LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
flowers01
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 09:16

Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door flowers01 »

Geachte lezers en lezeressen,

Via deze weg wil ik u waarschuwen voor de chartervliegtuigen van Arke Fly.
Deze vluchten zijn niet optimaal en zeer klant-onvriendelijk.

Dit bedrijf kunt de vakantie van uw klanten behoorlijk verzieken door ze op de heenweg vaak al met vertraging te laten vertrekken, zeker slecht begin als u uitkijkt naar een welverdiende vakantie of mensen die voor het eerst vliegen. Vaak van zulke vluchten willen er kinderen en baby's bij zitten die ouders tot wanhoop leiden.

Dit spreek ik uit ervaring.
Ben samen met mijn vriend naar Kreta in Griekenland geweest, geboekt bij een reisbureau (D-reizen een last minute) voor 8 dagen en 7 nachten. Arke fly zou ons vliegen, voor mijn vriend was het niet de eerste keer maar voor mij wel.
Op de heenweg vertrokken we al een kwartier later ivm tanken. We mochten het vliegtuig niet verlaten.
In dit toestel gaat ongeveer 170 mensen. Bij ons zaten er ongeveer 140 waarvan een groot deel uit kinderen en zelfs enkele baby's bestond.
Door het opstijgen hadden we waarschijnlijk een duif geraakt waardoor we een klein uur later weer aan de grond stonden.
Er was controle en uiteindelijk bleek alles mee te vallen, behalve de onrust als je in het vliegtuig met krijsende kinderen zit en wanhopige/onzekere ouders.
Met 3 uur vertraging kwamen we aan op Heraklion.

Terugreis was een ramp.
Wij kregen een dag van te voren te horen dat we op een eerdere vlucht waren gezet. Ipv 20.15 uur van het hotel moesten we om 10.40 uur klaar staan en zouden we ipv 23.45 uur nu om 14.10 uur vertrekken.
Hier waren wij al niet blij mee omdat we op de heenweg al kwijt waren en nu weer een hele dag.
Echter was om 10.00 uur al bekend dat er vertraging was. Toch moesten wij op de bus stappen en hebben we nog andere mensen opgehaald die mee naar het vliegveld moesten.

Eenmaal aangekomen was weinig bekend zelfs de reisleiding wist niks en onwetend in de warme zon moesten we wachten.
Uiteindelijk was bekend dat er vertraging was maar het was al bijna 13.oo uur en op het scherm stond dat we om 14.10 uur nog steeds zouden gaan vliegen. Ondanks dat iemand van Arke of reisleiding ons iets kon vertellen moesten we met 165 man toch onze bagage inchecken.

Er was nog steeds niks bekend en uiteindelijk zijn we weer met bussen in een ander hotel neer gezet waar we nog niks wisten, wij niet niemand niet.
Om 16.00 uur kwam het verhaal dat het vliegtuig uit Nederland zou zijn opgestegen. Dit gaf al gauw hoop maar ook dit werd al weer gauw weggepraat door de reisleiding en Arke.
Rond 18.00 uur zou meer duidelijkheid zijn.
U raadt het al was ook niet het geval. (Wij waren erg boos omdat we op dat moment nog steeds all inclusive hadden kunnen zitten in het hotel) Zo rond half 8 kwam het verlossende woord, we zouden om 22.05 uur gan vliegen. De bussen zouden rond 8 uur aankomen en 2x heen en weer rijden.
Dit werd ook al een half uur later.
Eindelijk op het vliegveld aangekomen door de douanne en was er nog steeds geen duidelijk heid.

Uiteindelijk was het 21.45 uur en het vliegtuig was net geland, u raadt het al er moest nog getankt worden, schoongemaakt, bagage in en uitgeladen worden etc etc.
Een half uur voordat we zouden vertrekken zouden we omgeroepen worden om naar de gate te lopen. Dit werd al een half uur later en er werd tevens ook nog een verkeerd omgeroepen waardoor de meeste mensen ten einde raad waren.
Uiteindelijk vlogen we rond kwart voor elf en kwamen we rond 1 uur aan in Nederland.

