LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardeloos

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sapunta
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2009 14:33

waardeloos

Ongelezen bericht door sapunta »

Ik heb geboekt via Solespana naar Estartit. Ik kreeg gisteravond via de e-mail te horen dat mijn vakantie niet doorgaat (5 dagen van te voren) i.v.m. voor mij onduidelijke redenen. Wij doen er alles aan om het geld ad 1322 euro terug te krijgen. Waardeloos!!!
:evil:

Edjereloaded
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 15:44

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door Edjereloaded »

sapunta

Misschien even die mail met onduidelijke reden hier plaatsen.
Wellicht dat er forumleden zijn die deze mail wel begrijpen, of jou advies kunnen geven...

Ed

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door geengast »

Solespana is NERGENS, maar dan ook NERGENS bij aangesloten. Je kunt dus nergens je recht laten gelden.

Daarom is de ANVR ook zo belangrijk. Boek je bij een ANVR reisorganisatie dan val je onder de door de consumentenbond goedgekeurde reisvoorwaarden. Elke niet-Anvr reisorganisatie is het overigens VERBODEN die voorwaarden te hanteren.

Zo kun je ook niet naar een geschillencommissie etc.

Rest enkel de rechter en dat wordt moeizaam omdat er geen algemeen geldende voorwaarden zijn.

Waarom toch boeken bij iemand die NERGENS bij is aangesloten, dat is toch gewoon een soort russisch roulette?

Edjereloaded
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2009 15:44

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door Edjereloaded »

Op de onderstaande site staat dat ze wel aangesloten zijn bij SGR & ANVR.????

http://www.ilocal.nl/nl/reisbureaus/sol ... 2586436768


Grt
Ed

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door mar42 »

Dat kan bij ilocal wel zo staan, maar bij zowel de sgr als bij anvr zijn ze niet aangesloten.
Bekijken kun je die via de site van sgr en anvr.

stofzuigertje

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit reisbureau zou ook een alternatief moeten zoeken en aanbieden....

Maar hoewel ik op loopafstand woon en regelmatig de hond daar uit laat, ik heb nog nooit geweten dat ik daar een reis kon boeken.....

Er zitten ook twijfelachtige bij ANVR / SGR aangesloten aanbieders tussen...

en hoe snel ze terug betalen is maar de vraag.
Een alternatief vragen is vaak de beste oplossing want ook uw vrije dagen staan nu al vast..
Het prijsverschil (vooral indien last minits..) is contant mogelijk in dat geval.

Verder beter nu annuleren dan overboeken en achteraf in problemen komen wat de meeste erkende ANVR / SGR bureaus vaak doen!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door G7 »

Als jullie even de moeite nemen om naar hun website te gaan en even het item: over solespanje aanklikken, zie je dat ze het zelf zeggen, waarom ze geen lid zijn van SGR en ANVR. Staat er heel duidelijk en daarom snap ik ook, net als meerdere van jullie niet, dat mensen daar dan toch boeken.

Hoe sneu ook, dit is een beetje het wie de billen verbrand, moet op de blaren zitten, verhaal . Helaas!!!

sapunta
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2009 14:33

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door sapunta »

Ik snap zelf nu ook wel dat het heel stom was om hier te boeken, maar alle berichten op deze site waren positief en het reisbureau bestaat al een aantal jaren. Ook de communicatie verliep prima!!! Dit is een harde les voor mij. Ik heb vandaag de KvK gebeld, maar ze zijn niet failliet, ook heb ik melding gedaan bij de consumentenbond.

JackH68
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2009 19:04

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door JackH68 »

Hallo wij hebben zelfde email gekregen. Zie bijgaand:

----- Original Message -----
From: Grupo SolEspaña BV
To: 'Grupo SolEspaña BV'
Sent: Thursday, August 06, 2009 10:29 PM
Subject: Uw hotelreservering naar Spanje


Geachte Cliënt,



Tot onze grote spijt moeten wij u een wel heel vervelende mededeling doen. Onze belangrijkste Spaanse partner heeft besloten alle gemaakte boekingen met aankomstdatum 08 augustus tot en met 16 augustus te annuleren. Omdat u op korte termijn naar een via deze partner gereserveerde accommodatie zou vertrekken is het onze pijnlijke plicht u hiervan onverwijld op de hoogte te stellen.



Het gevolg van deze beslissing is, dat u niet in de gereserveerde accommodatie terecht zult kunnen. Helaas kunnen wij op dit moment geen uitspraken doen over wat er gebeurt met het door u betaalde huurbedrag voor de accommodatie.



De reden voor deze gang van zaken is gelegen in de door de financiële crisis sterk teruggelopen aantal boekingen, hetgeen directe gevolgen heeft gehad voor onze financiële situatie. Daarbij komt, dat onze huisbankier ABN-AMRO op 9 juli jl. het reeds meerjarig lopende zakelijke krediet zonder enige vooraankondiging en zonder enig overleg met 60% heeft teruggebracht. Hierdoor zijn wij niet in staat geweest onze financiële afspraken met onze Spaanse partners op de afgesproken wijze na te komen.



Ook het Spaanse toerisme heeft te lijden van een enorme teruggang en is de laatste tijd, óók voor het hoogseizoen, met enorme kortingsacties gekomen. Lagere prijzen zijn natuurlijk aantrekkelijk voor de consument, maar kortingen tot wel 75% betekenen ook een korting van 75% op onze marge.



