Kort geding

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:
10 mar 2023 11:43
Een rotte paal vervangen is echt veel meer (en zwaarder!) werk.
Nooit meer verrotte schuttingpalen door ze, geïmpregneerd, in een betonblokje te gieten en er voor zorgen dat dat betonblokje een dikke 10cm boven de grond uitsteekt. Bovenzijde van het betonblokje moet wel iets schuin aflopen.
Eerste maal iets extra werk en vervolgens voor decennia klaar.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toch wel mooi hoe een juridisch vraagstuk uiteindelijk tot een schutting-tutorial kan leiden :wink:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door gosewijn »

Paar schroefjes los en 10 minuten verder kan je het paneel eruit halen en weerskanten schilderen

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door scontra »

snuffel1 schreef:
10 mar 2023 14:37
Het lijkt mij een goed plan om als dat nog een optie is met huurder om tafel te gaan zitten en vragen naar de mogelijkheden bijvoorbeeld een symbolisch bedrag afspreken en voor de plaatsing sowieso vrije doorgang te verlenen.
Wat verstaat u onder een symbolisch bedrag voor de huurder, maar met in het achterhoofd het gegeven dat Ts (woningeigenaar) ook de financiële middelen niet vrij wil maken om meer dan de helft van de kosten van een vervanging te dragen ?

Missivo
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2022 22:12

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Missivo »

De huurder gaat 25% betalen, wij de rest. En de schutting ga ik aan beide kanten beitsen, hoop dat hardhouten palen lukt. En anders van die hoezen er om en beitsen. Ben jullie dankbaar voor de tips. Schutting komt natuurlijk op de erfgrens. En blijkt de huurder bij het komend overleg geen mogelijkheid voor een 25% te hebben dan betalen wij de rest.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou niet gaan voor hardhouten palen. Deze zijn een stuk duurder dan geimpregneerde grenen palen. De duurzaamheid van de hardhouten palen uit de bouwmarkt valt vaak tegen. Meestal wordt de houtsoort er niet bij gezet. Er zijn honderden soorten hardhout en maar een klein deel is geschikt om onbehandeld in de grond te zetten. Kies dan als het erbij staat in ieder geval voor sduurzaamheidsklasse I (dit is ongeveer 25 jaar)
De hoezen zijn te vinden onder de zoekterm postsavers (en nee ik heb ze niet in ons assortiment dus geen reclame van mij.)

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zijn betonnen palen tegenwoordig nog veel duurder dan goede hardhouten palen?

Die gaan, om een gewaardeerd mede-forumlid te citeren, helemáál een eeuwigheid mee. Ze zijn alleen (wat mij betreft) minder mooi.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
10 mar 2023 16:21
Zijn betonnen palen tegenwoordig nog veel duurder dan goede hardhouten palen?

Die gaan, om een gewaardeerd mede-forumlid te citeren, helemáál een eeuwigheid mee. Ze zijn alleen (wat mij betreft) minder mooi.
Betonnen palen zitten qua prijsniveau ongeveer gelijk of iets duurder dan Azobe volgens mijn inkoopkanalen. Waarbij ik moet zeggen dat het Azobe van nu niet meer de duurzaamheid heeft van Azobe van 30 jaar geleden. Echter de goedkopere betonpalen zijn nou niet echt mooi. Daarbij kan het een probleem zijn om er schermen tussen te hangen. Als je pech hebt en je boort in het beton en je treft het betonijzer kan het beton op de boorplaats kapot spatten of er kan later water inkomen zodat het betonijzer gaat roesten. Roest neemt meer plaats in dan ijzer en de paal zal dan ook kapot knappen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig dat het ingoede harmonie opgelost wordt. Er is al onmin genoeg.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mooi dat dit toch wordt opgelost op een fijne manier in overleg met de buren!

Kun je nagaan dat voor hetzelfde geld iemand de discussie over hoe een stevige maar goedkope schutting in elkaar moet zitten als off-topic had kunnen beoordelen en daarna verwijderd had moeten worden. Nu is juist dat off-topic gedeelte nuttig geweest voor TS.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door BreejKC »

Zelfs beton kun je schilderen. Een keurige zwart geschilderde betonnen paal misstaat zeker niet.

En op Marktplaats staat op dit moment een aanbieding voor gratis betonpalen, in Gouda.


witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
10 mar 2023 09:49
Een losse dikke geïmpregneerde tuinplank van 1,80 meter kost Euro 4,99. Met 18 planken heb je een schutting paneel. 45 schroeven erin en klaar.
Ik heb inderdaad op die manier de zijkanten van mijn balkon dicht getimmerd. Ok, ik had planken van 2.40 nodig. Maar het is weinig duurder dan zo'n flutschermpje, veel betere kwaliteit, en door de planken om en om iets te laten overlappen 0,0 inkijk. Maar goed, een schutting tussen twee muren plaatsen is wat anders dan een schutting in de grond plaatsen, dat is ook wel weer zo. Sowieso heb je dan een goede grondboor nodig.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door BL2 »

Een grondboor kan je voor een paar Euro huren bij een bouwmarkt. Een goedkope paal gaat zo'n 8 jaar mee, er tijdig uittrekken, voor dat deze doorbreekt. In het ontstane gat kan je gelijk een nieuwe plaatsen. Tis allemaal zo eenvoudig, en hoeft niet veel te kosten.....

Plaats reactie