LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door thijseggink »

x
Laatst gewijzigd door thijseggink op 27 jun 2011 11:16, 3 keer totaal gewijzigd.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door G7 »

Leuke informatieve site Thijs. Mijn compliment! :wink:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door Henri42 »

Inderdaad een mooie site.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de site toch een beetje commercieel is.

Wie controleert de waarheidsgehalte en verantwoordelijkheden van de site beheerder,alle goede bedoelingen ten spijt, mensen nemen geschreven woorden voor lief aan .

Veel succes verder :) :o

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door thijseggink »

x
Laatst gewijzigd door thijseggink op 27 jun 2011 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.

tgv2
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 dec 2005 15:14

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door tgv2 »

Wat een matige site. Sommige beoordelingen beslaan slechts 3 regels. Blijkbaar gaat kwantiteit hier boven kwaliteit. Beter is www.airlinequality.com

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door Laurent »

lijkt dit niet op Spam???? op commercieele basis maken :oops:

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door thijseggink »

x
Laatst gewijzigd door thijseggink op 27 jun 2011 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door gerland »

Amateuristische site; niet geloofwaardig; niet representatief ("al 206 inzendingen", in een half jaar tijd), dus niet betrouwbaar; veel spelfouten (niet van de inzenders); natuurlijk commercieel; niet beoordeelde maatschappijen krijgen het cijfers "0"; slechte promotie (het is geen commerciële website, maar daarna toch wel "een beetje")

Thijs, succes met je hobby en met de inkomsten.

Voor dat de site toegevoegde waarde heeft boven bijv. http://www.airlinequality.com, moet er nog veel veranderen. Maar misschien levert het nu al wel een zakcentje op.

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door thijseggink »

x
Laatst gewijzigd door thijseggink op 27 jun 2011 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door Henri42 »

reageer jij altijd op jezelf en stop met de spam reclame svp

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door G7 »

Jeetje he! :evil: Laat die jongen toch! Hij doet er niemand kwaad mee?

Als jullie het niet willen lezen, sla het dan over!

SPAM. Als je dit spam noemt! :shock:

Ga gerust je gang hoor Thijs.

tgv2
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 dec 2005 15:14

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door tgv2 »

Ach ja, op die "geweldige site" van Thijs is "goede vlucht, lekker eten" al voldoende om als "ervaring" te gelden. Daar heb je als consument zeker wat aan :shock:

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door thijseggink »

x
Laatst gewijzigd door thijseggink op 27 jun 2011 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door Henri42 »

En de spam reclame gaat maar door .


NEGEREN SVP dan verdwijnt die onzin vanzelf :evil: :twisted: :idea: :arrow:

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door thijseggink »

x
Laatst gewijzigd door thijseggink op 27 jun 2011 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Thijs, waarde vriend ... ik blijf er bij, je site is niets meer (ook niets minder) dan een leuk stukje huisvlijt! Je hebt er zeker veel tijd en moeite in gestoken maar ik denk niet dat dit alles als "objectief" moet worden gezien. Veel beoordelingen zijn namelijk gebaseerd op slechts enkele regels tekst en ik heb ook nergens kunnen vinden wat precies de criteria zijn voor "goed" danwel "slecht". En ja, dit heeft tot gevolg dat een of enkele slechte ervaringen tot een zeer lage notering van een luchtvaartmaatschappij kunnen leiden; en andersom, dat een of enkele positieve ervaringen een "top tien notering" voor een maatschappij tot gevolg kan hebben.

In de "geschiedenis" staat trouwens beschreven dat er op 8 mei van dit jaar al honderden ervaringen binnen waren; het blijken er op dit moment echter maar 210 te zijn; een aantal wat simpelweg te gering is om een goede vergelijking per maatschappij te kunnen maken. Indien er sprake zou zijn van zo'n 200 beoordelingen per maatschappij dan zou je wellicht een gemiddeld beeld kunnen bepalen; op deze manier is dat echter onmogelijk.

En ja, de bijdragen dienen dan ook voor een leek (zoals ik) te begrijpen zijn. Natuurlijk mag je er trots op zijn dat jouw vriend een bijdrage met dik 2000 woorden heeft ingeleverd maar de tekst hiervan is zo doorspekt met semi-technische termen dat hier voor buitenstaanders nauwelijks iets van te begrijpen is. Jammer!