Er is ons niet precies uitgelegd waarom alles zo lang moest duren. Er stond s'middags al een vlucht gepland voor 14.10 uur en die zijn pas s'avonds laat gegaan. Ze schoven het op een technische storing. Raar dat je mensen laat wachten die voor die dag het hotel en eten nog betaalt hebben als je weet dat ze toch s'avonds pas gaan.

Ik zou u aanraden niet meer bij hun te boeken want het is een drama

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door Wankytan »

Hoi Flowers

Dan kun je nergens meer boeken, dit gebeurd bij iedere maatschappij. Het is hartstikke vervelend, maar je doet er niets aan.

Als ik je op moet noemen hoe vaak wij al vertraging gehad hebben, valt jouw verhaal in het niet. Geloof me dit moet je gewoon incalculeren, als je met een chartermaatschappij vliegt. Als je appart je vliegreis boekt, (lijnvlucht)heb je een stuk minder kans op vertraging, maar ook dan komt het voor. En je betaalt er een stuk meer voor.

Zie het item hieronder, klagen en zeuren.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door Laurent »

een naar soap verhaal, kan toch niet waar zijn dat ouders hun kinderen in het vliegtuig kwijt zijn ???? , stond de deur open >?.

Dit verhaal is redelijk normaal voor de charterbedrijven te noemen. Jammer maar het komt voor.

flowers01
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 09:16

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door flowers01 »

Ja het is in ieder geval niet normaal en hoef ook geen medelijden wil gewoon dat er meer aandacht aan zulke dingen wordt besteed.

Nu wordt Arke Fly ook het meest genoemd en zijn ze al bezig bij het bedrijf zelf om er een eind aan te maken.

Want zeg nou zelg 160 mensen onderbrengen in het hilton hotel te amsterdam en 160 mensen in griekenland in een hotel in het hoogseizoen is toch duurder dan een vliegtuigje inzetten?

Als je gaat verhuizen bel je ook een charter vrachtwagen en die belt toch ook niet op van sorrie ik kan je niet helpen verhuizen dat doe je maar morgen?!!?

Heel raar allemaal!!
Tsja en als je al 20 bent is 540 euro een hoop geld voor 7 dagen en 6 nachten ipv van 8 dagen en 7 nachten...

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door evie01 »

dat je nog een hele dag all inclusive zou hebben betwijfel ik!

normaal staan in de voorwaarden bij touroperators dat all inclusive op de vertrekdag na het ontbijt eindigd.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door Wankytan »

een naar soap verhaal, kan toch niet waar zijn dat ouders hun kinderen in het vliegtuig kwijt zijn ???? , stond de deur open >?.
Lauren, je lijkt zelf wel een kind, hoe oud ben jij? Wat voor jouw misschien als een soap :roll: klinkt, kan voor een ander, wel een probleem zijn..............probeer toch eens een beetje respect voor een ander op te brengen?

Sebastiaan79
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2005 12:04

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door Sebastiaan79 »

Ik heb nog nooit meegemaakt dat all-inclusive eindigt na het ontbijt.
We gaan al verschillende jaren naar Mexico en de Dominicaanse Republiek voor een all-inclusive vakantie. Hier vliegen we ook meestal met Arke-Fly en dat bevalt ons nog steeds perfect. Nog weinig vertragingen gehad. Af en toe een half uurtje, maar dat is te verwaarlozen.
Wij gaan de volgende keer dus gewoon weer met Arke-Fly.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door tienepien »

Mjah, een kwartiertje vertraging ivm tanken stelt niet zoveel voor natuurlijk en ze vliegen vast ook niet elke vlucht tegen een duif aan. Wat had je dan gewild? Gewoon doorvliegen? En wat dan als blijkt dat de schade wel groot is en dat er daardoor ongelukken gebeuren?

