LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom D-reizen 1 Euro goedkoper dan KLM

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ridder777

Waarom D-reizen 1 Euro goedkoper dan KLM

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede dag beste mensen,
Ik heb een vraag en ik wilde graag het antwoord weten hoe dat kan.
Ik wil in oktober vliegen van Amsterdam -HCM City.
Ik wil met KLM vliegen.
Op D-reizen is de vlucht 1 Euro goedkoper dan als ik het rechtstreeks doet via KLM.
Hoe kan dat?
Is D-reizen zo goedkoop of is KLM erg duur, want het lijkt mij dat D-reizen er ook op moet verdienen...
Bedankt voor jullie reacties!!

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Waarom D-reizen 1 Euro goedkoper dan KLM

Ongelezen bericht door Mark1992 »

€1,00 minder staat voor mij niet direct als ''goedkoop''. Misschien voor D-reizen een manier om bij reisvergelijkers hoger in de ranking te komen. Er wordt wel meer dan €1,00 op verdiend bij een vliegreis.

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom D-reizen 1 Euro goedkoper dan KLM

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat bedoelt Ridder ook: het verschil is niet alleen die ene euro, maar ook de marge van D-Reizen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Waarom D-reizen 1 Euro goedkoper dan KLM

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Moneyman schreef:Dat bedoelt Ridder ook: het verschil is niet alleen die ene euro, maar ook de marge van D-Reizen.
Oh juist, in dat geval is KLM duur. Maar daarnaast weet ik niet of TS alles heeft gecontroleerd. Zo kan het zijn dat KLM ander soort stoelen aanbied (Economy, Comfort etc.) of eventueel de prijzen al met/zonder bagage heeft aangegeven. Er zijn een aantal factoren waarbij D-reizen alsnog duurder kan worden bij de daadwerkelijke boeking. Alleen kijken naar de eerste vluchtkosten is niet altijd even betrouwbaar met alle kosten die er tegenwoordig nog achteraf bijkomen.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Waarom D-reizen 1 Euro goedkoper dan KLM

Ongelezen bericht door BL2 »

Een heel topic openen over een bedrag van Euro 1.- op een vliegreis van honderden euro's.
Als je echt niets meer te doen hebt ga je daar over nadenken.
Ik zou gelijk naar D reizen rennen, morgen zijn ze zomaar fors duurder.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Waarom D-reizen 1 Euro goedkoper dan KLM

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij KLM betaal je niet alleen de kale vluchtprijs, maar betaal je ook voor het afsluiten. Je koopt die vlucht dus niet voor een 'groothandelsprijs' als je rechtstreeks boekt, je boekt in feite bij het KLM 'reisbureau' en dat heeft de zelfde kosten als ieder ander reisbureau.

Zo zul je bij bijvoorbeeld de winkel van Philips of van Siemens ook niet goedkoper uit zijn dan als je iets in een gewone winkel koopt.

AdrianC
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2018 05:54

Re: Waarom D-reizen 1 Euro goedkoper dan KLM

Ongelezen bericht door AdrianC »

De vraag is of er appels met appels worden vergelijken of appels met peren.

Heb je precies dezelfde reisklasse e.d.?

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Waarom D-reizen 1 Euro goedkoper dan KLM

Ongelezen bericht door Dirkie »

AdrianC schreef:
14 okt 2018 06:06
De vraag is of er appels met appels worden vergelijken of appels met peren.

Heb je precies dezelfde reisklasse e.d.?
Denk niet dat TS daar na bijna 4 maanden nog een antwoord op gaat geven. Voor die ene euro zou ik het niet doen in ieder geval. :mrgreen:

Gesloten