LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sake
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:40

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Sake »

Ook ik ben zojuist benaderd. De kaart kan opgestuurd worden voor 2,95, geldig tot september, en hiermee zou ik 5% korting kunnen krijgen. Internet levert tot nu toe geen duidelijk antwoord op. Ik wacht nog even af. Ben benieuwd wat het addertje zal zijn.

Jaap/Jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2005 18:38

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Jaap/Jan »

Ook ik heb net telefoon gehad van vakantiekaart.

Ik vond het allemaal maar vaag. Ik heb ze gevraagd waar ik het gewonnen had en toen zeiden ze dat ik misschien vorige maand of 2 maanden terug een enquete had ingevuld ofzo... jajaj... :lol:

Hele verhaal aangehoord en ik vind het dan toch vreemd dat als je geselecteerd bent als winnaar, je toch nog even die 2,95 aan administratie kosten moet betalen, dat is toch niet WINNEN :? ?

Maakt niet uit, aangezien ik zelf in de reisbranche zit en op elke reis naar keuze 20-40% korting kan krijgen begin ik niet aan deze onzin.

Hoop dat er geen slachtoffers gaan vallen door dit soort acties.

Succes! :wink:
Jaap-Jan

Relex
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2005 11:32

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Relex »

Ik was ook telefonisch benaderd en ik had zogenaamd geselecteerd als winnaar.

Ik kon voor 2.95 de kaart 3 maanden op proef krijgen en daarna zou het eenmalig 49 Euro kosten.

Mij werd medegedeeld dat ik ALTIJD goedkoper uit zou zijn en op ALLE vakanties korting zou krijgen.

Ik vertelde de persoon in kwestie dat ik normaal bij GOGO tours book en dat ik daarbij ook nog korting krijg omdat ik online book en ik vroeg of ik dus daar ook korting kreeg of op bookingen op het internet van sunweb... hij zei weer dat ik OVERAL korting zou krijgen en ALTIJD goedkoper uit zou zijn...

Ik vroeg of er addertjes onder het gras zaten en nee die waren er niet.

Toen hij om mijn bankgegevens vroeg, had ik mij mijn vraagtekens... maar goed op zich kan iemand zeer weinig met jouw gegevens zonder een handtekening. Ik vroeg of het om een automatische incasso ging... en ja dit was zo. Ik had echt iets van ????????

Maar goed, wet koop op afstand geeft je 7 dagen de tijd om van een aankoop af te zien.


Toen ik verder ging zoeken, kwam ik erachter dat die man aan de telefoon gewoon had staan liegen want je krijgt dus helemaal GEEN korting op bookingen op het internet van GOGO tours... ik voelde mij behoorlijk opgelicht om op deze manier aan mijn gegevens te komen. Echt misselijk...

Ik had hierop DIRECT gemail (gisteren 2x) en ik heb GEEN reactie gekregen op 1 van de mailtjes. Vandaag krijg ik wel via dat zelfde mail adres de "kaart toegestuurd". Terwijl ik had gemail van de koop af te zien met het hele verhaal erbij!

Dus vandaag weer gemaild en weer GEEN reactie. Ik raad dan ook iedereen aan om af te zien van de vakantiekaart want het zijn niets anders dan oplichters. Alleen al te zien aan de verschillende bedragen die men betaald.

Verder is deze telefonische overeenkomst totaal niet rechtsgeldig en mogen zij ook niet zomaar geld van je rekening afschrijven. Hoe willen zij bewijzen zonder ID en/of handtekening dat de persoon die aan de telefoon "ik" was en daarnaast hoe weet ik of mijn gesprekspartner wel meerderjarig was en/of is wie hij beweerd te zijn...

Verder dus geen handtekening en dus kunnen ze ook geen geld afschrijven, tenminste ze kunnen het proberen maar ik heb mijn bank hier al over ingelicht.


Mensen neem dus deze Vakantiekaart niet, het zijn gewoon oplichters die snel geld willen verdienen


Mocht iemand nog de volledige gegevens nodig hebben, want het is natuurlijk vreemd dat zij niet op mail reageren en dus alleen bereikbaar zijn via een DUUR 0900 nummer!

[Update

Ik ben zojuist keurig te woord gestaan nadat ik de eigenaar had gemaild. Deze had hierop telefonisch contact met mij opgenomen en zijn excuses aangeboden. Blijkbaar had een call centre medewerker verkeerde informatie aan mij doorgespeeld.

mega
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:41

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mega »

Ik ben vanmorgen ook benaderd, ook ik was een van de gelukkige winnaars. Voor 2,95 verzendkosten zou ik de vakantiekaart krijgen.
Het automatische afschrijven word geregeld door het opnemen van de laatste minuut van het gesprek waarin wordt gevraagd of je toestemming geeft voor het eenmalig afschrijven van dat bedrag.