De vertraging op de terugweg is erg vervelend, maar je verhaal over de heenweg vind ik op zn zachtst gezegd nogal overdreven.

flowers01
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 09:16

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door flowers01 »

Nee heen weg was ook geen prbloeem en doordat we waren geland en druk verkeer was in de lucht boven Italie vlogen we pas na 9en.

Dat vondik niet erg maar op de terugreis wel. We zaten in een appartement/hotel te Maravel in Griekenland.
Deze eigenaar heeft gezegd dat je als je bv 8 uur s'avonds dat je daarvoor nog gewoon mag eten en lunchen en alles. Daar zijn ze heel meegaand in. En het is klantenbinding.

De ene heeft wel problemen en de andere niet. Toch jammer dat het veel voorkomt. Ik hoop dat je veel tijdschriften hebt als je de volgende keer gaat. Als ze dan nog bestaan....

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door rene112 »

hahaha heb zelf met arkefly gevlogen en is zo wel op de heen als terug weg goed bevalen zij hebben op dit momend 4 toestelen en die vliegen iederedag heen en weer van natal tot aruba en door europa heen
ta en als er dan eens een keer telaat is kan men er niets aan doen
en nog wat las er een duif in een motoren komt kan het wel eens voor komen dat er een scheurtje in een van de fan komt kan dat wel eens rare gevolgen hebben van daar dat ze het zeker voor het onzeker hebben genomen en er een onderhouds ploeg er naar laten kijken
de onderhoud van arkefly word in brussel gedaan en heb ook met martinair en transvertragie gevolgen en daar komt ook vertraging voor
ik zou uw zeggen vlieg de volgende keer met een toestel van de russen weet je zeker dat je nooit heel aan komt

Globetrotter
Berichten: 124
Lid geworden op: 16 jun 2005 17:40

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door Globetrotter »

Ik denk dat je vliegen tegenwoordig moet vergelijken met een lot uit de loterij. In dit geval: je vliegt op tijd of je vliegt met vertraging.
We hebben vroeger heel veel gereisd met het vliegtuig, wel 4x per jaar en eigenlijk zo goed als geen problemen ervaren.
Sinds een jaar hebben we een hond en reizen met de auto en iedere keer weer genieten we daarvan. Je hebt alles zelf in de hand en soms reizen we maar 2 uur. Dat is luxe.

Maar om eerlijk te zijn missen we het vliegen wel. En helaas behoort ongemak bij vliegen. Als wij een week weggingen dan gingen we altijd uit van 6 dagen terplaatse. Heel simpel dan kan het alleen maar meevallen. Je moet je vakantie niet laten vergallen door het ongemak van vertraging en vluchttijden.

flowers01
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2006 09:16

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door flowers01 »

Ja wel leuk natuurlijk dat het meevalt, dan is het best leuk

Als je aan je lot overgelaten wordt is het wat minder.. zeker met kinderen.

Vind het gewoon mensonterend dat zo'n bedrijf met mensen omgaat..slechte service.

Zeker als nu vliegen na 9-11 weer beetje aantrekt en alles

pepino64
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 sep 2006 18:07

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door pepino64 »

Toen wij gingen boeken heb ik navraag gedaan bij het reisbureau over arke fly, omdat ik daar vaak klachten over hoor. (vertragingen)
Het antw was daarop dat arke fly maar een paar vliegtuigen heeft en als er dus is iets is met 1 vliegtuig de andere dat op moeten vangen. Hoe minder vliegtuigen voorhanden hoe langer het duurt voor het opgelost is.
Transavia heeft veel vliegtuigen en toch kun je daar net zo goed vertragingen mee krijgen.

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door rene112 »

daar om heet transavia ok wel transvertragia

paul002
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:19

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door paul002 »

Ik vlieg ook al 25 jaar met transavia, martinair, klm, etc En sinds kort met Arke Fly. En heb echt nog nooit problemen gehad.1 maal lang vertraging gehad met inter airlines maar niet dat ik dan direct die maatschappij direct afbrand.

ik snap sommige mensen niet dat ze na 1 maal vliegen met problemen een maatschappij helemaal afbranen.

