LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Suzan83
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Suzan83 »

Ik vind het ook niet nodig om onbeleefd te worden maar probeer(de, want ik ben nu afgemeld via het infofilter) wel duidelijk te zijn. Ooit had ik iemand van e.o.a. energiebedrijf aan de lijn. Ergens had ik wel interesse mits ik eerst de bijbehorende site ervan kon bekijken en kon surfen op (on-)tevreden klanten. Dus ik vroeg of ik haar t.z.t. kon terugbellen. Dat kon niet en dan zou zij haar provisie kwijt zijn. Dat hoeft niet waar te zijn geweest. Het kan ook een handigheidje zijn om in te spelen bij iemand die iemand wel wat gunt en dan toch maar meteen de knoop doorhakt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb bij een callcenter gewerkt.. En ik zeg je soms worden er mensen die kwaad werden voor de lol teruggebeld. dus ja... je bereikt niks met kwaad doen, alleen dat je vet uitgelachen wordt.
Wees daar trots op!

Daarom nemen wij tegenwoordig de telefoon al niet meer op als we zien dat er een 000000 nr belt, dus blijf lekker lachen daar.

Als het een bekende is met een 0000 nr, belt hij of zij vast nog weleens terug of anders op de mobiel. :wink:

Veel plezier met de VK. :D

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

als je niet opneemt wordt ook teruggebeld.....

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

dat doet de computer nl zelf

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

G7, heb jij een telefoonnummer met 000000000 =

VK is al jaren een club van list en bedrog ,hun korting verdien je zelf altijd door rechtstreeks via Internet te boeken, maar dat wist jij al ±'

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

Waarom is het list en bedrog dan?
Het wordt duidelijk uitgelegd.

''U ziet ergens een reis, gaat met de gegevens naar onze site en u boekt dan via ons...''
Zij regelen het dan met de bureaus of de touroperators.
Ik krijg gewoon die kortingen hoor.

En dan is het toch geen bedrog?
..En dat is juist het idee van de VK...
dat je zelf het werk doet en geen commissie hoeft te betalen
De reisbureaus lichten je in feite op.
Die regelen je een reis bij Holland international ofzo... En zelf vangen ze daar 100 euro voor. Die worden bij de VK niet verrekend....

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door G7 »

Henri: Nee, wij hebben zelf geen 000000 nr en is ook niet nodig voor zover. Die telefoonnrs kopen die bedrijven meestal ook op van andere bedrijven, daarom laat ik zo weinig mogelijk een nummer achter en al zo niet op sites, waarvan ik denk dat ze me lastig gaan vallen.

En oplettertje... hoevaak moet ik nog uitleggen, dat ik niet door jullie gebelt wil worden? Als ik wil reizen, kijk/zoek ik op internet en bel hun op, als IK dat wil en als het MIJ uitkomt.

Nogmaals, ik wil geen gratis vakantie winnen, ik wil niet goedkoper bellen, ik wil geen goedkopere energie, ik wil geen goedkopere lening/hypotheek, geen goedkopere verzekeringen en geen vakantiekaart à € 2,95 wat later minimaal € 75 blijkt te kosten.

Wil ik dat WEL, dan bel ik jullie.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sprookje »

voilla G7 en amen en uit!

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

En dan is het toch geen bedrog?
..En dat is juist het idee van de VK...
dat je zelf het werk doet en geen commissie hoeft te betalen
De reisbureaus lichten je in feite op.
Die regelen je een reis bij Holland international ofzo... En zelf vangen ze daar 100 euro voor. Die worden bij de VK niet verrekend....
Meneer/mevrouw oplettertje,

Normaal reageer ik niet op/in dit topic, maar de bovenstaande opmerking is dusdanig stompzinnig dat ik gewoon moet reageren.

U meent namelijk te moeten stellen dat reisburo's oplichters zijn (dat staat er letterlijk!) maar als dat zo is, dan gaat dat zeker op voor Vakantiekaart! Het is namelijk nog steeds zo dat Vakantiekaart zelf géén boekingen tot stand brengt want dat doen de partners .... zijnde een aantal reisburo's in Nederland.

Gezien het feit dat mensen "zelf het werk doen" (lees: niet bij het reisburo langsgaan) krijgen zij dan 5% korting. Deze korting komt echter niet bij de reisorganisatie vandaan maar bij het reisburo en is ongeveer de helft (of iets minder) van de gebruikelijke commissie.

Deze reisburo's kunnen deze korting weggenen omdat de klant inderdaad "zelf het werk doet" wat er op neer komt dat de boeking op een rustig moment door bijvoorbeeld de stagiaire afgehandeld kan worden. Anders gezegd, deze reisburo's geven helemaal géén service maar ontvangen toch minimaal de helft van de gebruikelijke commissie en dat alleen om even een boeking in de computer te zetten wat pak 'm beet vijf minuten werk is.