Maar goed, je weet dat ik je positief-kritisch volg dus ga vooral door met je site! Ik wil je overigens nog wel een paar tips geven: allereeerst, let eens op het enorme aantal stijl- en spelfouten want dat ziet er echt niet uit! Daarnaast, zorg ook dat de lijst met luchtvaartmaatschappijen compleet is; ReisMeis vloog onlangs nog met MagniCharter, Mexicana, WinAir en AeroMexico maar ik kan van geen van deze maatschappijen een beoordeling insturen!

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door thijseggink »

x
Laatst gewijzigd door thijseggink op 27 jun 2011 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door ReisMeis »

Waarde Thijs, ik wist natuurlijk niet dat je dyslectisch bent dus vergeef me mijn commentaar omtrent je spelfouten. Maar, misschien dat het een idee is om ook iemand anders naar alle teksten te laten kijken? Minder stijl- en taalfouten komen de leebaarheid echt ten goede en daarnaast oogt het toch wat professioneler.

Daarnaast denk ik dat het helemaal niet zo belangrijk is hoe lang een bijdrage is; ik heb die enorme lap tekst van je vriend nog eens doorgenomen maar ik kon er eigenlijk niet zo veel mee. Anders gezegd, ik zit niet te wachten op een beschrijving "van minuut tot minuut" van een vlucht en nog minder op allerhande semi-technische termen; nee, ik wil een een paar zinnen een indruk krijgen van een maatschappij. Misschien dat je er gewoon voor moet zorgen dat de ervaringen niet langer kunnen zijn dan bijvoorbeeld 500 woorden. Dat is nog steeds een aardig stuk tekst maar in elk geval een stuk overzichtelijker.

En nee, ik vind niet dat het al dan niet vermelden van een luchtvaartmaatschappij samenhangt met het feit of ik een ervaring wil insturen. Volgens mij moet jij er allereerst voor zorgen dat de lijst van maatschappijen zeer compleet is want dat zal alleen maar uitnodigen tot het inzenden van meer ervaringen. Denk je niet dat de (ervaringen met) meer "exotische" maatschappijen veel meer tot de verbeelding spreken? Bij deze dus het verzoek om in elk geval MagniCharter, WinAir, Aerocaribe en Mexicana toe te voegen (en als jij mazzel en ik tijd heb dan stuur ik ook wat ervaringen in; kan ik nog iets winnen?)

Groet,

ReisMeis

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door brieziet »

Geplaatst op 30 Okt 2006 21:20 door thijseggink


--------------------------------------------------------------------------------

Allereerst vind ik zelf dat cijfers al een goed beeld van een maatschappij geeft. Maar met echte ervaringen wordt dit natuurlijk nog veel beter (vandaar de naam vliegervaringen.com) .
Als u goed op de website heeft gekeken, heeft is u waarschijnlijk wel opgevallen dat het grootste deel van de ervaringen wel langer is dan 'goede vlucht, lekker eten'.
Ons recoord is zelfs 2020 woorden. Zie deze vliegervaring: http://www.vliegervaringen.com/ve/ervaring.php?eid=47

--------------------------------------------------------------------------------


Nou die "vliegervaring" heb ik maar eens doorgelezen, of beter gezegd: doorgeworsteld.
Thijs, als je wil dat je site serieus genomen wordt, lijkt het me verstandig om dergelijke reviews niet als reclame te gebruiken. Dit is een reisverslag (van een kind??), wat ook nog eens zo geschreven is dat je tussen de regels door moet lezen wat er nu eigenlijk bedoeld wordt.

Neem de tips van Reismeis ter harte, en om structuur te krijgen in de reviews is het misschien handig mensen korte commentaren te laten geven op relevante zaken. Laat bijvoorbeeld de gegevens cijfers onderbouwen.


Succes!

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Vlieg ervaringen lezen/schrijven, op Vliegervaringen.com

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Over ons
www.vliegervaringen.com is op 24-04-2006 opgericht ....

Vliegervaringen.com telt op dit moment wel 5.000 bezoekers per maand*!

*Gemiddelde aantal bezoekers per maand, gemeten in de wintermaanden.
Dit begrijp ik niet goed! Welke wintermaanden in 2006?

Gesloten