Verder kwam pas tijdens het deel van het gesprek dat opgenomen werd naar voren dat ik na die drie maanden automatisch aan een abbonement vast zou zitten of ik daarmee akkoord ging. Nee dus, dit was voor mij de adder die onder het gras zat.

Verder kwam ik net achter dat het alleen geldt voor vliegvakanties, aan de telefoon werd mij voorgehouden dat de kaart geldig is voor alle geboekte vakanties via hun. Vliegvakanties boek ik niet omdat ik vliegangst heb, ben dus blij dat ik het afgekapt heb.

Danick
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2005 10:37

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Danick »

Gisteren, 25 juni ben ik gebeld door een medewerker van de vakantiekaart. Deze is aangeboden voor euro 2,95 en drie maanden geldig. Volgens die meneer kan je binnen 7 dagen dit annuleren en anders minimaal 6 weken voor het eindigen van de periode van 3 maanden. Alle informatie die ik nu lees zal ik die kaar maar heel snel annuleren.

EliseT
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EliseT »

Ook wij zijn benaderd door vakantiekaart.
Op woensdag 22 juni jl. werden wij door een jongeman gebelt met de mededeling dat mijn man een poosje geleden een enquete had ingevuld en daarbij een prijs had gewonnen.
Mijn man was bezig en ik wilde weten waar het over ging, dus hij vertelde mij dat mijn man 50% korting op een reis had gewonnen en of hij hem daarover kon spreken.
Mijn man is aan de telefoon gekomen en tegen hem is toen ook meerdere malen gezegd dat hij 50% korting op een reis had gewonnen.
Hij moest alleen wel even een machtiging geven om €2,95 van zijn rekening te laten halen, als verzendkosten.
Nou, wat moet er zo zwaar zijn dat wij verzendkosten moeten betalen hiervoor?
Maar goed, wij hebben nog zoiets van misschien zijn het reisboeken die meeverzonden worden en geven ze de voordeel van de twijfel.

Twee dagen later krijgen we een brief in huis met de mededeling: bedankt voor het aanvragen van de vakantiekaart u kunt met deze kaart 5% korting op uw reizen krijgen via ons.
Nou sorry hoor, maar die hebben we nooit aangevraagd.

En 5% dat is niets, als je kijkt naar de maatschappijen waar ze mee werken. Dezelfde reizen krijg je elders goedkoper.

Dit is pure oplichterij!!!!

Misschien van 1 medewerker, die veel provisie wil verdienen op het aantal verkopen dat hij heeft gemaakt, of van vakantiekaart zelf. Het is zeker de moeite waard om dit uit te zoeken.

Ik heb vandaag gebelt met vakantiekaart en heb alles laten annuleren. De kaart is gedeactiveerd en er wordt geen geld van mijn rekening gehaald.

Volgens de dame aan de telefoon was dit een miscommunicatie, maar als ik lees hoe vaak dit voorkomt.......

Groeten Elise

mariekemarieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2005 23:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mariekemarieke »

hallo mensen... ook ik ben benaderd voor een vakantiekaart. ik las dat iemand dit had geannuleerd. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe? Alvast bedankt. Groetjes Marieke

EliseT
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:46

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door EliseT »

Om alles te annuleren moet je gewoon even telefonisch contactopnemen.
Je geeft je kartnummer en zegd dat je wilt annuleren, en klaar is kees.

Groetjes Elise

Danick
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2005 10:37

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Danick »

Voor annulering kun je het best een bericht je sturen naar het email adres [email protected] Schrijf daar in dat je gebruik maakt van je je recht van annuleren bij verkoop op afstand. Doe dit wel binnen 7 dagen.
Als het goed is krijg je direct een email van [email protected] terug met dat je kaart is geannuleerd.
Groeten Danick

alicemanon
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2005 23:09

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door alicemanon »

Vanavond ben ik ook benaderd of ik een vakantiekaart wil aanschaffen. Ik zou deze kaart gratis krijgen (welliswaar verzendkosten 2.95 betalen) tot 1 september 2005 daarna gaat het me eenmalig 49.95 kosten.
5% korting.

Ik heb geen idee hoe ze aan mijn gegevens komen, maar hij had 't er over dat hij wist dat ik al eens een vakantie had geboekt via 't internet en dat ik mee had gedaan met een enquete. Dat laatste kan ik mij niet herrinneren. Ik ben er dus ook maar niet op ingegaan, zal idd wel weer een addertje onder 't gras zitten!

