LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantietermijn Tuinmeubelen

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Garantietermijn Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Wij hebben op 12-03-2003 een Hartman tuinset gekocht. Vandaag heeft 1 stoel de geest gegeven, finaal afgeknapt, terwijl wij de stoelen gebruiken waarv ze voor bedoeld zijn: zitten. Nu zag ik op de site van Hartman dat er 3 jaar garantie op zit, ik mag toch verwachten dat ze langer meegaan? Anders had ik wel een Leenbakker setje gekocht!

Wat is jullie verwachting en graag tips hoe ik e.e.a. aan moet pakken.

MAXIEM

Re: Garantietermijn Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag bosjesman,

Je hebt de set vóór 1-5-2003 gekocht. Dat is de datum waarop de nieuwe consumentenwet WB7 boek 7 is ingegaan. Voor vrijwel alle consumentenprodukten van voor die datum geldt uitsluitend de fabrieksgarantie. Voor alle produkten die na die datum gekocht zijn geldt de wettelijke bescherming van de consument op basis van de economische levensduur van het produkt. Je hebt dus gewoon vette pech dat de set al zo oud is en niets meer kunt eisen of verwachten van de verkoper. Wel kan het zo zijn dat de fabrikant en/of verkoper je op basis van coulance willen matsen. Ze zijn daartoe echter niet verplicht. Ik zou daartoe wel een poging doen. :wink:
Groeten, Maxiem.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Garantietermijn Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Zijn vandaag naar de leverancier geweest. Hebben de kapotte stoel om kunnen ruilen, dus we kunnen nweer compleet buitenzitten. Op een eerdere mail meldde de leveraancier dat toen wij de setn kochten, er nog sprake was van 5 jaaar garantie. Hoezee!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Garantietermijn Tuinmeubelen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Hartman tuinmeubelen.

Ten eerste.....
Is Hartman zelf failliet (geweest? Een doorstart?) omdat hout beter in de markt is komen te liggen dan Hartman-plastic.

Uw probleem is dan ook bekend maar heeft mede te maken met de vorm van opslag gedurende de tijden dat u dit meubilair niet gebruikt.
Immers, plastic wordt in kwaliteit aangetast door UV-licht, hoe gek dit ook klinkt zodat donker bewaren erg aanbevolen wordt door goede verkopers.

Bovendien kan één verkeerde beweging al zorgen voor torsie in het materiaal dat op dat punt zodanig verzwakt raakt dat daar op den duur een breuk ontstaat.

Kortom, wanneer de portemonnaie het niet toelaat andere (wel erg dure) tuinmeubelen te kopen is plastic nog steeds een alternatief maar u mag dan wel verwachten dat na 3-4 jaar gebruik stoelen en natuurlijk in veel mindere mate de tafel stuk zal kunnen gaan want Hartman was geen topproduct!!

Grootvader

Gesloten