Voor u betekent dit dat uw vakantie waarschijnlijk in het water zal vallen. Hoe graag wij ook zouden willen, wij kunnen aan deze situatie op korte termijn niets veranderen. Het enige dat wij kunnen doen is door middel van dit bericht te voorkomen dat u pas bij het door u gekozen hotel of appartement te horen zult krijgen dat u er niet in mag.



Wij zijn pas aan het einde van deze donderdagmiddag met deze situatie bekend geworden. Op dit moment weten wij ook nog niet hoe het verder zal gaan, en of er enige restitutie van betaalde bedragen kan plaatsvinden. Als reserveringsbureau voor alleen hotels en appartementen zijn wij geen deelnemer aan een garantiefonds, zoals wij ook altijd op onze websites hebben vermeld (zie eventueel: http://www.solespana.nl/nws_over_solespana.asp ). Hiertoe bestaat ook geen wettelijke verplichting.



Zodra er meer bekend is, zult u van de verdere gang van zaken op de hoogte worden gebracht.



Door deze ook voor ons emotionele situatie kunnen wij op dit moment geen nadere telefonische informatie verstrekken. Per e-mail blijven wij bereikbaar.

Na ruim 40 jaar actief te zijn geweest in de reisbranche valt ook voor ondergetekende het doek. Toch zullen wij ons uiterste best doen een oplossing te zoeken.



Wij bieden u nogmaals onze diepgemeende verontschuldigingen aan voor deze situatie. Wij hebben nimmer de bedoeling gehad het vertrouwen van onze klanten te beschamen.



Hoogachtend,



SolEspaña BV

Willem J. Verbruggen


[email protected]
---------------------------


Zeker ontzettend waardeloos heb het 06 nummer kunnen achterhalen van deze man en hem gesproken. Geeft iedereen de schuld behalve zichzelf.

Kijkend naar bijgaande tekst van de mail. Zijn er nog suggesties om Dhr Willem J. Verbruggen zwaar te treffen.

sapunta
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2009 14:33

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door sapunta »

Deze heer Verbruggen heeft nog 3 of 4 zaakjes in de reisbranche!!!

JackH68
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2009 19:04

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door JackH68 »

Heb je de namen van deze andere zaken van hem?
:x

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door mar42 »

:? :? doordat degene in spanje niet de appartementen wil verhuren, daarom kunnen jullie niet met vakantie, maar krijg je ook je geld niet terug.
Vind dat wel raar hoor.

JackH68
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2009 19:04

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door JackH68 »

Het is zo dat solespana de betalingsachterstanden heeft bij de spaanse agent.
Deze wil nu eerst geld zien. En heeft 1 week reizen ingetrokken. Is ook vreemd. Echter heb in spanje wel een bevestiging gekregen dat ze daar problemen hebben met solespana.

Echter Solespana lees Willem Verbruggen heeft er zelf een Tzooitje van gemaakt.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door mar42 »

Dus met andere woorden bedankt voor je geld ik ga genieten van mijn vakantie, en jullie gedupeerde bekijken het maar. Tenminste zo lees ik het.

Echt bizar voor jullie.

JackH68
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 aug 2009 19:04

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door JackH68 »

Wij gaan dus waarschijnlijk voor 1670 euro het schip in.
Het allerergste is nu dat me twee kids naar hun wel verdiende vakantie kunnen fluiten.

De stoom komt uit mijn oren!

sapunta
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2009 14:33

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door sapunta »

Ik heb niet alle namen opgeschreven van zijn overige zaakjes, Via de KvK tel. 0900 1234567 krijg je alle informatie over Willem J. Verbruggen. Een bedrijf heet GSE beheer BV tel. 0229-214918, de andere drie zaken beginnen allemaal met Sole..... Ik heb het Hotel gebeld waarin wij onze vakantie haddden geboekt, er was niet één kamer meer vrij!!! Morgen gaat er iemand voor mij persoonlijk informeren wat de reden is van de annulering van Solespaña.

epck
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:56

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door epck »

Wij zouden aanstaande maandag vertrekken totaal 10 mensen ook wij kregen gister avond dezelfde brief. Dus ook wij zijn opgelicht. kennis van ons had hele goede ervaring met deze "reisbureau" maar voor ons minder aangenaam. We zijn erg verdrietig.

zennna
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2009 11:50

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door zennna »

HELE JAAR VERHEUG OP DEZE VAKANTIE
GAAT DIE NIET DOOOR.
dat ze maar een oplossing zoeken :twisted:
gareeee zooi

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door henk51 »

In 2005 was er ook al een topic over dit reisbureau met dit antwoord erin

ik heb ook even gekeken en las dat ze bezig zijn met het lidmaatschap van de SGR. Wacht daar anders even op, zou ik zeggen!



Dat ze na 4 jaar nog geen lid zijn van het SGR heeft natuurlijk zijn reden gehad. Het boeken via een SGR aangesloten reisbureau geeft nog geen garantie op het doorgaan van de geplande reis, maar wel van het terug krijgen van de reisgelden.
. Ikzelf ben net terug van een vakantie uit Turkije geboekt via een SGR ANVR touroperator kost wel iets meer dan die gladde internet reisbureaus maar ik had wel een perfecte vakantie.

gr Henk

zencorp
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2009 13:30

Re: waardeloos

Ongelezen bericht door zencorp »

We moeten iets met z'n allen organiseren richting deze Meneer.Minimaal moeten wij aangifte doen wegens diefstal.

We gaan voor circa 1000 euro de boot in.

Jan

Gesloten