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door eeliane »

Voor niets gaat de zon op! Heb ik al eens eerder gezegd, wanneer geloven mensen nou eens dat er niemand is die jou zomaar voordeel gaat geven! Er wordt geld aan u verdient! Dus pas toch op met dit soort reclame.

slotenmir
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door slotenmir »

Ook ik ben een tijd geleden gebeld door Vakantiekaart. Persoonlijk houd ik niet van telemarketing. Maar goed, gelukkig ging het niet over verzekeringen maar over vakanties!

Ben al een tijdje klant bij Vakantiekaart en ik ben super tevreden. Je krijgt simpelweg 5% extra korting op je reizen met dezelfde anvr/sgr garanties. Dus als je ergens een reis ziet bij een reisburo dan krijg je via vakantiekaart de reis nogeens 5% goedkoper. Eigenlijk heel eenvoudig.

De lidmaatschapskosten bedragen eenmalig 50 euro. Dat geld heb je er dus zo uit. Ik kan erover meepraten want ik heb de kaart al terugverdiend door mijn reisje naar Turkije. Ook ga ik de kaart dit jaar nog een keer gebruiken voor een lekker lang weekend weg.

In sommige berichten lees ik "voor niets gaat de zon op". Echter, natuurlijk verdient Vakantiekaart geld. Aan het eenmaliglidmaatschapsbedrag van 50 euro verdienen ze geld. Vind het ook niet erg dat een bedrijf geld verdient anders zou het niet kunnen bestaan.

Groetjes, Miranda

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik ben ook benaderd. Ik was SPECIAAL GESELECTEERD omdat ik een enquete zou hebben ingevuld... Ik werd te woord gestaan door een man met een soort showmaster achtige stem.. Heel irritant en toen ik zei dat ik geen interesse had werd hij een beetje opdringerig..!

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Sann »

Voor de mensen die willen weten hoe ze aan de gegevens van mensen komen:

Zelf heb ik ook een tijdje als telemarketeer gewerkt als bijbaantje. Meestal werden de nummers en gegevens gewoon uit het telefoonboek gehaald.
Ook zijn er bureaus die enquetes afnemen en dan de informatie aan dit soort bedrijven verkopen.

En ik moet eerlijk zijn, ik draaide (als telemarketeer) ook wel eens om de waarheid heen aan de telefoon. Ik kreeg weliswaar per uur betaald, maar toch wordt je beoordeelt op het aantal verkopen dat je doet. Maar het moet natuurlijk absoluut niet kunnen dat er tegen je gelogen wordt aan de telefoon, maar het is zeker geen uitzondering dat dit gebeurt!

brigges
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2005 22:10

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door brigges »

met veel belangstelling heb ik de pagina's gelezen.....mijn ervaring is positief,heel positief zelfs! :D
ik heb al honderden euro's bespaard en dat voor 49,95!!!! iedereen moet het zelf weten hoor! maar zelfs mijn weekendje centerparks met zijn achten was met de kaart aanzienlijk goedkoper !ging met mijn vriendin shoppen in londen 2 dagen en natuurlijk de familievakantie naar spanje met man en 2 kids was al 150 eurootjes goedkoper....en dat alleen maar door het zelf te boeken.!
omdat we het afgelopen jaar dus minder hebben uitgegeven aan de vakantie's gaan mijn man en ik met de kerst lekker met zijn 2 tjes een weekendje samenweg......van ons bespaarde geld !!!!
dus doe en denk wat je wilt mij maakt het niet uit ik weet dat het werkt!
zo en nu ff naar de vakantiekaart mailen want ik wil wel provisie !!! :wink: [/i]

marieke81
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2005 17:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door marieke81 »

Geplaatst op 23 Mei 2005 16:15 door Gast

enige tijd geleden plaatste ik het onderstaande bericht. Jammer dat er dan altijd weer mensen zijn die zeggen dat ik de Vakantiekaart afkraak. Ik vind juist dat daar niets mis mee is en daarom heb ik ook 'ja' gezegd. Ik vertrouwde die meneer aan de telefoon alleen niet en vond zijn verhaal erg vaag. Dit is dan ook de reden dat ik ben gaan bellen en zoeken op internet. En daarom heb ik ook de websites waar de zogenaamde enquete op stond die ik zou hebben ingevuld bekeken (met dank een een van de mensen op dit forum) en ik weet nu pertinent zeker dat ik deze niet heb ingevuld!

