen verlofuur, dat is een gewerkt uur. Dat ik niet aanwezig ben, maakt dat niet anders.

Een vakantiedag geldt bij mij gewoon als een gewerkte dag, omdat mijn vakantiedagen al opgaan aan vaste weken waarop het bedrijf dicht is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
28 nov 2023 16:32
Een verlofuur dat niet wordt geteld is geen verlofuur, dat is een gewerkt uur. Dat ik niet aanwezig ben, maakt dat niet anders.
Je mist het punt. Los van wat jij doet en hoe jij ermee omgaat, is de arbeidsrechtelijke werkelijkheid dat één verlofuur gelijkstaat aan één uurloon. Daarmee kan je in gevallen als dit topic dus gewoon je schade claimen, los van de issues die jij noemt.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door alfatrion »

BL2 schreef:
28 nov 2023 09:00
Ik kan mij niet voorstellen dat Topicstarter zijn (eventuele) vergoeding gaat doorsluizen naar zijn werkgever.
Een werknemer heeft geen recht op een dagloon als hih een arbeidsdag mist vanwege een dergelijke omstandigheid. Die werknemer kan het missen van het dagloon tegen door een vakantiedag op te offeren, maar dan kost het hem wel een vakantiedag, die hij later niet meer kan opnemen.
BL2 schreef:
28 nov 2023 09:00
Ben je in loondienst, dan kost een vakantiedag natuurlijk niets, daar krijg je gewoon salaris over.
Een vakantiedag heeft de geldelijke waarden van dagloon. Als die werknemer uit dienst gaat, dan krijgt hij de resterende vakantiedagen uitbetaald. Als de werknemer later een vakantiedag wil bijkopen, dan kost hem dat ook een dagloon.
Nijogeth schreef:
28 nov 2023 16:32
Een verlofuur dat niet wordt geteld is geen verlofuur, dat is een gewerkt uur. Dat ik niet aanwezig ben, maakt dat niet anders.
Een werkgever heeft een dagloon onverschuldigd betaald als de werknemer vrij neemt zonder dat deze over voldoende vakantiedagen beschikt en heeft dus een claim op die werknemer. Dat deze werkgever die claim niet verwezenlijkt, maakt dat niet anders.

Wouterisalbezet
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2024 08:59

Re: Vakantie dag langer, maar was al 12 dagen voor aanvang bekend, niets verteld aan de groep

Ongelezen bericht door Wouterisalbezet »

Wat een hoop discussie om niets. Ik zie nergens een uitkomst. Ik heb iets soortgelijks en was benieuwd of er ook nog iets uitgekomen was met de touroperator @loader1?

Plaats reactie