ARJOLI
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 22:54

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door ARJOLI »

IK HEB DIT JAAR 2 MAAL GEVLOGEN MET ARKE FLY, EN IK MOET ZEGGEN DAT HET ALLEMAAL PERFECT GING, GEEN VERTRAGINGEN GEHAD! HEEL LEUK EN VRIENDELIJK PERSONEEL OOK!
DE VERTRAGINGEN MOET JE VOOR LIEF NEMEN DENK IK, JE ZOU TOCH NIET WILLEN DAT ZE MET EEN KAPOT VLIEGTUIG VLIEGEN? VLIEGVEILIGHEID BOVEN ALLES!
EN IDD, HEB HET OOK WEL EENS ANDERS MEEGEMAAKT BIJ ANDERE VLIEGMAATSCHAPPIJEN EN FLINKE VERTRAGINGEN GEHAD OOK! MAAR DAT WEET JE MET CHARTERS EN VOORAL IN HET HOOGSEIZOEN KOMT HET VAKER VOOR. BIJ DE NS IS HET HET HELE JAAR ZO, HAHA

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door Mr1 »

Arke staat synoniem aan vertraging, en meestal niet zo'n beetje ook....een vertraging van 6 uur is niks!

Fiets
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2006 23:10

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door Fiets »

Wij zijn vorig jaar met ArkeFly gevlogen naar Kos.

Geen drama maar geweldig was het ook niet. Zal ook liggen aan de crew wat meevliegt en bij ons was de enige stewardess zowel op de heen als terugreis een sjagrijnig stuk vreten, verder twee homo's die constant aan elkaars kont liepen te friemelen en de rest hebben we niet gezien.

Trouwens wel raar: op de terugweg vloog er een hond mee.

En wij hadden toen we naar huis gingen een tussenlanding op Rhodos, duurde erg lang!

Maar denk dat je dat met een andere maatschappij ook kunt hebben hoor!

Ik ben een vliegangstmuts dus ik vind bij elke maatschappij wel iets.....

Michel73
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2005 22:13

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door Michel73 »

Ben 2 september naar zakynthos gevlogen met Arke Fly. Heenweg 20 minuten vertraging. Vlucht was ok.

Terug naar huis op 16 september. Drie kwartier vertraging op zakynthos. Vliegtuig was een huurtoestel van Neos Air (Italie) omdat het eigen vliegtuig met stukken op Curacao stond. Prima dus dat er toch een vliegtuig was. Tussenlanding op Corfu. Iedereen moest het vliegtuig uit ivm schoonmaken van het vliegtuig. Dit leverde een nat pak op ivm met een wolkbreuk op Corfu :? . Toen ruim een uur wachten in een overvolle vertrekhal. Ivm het slechte weer op Corfu veel vliegtuigen ernstg vertraagd.
Daarna weer instappen ( gelukkig was het gestopt met regenen ). Daarna terug naar huis vliegen. Ging prima. Helaas konden we niet gelijk het vliegtuig uit, omdat de piloot een fout had gemaakt. Ze kregen de slurf niet aangesloten, omdat het vliegtuig een meter te ver naar voren stond.
Dus toen nog 30 minuten vertraging. Dus we zijn om 19.30 uit het vliegtuig gegaan ipv om 17.45. Maar ja, dit soort verhalen kan je met elke maatschappij hebben. dus erg druk kan ik mezelf er niet om maken.

Michel :D

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: Vliegen met Arke Fly is een drama!!

Ongelezen bericht door Dutchie »

Ter aanvulling: vliegtuig stond inderdaad kapot op Curacao, er was een cateringtruck tegen de vleugel aangereden.
Inhuurtoestel van Neos is een ex KLM (jaartje terug) 767.

Gesloten