Naar mijn mening zijn de reguliere reisburo's absoluut geen oplichters; integendeel, de gemiddelde reiziger krijgt daar in de regel héél veel aandacht en service. Dit kan echter niet van de met Vakantiekaart samenwerkende reisburo's worden gezegd; hier krijgt men géén of héél weinig service. De verleende korting staat dan ook in geen enkele verhoudig tot het gebrek aan dienstverlening; wie is hier nu de ware oplichter?

En als de Vakantiekaart dan toch zo geweldig is, waarom staat dan nergens vermeld welke reisburo's met hen samenwerken? Heeft men soms iets te verbergen? Of is men gewoon bang dat "gewone" klanten ook korting willen? Nee, doelbewust blijft men verhullen om welke reisburo's het hier gaat; de reden is overigens simpel want deze reisburo's willen absoluut niet publiekelijk met Vakantiekaart worden geassocieerd. Heeft u wel eens een advertentie van een reisburo gezien met de tekst "boek bij ons, 5% korting met uw Vakantiekaart"? Nee? Klopt precies, want men wil die "Vakantiekaarters" helemaal niet in de winkel hebben!

Kortom, meneer/mevrouw oplettertje, uw verhaal deugt niet ... net als Vakantiekaart!

007: reisagent

PS het toppunt van domheid: ik werd laatst -op kantoor- gebeld door iemand van de Vakantiekaart; zelfs na dat ik drie keer had gezegd dat ik bij een reisburo werk (en dus veel meer korting krijg dan die 5%) , ging zij stug door met haar uit het hoofd geleerde verkooppraatje ....

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

Reisagent, geef even je mailadres en tel.nummer door voor contact;

Actieclub tegen VK

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door sprookje »

van wat ik ervan begrijp lijkt heel die vakantiekaart iets onnozel want als je vroeg boekt krijg je bij de fatsoenlijke reisorganisators zo al flinke kortingen, alleen lijken veel mensen dat niet te weten!!

petervanochten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2007 16:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door petervanochten »

Ik ben al maanden verwikkeld in een strijd met Vakantiekaart.NL, daar ik een bijdrage van 75 euro dien te betalen, waarover niets is gemeld.
Uiteindelijk is dit mijn laatste mail:
Beste mijnheer,

dit is nu precies de reactie die ik had verwacht.
Kennelijk zien jullie super ontevreden klachten toch ook als klanten en gaan jullie gewoon door met deze "door de strot jaag"praktijken.
Daarom staan ook diverse forums bijvoorbeeld Trosradar vol met negatieve geluiden over de Vakantiekaart.
Ik weet zeker dat er niets over gezegd over een bijdrage van 75 euro en in de opgestuurde documentatie stond hierover ook niets vermeld.
Maar dat kan ik niet meer checken, want ik het alles teruggezonden.

Maar goed, ik zal mijn stommigheid om mijn bankrekeningnummer telefonisch te noemen, moeten dragen.
Echter betaal ik niets voordat ik de vakantiekaart incl. kortingscoupons thuis heb ontvangen.

Voorts verwacht ik ook dat ik niets voor de incasso betaal, daar ik nu al 4 maanden bezig ben hiermee.

Ik zie de vakantiekaart incl. toebehoren tegemoet.


Met dit alles in je achterhoofd is het toch wel erg gezellig op voortaan je welverdiende jaarlijkse vakantie te boeken bij deze organisatie!

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

007.
ik zeg niet dat het helemaal goed is
maar die mensen die zeuren over dat hun niks is gezegd over die 75 euro en die auto incasso, want dat wordt er wel degelijk gezegd.
Ik weet niet hoe het zit in reisbureaus want ik boek nooit een vakantie. Altijd via i-net, dan is het voor mij wel goedkoper...

Dus, dat zeg ik alleen.
Dus over reisbureaus hoef je me niet te beginnen.

petervanochten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2007 16:55

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door petervanochten »

Allereerst de reactie die ik terug kreeg vandaag van vakantiekaart:
Bedankt voor uw begrip. Wij zullen er zo spoedig mogelijk voor zorgen dat u de kaart terug gestuurd krijgt en de bijbehorende waardbonnen. U kunt met uw kaartnummer 51142274 al wel inloggen en aan de slag gaan.

Het is nu wel duidelijk dat vakantiekaart oogkleppen op heeft!

