LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WEL EEN GOED REISBUREAU

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Ik Wijzig altijd dit bericht als er wordt gereageerd

:D :P Wij hebben tenminste goed nieuws en wel een reisbureau gevonden die wel goed is!!! We hebben een reis geboekt voor vier personen en kregen de 4e ticket gratis, omdat er een actie was. En denk je, ja dat is natuurlijk waar een reisbureau voor is om goed te zijn de voor de consument. We hebben nooit een aanbetaling gedaan. Er moet wel 6weken voor vertrek betaald worden. Is het geld binnen krijg je direct je tickets. Geen poespas geen rotzooi. Klasse gewoon! http://www.queen-travel.nl[/url]

Ik heb ook niet aanbetaald heb het gewoon overgemaakt en kreeg binnen 5 dagen me tickets dus. Maar aan de ene kant heb je gelijk het kan zo zijn dat ze ineens niet meer bestaan. Maar niet ieder berdrijf dat niet is aangesloten bij sgr is onbetrouwbaar. Ze hebben mij in ieder geval als vaste klant :D. Weet je aan welk reisbureau je echt moet twijfelen ook al zijn ze lid van sgr gobest. Een collega heeft daar geboekt en kreeg echt met HEEL VEEL moeite zijn ticket, omdat hij hun gedreigd heeft om maatregelen te nemen. Ik heb zelf ook het sepr diploma. Dat diploma heb je altijd nodig om anvr lid te worden. er is natuurlijk meer zekerheid bij een sgr reisbureau, maar dat is ook niet alles. Veel reisbureau's printen namelijk niet altijd zelf hun tickets dat wordt gedaan door een consolidater die in opdracht van een non-IATA reisbureau tickets print. De consolidater is een gerenomeerd reisbureau die zelf tickets mag printen. De consolidaters print ook niet zomaar tickets uit voor reisbureau die geen ticket-printer hebben. Daarom is het een tip voor mensen die een reis boeken vraag naar de consolidater van een reisbureau en bel hen desnoods op om te vragen of het zo is dat een betreffende reisbureau tickets laat printen. Ik heb zelf best wel verstand hiervan omdat ik ook het sepr diploma heb. Zonder dit diploma mag je geen lid worden van anvr. Trouwens meestal is een reisbureau lid van anvr als zij pakketreizen verkopen. ALS jullie vragen hebben over reisbureau's vraag het dan even. Ik vind de branche interessant en kan jullie vragen meestal wel beantwoorden.
Oh ja boek nooit bij een reisbureau die een postbus of antwoordnummer gebruikt, dat zijn oplichters :twisted: . Teken nooit als je een offerte krijgt.
Laatst gewijzigd door GAST00144 op 20 jan 2004 19:20, 5 keer totaal gewijzigd.

Dani

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door Dani »

Nou mooi dan! En is dat reisbureau wel aangesloten bij in ieder geval de SGR? Dat hoop ik toch wel voor je!

Trouwens bij D-reizen kan dat ook hoor, nu niks betalen en ook 6 weken van te voren betalen.

Dani.

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door GAST00144 »

8) daar moet nog aan gewerkt worden, omdat ze nog vrij nieuw zijn. Heb ik ook gevraagd toen ik daar ging boeken. En bij D-reizen is geen aanbetaling nodig voor pakketreizen.

Dani

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door Dani »

Maar je hebt dus wel bij hun geboekt en getekend? Nu, dan hoop ik voor je dat ze tegen die tijd dat je moet betalen, aangesloten zijn bij SGR. En anders???? Nu, dat weet je denk ik zelf wel.

Maar ik zou het wel aardig van je vinden om dit op het forum te zetten als het zover is. Hebben ze een website? Kan ik ook eens kijken!

Dani,

Dani

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door Dani »

O sorry, niet goed gelezen. Staat hierboven. Bedankt!

Dani,

Dani

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door Dani »

Ik heb zojuist even gekeken. Ziet er best aardig uit, alleen kan ik daar nu niets terug vinden wat jij hier zegd. Over dat later betalen enzo. En èèn ticket gratis!
En ja, nog geen lid van SGR. Ben ik altijd een beetje huiverig voor!

Ik zag ook dat je in het Indonesisch word welkom geheten. Wordt dat reisbureau geleid door mensen van Indische afkomst ? Dit vraag ik zomaar uit belangstellig hoor, daar ik zelf Indische achtergronden heb. Ook de achtergrond muziek is mooi!

Nu, laat het nog eens even weten graag? In ieder geval veel succes met dat reisbureau.

Dani.

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Ik ben al op reis geweest. Mijn tickets heb ik 5 dagen na de betaling ontvangen. ze zijn onzettend vriendelijk en het reisbureau wordt geleid door mensen van indonesisch/nederlands afkomst. Het is echt een aan te raden reisbureau. ook al zijn ze dan wel nog niet bij de sgr aangesloten. Kijk maar even op www.queen-travel.nl, als ik weer op vakantie ga dan ga ikweer boeken van de zomer bij Queen Travel. Oh ja iemand vroeg wat over die 4e ticket gratis dat was een ticket van malaysian airlines, één of ander actie was dat omdat malaysian een zoveel jarig jubileum had. Ze hadden die 4e ticket ook kunnen rekenen dus de eerlijk zijn ze in ieder geval wel.

gaste

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door gaste »

Boek toch nooit bij een reisbureau dat niet aangelsoten is bij het sgr - opeens zijn ze failliet, zeker als ze alleen vliegtickets verkopen boek daar alleen als je direct de tickets mee krijgt bij je betaling en zeker nooit aanbetalen.