Ik ben er nu zeker van dat degene die mij heeft gebeld met het mooie verhaaltje over 'een prijswinnaar' niet voor dé echte Vakantiekaart werkt. De Vakantiekaart zelf is hier van op de hoogte en vermoed hetzelfde. Ze weten echter niet dat er meer mensen zijn die op een dergelijke vage en vervelende manier zijn benadert. Ik heb hen gemeld dat er op deze site het een en ander te lezen valt. Ik heb persoonlijk dus niets tegen op de Vakantiekaart, in tegendeel ik vind het een goede zaak dat deze organisatie vakanties (nog) betaalbaarder maakt. Maar let wel op dat je iemand van de Vakantiekaart aan de lijn hebt en laat je niet afschepen met mooie praatjes. Voor de mensen die wel door de echte Vakantiekaart zijn geholpen en er profijt van hebben een hele fijne vakantie gewenst!!!


--------------------------------------------------------------------------------

Ook ik ben benadert als 'winnaar' en kon voor 2.95 (verzendkosten) de kaart aanschaffen. Ik ben uiteindelijk zo dom geweest om toe te happen, ik dacht waarom ook niet. Mocht het niets zijn dan zeg ik het op. Na goed nadenken wou ik er toch van af zien. Vandaag heb ik gebeld en blijkt dat ik niet gemakkelijk ben te vinden in het bestand. Ze gaan het uizoeken aangezien ik ook de beloofde bevestigings e-mail niet heb ontvangen. Ik hoor nog van de vakantiekaart, maar vrees dat ik en nog vele anderen de dupe zijn geworden van een oplichter. Gelukkig is er nog niets afgeschreven, maar wat niet is kan nog komen. Hoe kan ik dit eventueel voorkomen? Heeft iemand tips?

marieke81
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2005 17:36

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door marieke81 »

Als aanvulling op mijn bovenstaande reactie.

Ik heb géén bevestiging e-mail gekregen en ook géén post van de Vakantiekaart, ook is er gelulkkig géén geld afgeschreven. Álles lijkt er op de duiden dat het niet ging om de echte Vakantiekaart en gelukkig is het op deze manier afgelopen. Mogelijk ga ik de kaart als nog bestellen, maar dan wel bij de echte Vakantiekaart.
Via de website www.vakantiekaart.nl, dan weet ik zeker dat het goed zit en dat ik net als vele anderen op dit forum gebruik kan maken van leuke kortingen.

Marieke

gekkelot
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2005 11:29

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door gekkelot »

Ik ben ook benaderd door de vakantie kaart. Ik had meegedaan aan een enquete op internet en ineens werd ik gebeld door.. De vakantie kaart. Ze hadden de aanbieding dat ik de kaart 3 maanden voor niks kon gebruiken en zonder opzegging zouden ze mij abbonneren op de vakantiekaart. Het kost 50 euro voor je hele leven. Ik heb het inmiddels dus wel schriftelijk beeindigd maar heb er nog geen bevestiging van gekregen of iets van gehoord. Wel leuk hoor zo'n kaart maar als ik dan toch op vakantie ga ga ik heus niet zitten kijken op die 15 of 20 euro wat je dan korting krijgt.. :roll:

Keyzman
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2005 14:22

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Keyzman »

Ook wij ontvingen de kaart vandaag thuis. Alhoewel je er misschien wel echt voordeel mee kunt behalen, is deze voor ons niet interessant. De verkoopster had namelijk gemeld dat het om alle soorten vakanties zou gaan, maar de algemene voorwaarden melden nadrukkelijk dat de korting alleen geldt voor VLIEGvakanties. Als je dus meestal met het vliegtuig gaat is dat misschien nog wel interessant, maar ik heb vandaag direct opgezegd via de site (kostenloos binnen 7 dagen).

Het probleem is dat dit soort produkten door telemarketeers aan de man/vrouw worden gebracht die vaak betaald worden per gesloten overeenkomst. Dus wordt alles uit de kast gehaald om de potentiele klant over de streep te trekken en sommigen schromen dan ook niet keihard te liegen. Vakantiekaart.nl kan hier niet direct iets aan doen, maar is natuurlijk uiteindelijk wel verantwoordelijk: zij huren het telemarketingbureau zelf in.

jp53
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2005 16:24

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door jp53 »

via telefoon een overeenkomst met proefperiode afgesproken voor de vacantiekaart.
Ruim voor eind proefperiode een afmelding via het voorgeschreven antwoordnummer verzonden maar na een week nog geen bevestiging per e-mail wat noodzakelijk voor stopzetting van de overeenkomst.
Nu maar een fax verzenden.
Ook een boeking proberen te doen bij langhoutreizen, gaat niet zonder tussen komst van een reisbureau wat automatisch verschijnt als je aanklikt dat de reis niet rechtstreeks via de vacantiekaat te boeken is.
Bericht dat ze binnen 24 uur contact opnemen over de reis maar daarna niets meer gehoord.

Gesloten