LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Frame partytent vidaXL doorgebroken na regen

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Joke farenhorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2019 09:29

Frame partytent vidaXL doorgebroken na regen

Ongelezen bericht door Joke farenhorst »

Ik k heb een partytent gekocht bij vidaXL. Deze is in maart gekocht maar in eind juli op gezet, het heeft in deze periode 3 a 5 geregend. Mijn tent is nu stuk het frame is zelfs door gebroken en de firma wil dit niet vergoeden. Schandalig
M.v.g joke farenhorst

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Frame partytent vidaXL doorgebroken na regen

Ongelezen bericht door berndv »

Waarom willen ze niet vergoeden?

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frame partytent vidaXL doorgebroken na regen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ze verkopen tenten van €42,99 tot boven de €1000,-, over wat voor tent gaat het? Voor de grotere tenten zijn ook stormbanden verkrijgbaar. Vaak zijn dit tenten die voor langere tijd neergezet worden. Kleinere tenten (bv 3x3) zijn bedoeld voor de achtertuin, maar zijn niet geschikt om continue buiten te blijven staan. Zoals het ook in de beschrijving staat, bedoeld om schaduw te creëeren. Met het weer dat wij in Nederland hebben kan je niets dag in dag uit in de tuin laten staan. Zon, regen, wind, hoosbuien, alles komt voorbij. Zodra er slecht weer voorspeld is moet alles weggehaald worden.

Waarom zou dan schade die ontstaan is door een externe factor door de verkoper vergoed moeten worden?

Edit: ik lees [op Facebook] dat VidaXL u hebt aangegeven dit bij uw verzekering op te geven. En aan de foto te zien en uw eigen tekst (4 regenbuien), is het gewoon ingestort door het weer. Daar zijn ze ook niet voor bedoeld. Voor €150,- zie ik niets te koop staan.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 sep 2019 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Passsage toegevoegd door moderator ter verduidelijking

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Frame partytent vidaXL doorgebroken na regen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dan heeft het doek niet onderspanning gezeten ,zodat er water op blijft staan .

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Frame partytent vidaXL doorgebroken na regen

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Bij de eerste regen vier gaatjes prikken op de cruciale laagste punten. Dan stort hij in ieder geval niet in door het gewicht van het water. In het verleden meermaals een partytent verloren door het voornemen om "komend weekend het ding op te ruimen, omdat het mooie weer voorbij was". Dan kwam er op donderdag of vrijdag nog een stormachtige hoosbui, waarbij het hele ding aan flarden ging.
Eenmaal sloeg een rondzwiepende buis nog de ruit van mijn achterdeur aan scherven. Sindsdien ben ik iets secuurder daarin geworden.
Maar sec gekeken: wat meer dan plastic lap en dunne buis is het niet. Eigenlijk moet je hem bij elke vorm van dreiging oppakken.

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frame partytent vidaXL doorgebroken na regen

Ongelezen bericht door Erthanax »

LectoriSalutem schreef:
02 sep 2019 21:20
Eigenlijk moet je hem bij elke vorm van dreiging oppakken.
Doorgaans staat dat ook in de gebruiksaanwijzing. Niet voor permanente opstelling, alleen onder toezicht, alleen bij windstil weer, en meer van dat soort waarschuwingen.

Strak afspannen lijkt me overigens beter dan gaten prikken, maar voor deze tent maakt dat niet meer uit :wink:.

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Frame partytent vidaXL doorgebroken na regen

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Wie leest er nog een gebruiksaanwijzing tegenwoordig?
Meestal moet je die nota bene zelf van internet halen en afdrukken.
Gewoon aan de slag en kijken waar het schip strandt: dat is het devies.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Frame partytent vidaXL doorgebroken na regen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zeker met zo'n goedkope partytent kun je dat gewoon doen. Die kochten wij jaren geleden ook toen we met een groep vrienden naar Renesse gingen. Ieder 15 euro betalen en de hele week onder die tent kunnen zitten. Aan het einde van de week hadden we geen zin om deze netjes af te breken, dus hebben we deze maar opgevouwen tot een pakketje wat in de aanwezige kliko paste.

Gesloten