FG

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door FG »

Bij D-Reizen hoef je ook niet aan te betalen (20%) op een autovakantie!

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Dat weet ik ook maar dat zijn pakketreizen. maar stel dat je een ticket los koopt moet je altijd zoveel procent betalen

fg

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door fg »

KLopt maar tickets vallen ook niet onder de ANVR voorwaarden en in die voorwaarden staat dat er een aanbetaling nodig is. Reisburo's vragen meestal het hele bedrag in 1 x voor het ticket definitief is na reserveren en vaak hoge kosten met zich mee brengt bij wijzigen en annuleren

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Daarom is het altijd een tip om te vragen naar de boekingsvoorwaarden van een luchtvaartmaatschappij. en probeer dit via e-mail of post te ontvangen!

AG

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door AG »

Als jij dan in het bezit bent van het SEPR diploma, dat moet je toch ook weten dat je altijd bij een aangesloten reisorganisatie moet boeken. In ieder geval om je geld te waarborgen voor het geval DAT! Het reisburo kan dan nog zulke aardige mensen in dienst hebben.

Ze hebben het al zo vaak in consumentenprogamma,s laten zien wat er KAN gebeuren.
Ik denk dat jullie gewoon geluk hebben gehad en ja, wie zijn wij dan om te zeggen dat jij daar niet moet boeken?

Ik boek in ieder geval echt alleen daar, waar ze aangesloten zijn bij SGR. Die ANVR zegt mij ook niet zoveel maar SGR is HEEL belangrijk!

Gast

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door Gast »

Ja gelijik heb je! Altijd boeken bij een reisbureau/organisatie die is aangelsoten bij de ANVR of SGR

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Dat is dan wel is zo, maar ik vertrouwen in het bereau, zij hebben mij direct de tickets gestuurd. en kijk effe op hun site ik den dat ze niet zomaar reclame kunnen maken van staatsloterij, klm enz enz.

AG

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door AG »

Nu nog even reclame, maar dan in het echt, van SGR op hun site en wij willen en kunnen boeken bij www.queen-travel.nl

Weet jij wel hoe je een website opzet? Ik denk het niet! :oops:

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door GAST00144 »

Ik ben blij dat er veel gereageerd word op dit forum, daar is hij ook voor. ik ben blij met de vele reacties op één dag!
De bedoeling was om als consument aan een mede consument een product of bedrijf aan te prijzen. Het gaat er niet om of ik wel of niet weet hoe je een site in elkaar zet (dat weet ik wel want ik kan ook een site maken, gewoon een progamma hiervoor gebruiken zoal dreamwaver en dan via een ftp progamma uploaden). :wink:
Ik wou gewoon even laten zien dat een berdrijf die wel aangesloten is bij anvr en sgr ook niet altijd te vertrouwen zijn. En voor de lidmaatschap bij ANVR en SGR betaald een reisbureau ook geld om dat logo'tje te gebruiken. Ik ben een tevreden consument van Queen Travel en zal altijd bij hun boeken. Ik boek liever bij een reisbureau die geeft wat ze beloven dan bij een reisbureau die lid is van de ene en de andere stichting en op de deur een poster plakt dat een reis 200.eur is en er vervolgens het een en ander bij rekent zodat je eigenlijk zelf een hotel kunt beginnen in het buitenland.

Ik hoop dat er nog veel gereageerd word op dit forum en zal proberen zoveel mogelijk te reageren. Want vanaf volgende week moet ik 5 maanden stag lopen in het buitenland en zal misschien geen tijd meer hebben.

Gast

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door Gast »

Fijn dat je goede ervaringen hebt met dat reisbureau maar daarvoor is dit forum niet!

gaste

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door gaste »

Dat KLM en Staatsloterij daarop staat, geeft nog geen garantie dat je je geld terugkrijgt. Dat zijn gewoon advertenties. Ik hoop dat je gewoon op reis kunt gaan want ik zie je niet graag bij Radar op tv, maar er wordt genoeg gewaarschuwd en als je toch bij zo'n reisbureau boekt is het eigen schuld, dikke bult als het fout loopt. De aanbetalingsvoorwaarden zijn trouwens bij de anvr afgesproken in de anvr voorwaarden. D reizen houdt zich er nu niet aan en in plaats van dat zo'n reisbureau uit de anvr gezet wordt omdat ze zich niet aan afspraken houden, kunnen ze gewoon doorgaan met hun actie. Dus anvr stelt niets voor, maar garantiefonds, daar gaat het om.

Gast

Re: WEL EEN GOED REISBUREAU

Ongelezen bericht door Gast »

D-reizen hoeft geen aanbetaling te vragen aan de consument. De consument moet in principe aanbetalen dat is een voordeel voor D-reizen. Maar als D-Reizen gewoon de aanbetaling doet bij de reisorganistatie is er niets aan de hand.

Gesloten