Nu voor meneer Oplettertje:
Het is nu wel duidelijk dat je voor vakantiekaart.nl werkt!
Er wordt niet verteld dat die ....kaart voor 75 euro te krijgen is. Sterker nog, toen ik werd opgebeld werd er gezegd: Ik kan u gratis de Vakantiekaart aanbieden. Er werd een rekeningnr. gevraagd om portokosten in rekening te brengen. Twee weken later werd er ineens 75 euro afgeschreven van mijn rekening; niet echt bepaald gratis toch?
Toen ik later DE bank belde om het bedrag van 75 euro te retourneren, toen was uw organisatie al bekend bij DE bank, omdat dit meer bij mensen gebeurd.....dan is het toch echt niet duidelijk, TOCH?

007: reisagent
Berichten: 164
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

En dan is het toch geen bedrog?
..En dat is juist het idee van de VK...
dat je zelf het werk doet en geen commissie hoeft te betalen
De reisbureaus lichten je in feite op.
Die regelen je een reis bij Holland international ofzo... En zelf vangen ze daar 100 euro voor. Die worden bij de VK niet verrekend....
Ik weet niet hoe het zit in reisbureaus want ik boek nooit een vakantie. Altijd via i-net, dan is het voor mij wel goedkoper...

Dus, dat zeg ik alleen.
Dus over reisbureaus hoef je me niet te beginnen.
Kijk, dat vind ik nou knap! Eerst beweren dat reisburo's je in feite oplichten en dan zeggen dat je niet weet hoe het in reisburo's zit ... Lees de bovenstaande "quotes" maar even na; het staat er letterlijk!

En aldus meneer/mevrouw oplettertje (gefrustreerde callcenter medewerker?) raken uw beweringen kant noch wal; bij uw uitspraken over Vakantiekaart (werkt u daar echt niet?) plaats ik dus ook heel veel vraagtekens!

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

1. ik werk er niet
2. ik heb zelf zon kaart en boek op internet, dan komt het voordeel er wel.
3. bij het callcenter wat mij heeft gebeld werd WEL gezegd dat je twee weken hebt om op te zeggen, in een bandopname..

dus.
conclusie.
opletten als je wat koopt via de telefoon.

En als u wel besodemieterd bent, is dat de schuld van het betreffende callcenter en niet van de VK.

mariellek
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2007 07:18

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mariellek »

Ook wij waren in de veronderstelling dat we voor 2,95 eens konden bekijken hoe de Vakantiekaart nu precies werkte. In het telefoongesprek is niks vermeld over de 75 euro en dat je binnen 2 weken weer moest opzeggen. Tot nu toe hebben wij de incasso's voor die 75 euro telkens teruggedraaid met het gevolg dat we nu een incassobureau aan onze broek hebben....

De gesprekken met het callcenter worden toch opgenomen? Waarom luisteren ze niet terug wat er precies tegen ons gezegd is?

Wij zijn zeker niet van plan de 75 euro te betalen, maar ja wat nu? Gerechtelijke stappen?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Henri42 »

VK is al jaren aan de kaak gesteld op forums en tv programma,s, nog steeds geloven VK klanten dat VK een bio vakantieoord is ,
Voor Euro 75,- ga je niet naar een advocaat,heb je iets getekend of toegezegd ???

mariellek
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2007 07:18

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door mariellek »

Die forums en tv programma's hebben wij (helaas) dus even gemist.

Voor 75 euro ga je zeker niet naar een advocaat, maar het is toch belachelijk dat organisaties als deze gelijk krijgen. Het is in mijn ogen gewoon stelen wat ze doen.

Wij hebben (net als vele anderen als ik het zo lees) toegezegd dat ze 2,95 euro van onze rekening mochten incasseren. En nogmaals, dat ze daarop nog eens 75euro gingen innen is ons niks over verteld.

oplettertje
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 nov 2007 20:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door oplettertje »

Meestal worden de bandopnames gecontroleerd door een medewerker met een hogere functie (ik heb zelf wel in een callcenter gewerkt, maar dat is allang geleden.).. Die moeten controleren of de bandopnames precies zijn opgezegd.

Diegene die mij heeft gebeld, heeft wel gezegd na twee weken opzeggen.

Maar soms willen mensen hun target halen, en gaan ze liegen, gelukkig deed die van mij dat niet.
Maar aan twee weken de kaart heb je toch weinig, dan zou ik zowiezo nee zeggen
Alleen als ik wist dat ik ermee door ging zou ik hem nemen, want aan twee weken heb je dan ook niks

ik moet eerlijk zeggen dat liegen over automatische incasso echt niet kan, maar datl igt dan aan de callcenters en niet aan de vakantiekaart.
De vakantiekaart timmert op eerlijkheid, natuurlijk, want anders loopt voor hun de boete in de miljoenen.

Gesloten