LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze vouchers Otel.com

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
marcvisschers
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2021 13:05

Waardeloze vouchers Otel.com

Ongelezen bericht door marcvisschers »

In januari 2021 heb ik via Trivago bij Otel.com een hotelovernachting in Brugge geboekt voor april. Tegen die tijd was alles gesloten, vanwege het Covid-virus. Het heeft maanden geduurd voordat het lukte om contact te krijgen met Otel.com. Bellen kon niet, er stond voortdurend een antwoordapparaat aan. Op mails werd niet gereageerd.

Toen ik op internet ging zoeken naar Otel.com, schrok ik behoorlijk. Vrijwel alleen maar negatieve beoordelingen, al meerdere jaren. Uiteindelijk kreeg ik een bericht dat mijn boeking was omgezet in een voucher. Geen overleg, niets van dat al. Toen ik probeerde het voucher in te wisselen, bleek dat het waardeloos was. Met het voucher kan ik bij Otel.com niet één hotel boeken, in geen enkel land, in geen enkele stad en op geen enkele datum. Dus heb ik een mail gestuurd dat het voucher niet wilde en mijn geld terug wilde.

Na weken wachten kwam een reactie. Dat ik geboekt had zonder annuleringsmogelijkheid en dat er dan geen geld teruggegeven kon worden. Dat klopte natuurlijk van geen kant, want die voorwaarde is alleen van toepassing op het geval dat ikzelf zou annuleren, wat ik niet had gedaan. Dit heb ik ook teruggemaild. Na weken kwam weer een reactie. Nu met het argument dat ze geen geld terug konden geven omdat ze zelf de boeking van het hotel via een derde partij hadden gedaan en dat die het geld niet terug wilde geven. Wat een onzin. Ik heb dus maar niet meer gereageerd. Het knaagde nog wel een beetje, dus pas geleden heb ik nog eens geprobeerd om de voucher in te wisselen. Nu blijkt de website offline te zijn gehaald. Mailen is ook niet meer mogelijk. Mocht de website nog weer online komen: boek dus nooit via Otel.com, kijk de recensies op internet er maar op na.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Waardeloze vouchers Otel.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

marcvisschers schreef:
11 mar 2021 22:07
In januari 2021 heb ik via Trivago bij Otel.com een hotelovernachting in Brugge geboekt voor april.
Neem aan dat je januari 2020 bedoeld? Maar in Belgie waren in april 2020 de hotels gewoon open, weliswaar met beperkingen.

Betreffende Otel.com dit is een Turks bedrijf en er is weinig te vinden behalve dat ze verdwenen zijn vvan het internet. Zeer waarschijnlijk door de Corona crisis. Concreet denk ik dus dat er weinig te halen is en je je verlies zal moeten nemen en het als leergeld moet zien om niet bij dit soort "vage" websites van buitenlandse partijen te gaan boeken.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Waardeloze vouchers Otel.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Was het hotel gesloten of alles (alle winkels)? Alleen als je hotel dicht was, heb je recht op geld terug.

Heb je met je creditcard betaald? Neem dan contact met hun op en doe beroep op aflevering garantie. Al is de kans aanwezig dat je te laat bent.

Misschien kan je rechtsbijstandverzekering het bedrijf opsporen. Zo niet, geef het op en neem je verlies.

Gesloten