Kort geding

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zit zelf in afrastering dus ken eigenlijk alle schermen en leveranciers wel zo'n beetje.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door BreejKC »

Hartstikke goed toch? Als u dan echt iemand wil helpen, zonder alleen maar reacties te plaatsen waar een TS in de problemen niks mee kan, doet u deze dan eens een goede aanbieding en vergeet dan voor 1x uw winstoogmerk? Dat zou een reactie zijn waar TS echt mee geholpen is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
09 mar 2023 14:42
Als u dan echt iemand wil helpen, zonder alleen maar reacties te plaatsen waar een TS in de problemen niks mee kan...
Dat is een beetje een flauwe kat. Ik vind de suggestie om niet de goedkoopste rommel te kopen, omdat dat qua levensduur verre van een goede keus is, juist een hele goede aanvulling op jouw ook al goede reactie.

Missivo
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 jul 2022 22:12

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Missivo »

Ik heb wat besloten, ik laat het mijn man uitzoeken en ga zelf aan de slag om de oude troep klimop vrij te maken. Die beits gaat er zeker op, kan ik het ook nog een kleurtje geven en dat kan ik ook zelf. Watt jullie zeggen over naar de rechter gaan, geen zin in zoveel gedoe. Thx voor jullie adviezen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Moneyman. Ik focuste vooral op het feit dat Missivo enkele keren duidelijk had aangegeven problemen te hebben met de financiële mogelijkheden. Daarom suggereerde ik ook niet de allergoedkoopste vlechtschermen.

Buiten het feit (als houtkenner) dat grenen helemaal niet zo'n slechte houtsoort is, als kwade tongen sims suggereren, verbeter je die best wel voordelige schermen aanzienlijk door zelf wat schroeven in de onderlinge verbindingen aan te brengen. Verder doen die twee of drie lagen beits ook wonderen. Van waardeloos hout heb ik hier sommige dingen gebouwd op die manier en, voor sommigen heel verrassend, gaat dat zomaar twee of meer decennia zonder noemenswaardige problemen mee. Vandaar mijn reactie op juliom. De kenner van afrasteringen.

Gelukkig heeft Missivo een voor zichzelf passende oplossing gevonden. En zeker in deze tijd is wat extra groen in de tuin helemaal niet zo'n verkeerde gedachte.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Let erop dat houten palen altijd beginnen te rotten vlak onder/boven de grond. Zet dat stukje (of het hele onderste stuk) goed in de beits voordat de palen geplaatst worden.

Hardhouten palen rotten veel minder snel, maar zijn wel een stuk duurder. Palen van azobé staan moeiteloos 20 of 30 jaar, maar het is kei- en keihard. Spijkeren lukt niet, en er zijn zelfs speciale hardhoutboortjes omdat voorboren met een gewone houtboor nauwelijks lukt. Het is dus een flinke klus, maar het resultaat trotseert de eeuwigheid.

Zelf zou ik binnen het beschikbare budget kiezen voor een zo goed mogelijke paal en eventueel iets mindere panelen. Een goedkoop vlechtscherm blijft jaren hangen tussen stevige palen. Betere (en zwaardere) panelen laten de hele schutting wiebelen of inzakken als de goedkope palen gaan rotten.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
09 mar 2023 15:30
Palen van azobé staan moeiteloos 20 of 30 jaar...

... maar het resultaat trotseert de eeuwigheid.
Ik ben toch opgevoed met een ándere definitie van "eeuwigheid" ;-)

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een eeuwigheid in termen van schuttingpalen; ja, dat is wat anders dan een eeuwigheid in termen van de Eeuwige :wink:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door gosewijn »

U bent goedkoper uit met een schutting zelf te plaatsen ,dan een deurwaarder of advocaat in te schakelen Schutting ca 450 ,00 euro voor 10 mt .

beits van de action zou ik niet nemen ,neem beits van cetabever iets duurder gaat lang mee en blijft mooi en weinig groen aanslag. (ervaring mee).

Na 23 jaar 4 palen nieuw gezet , nu hardhout en 2 planken nieuw

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door BreejKC »

Nou ja, iets duurder . . . . . .
- Spectrum beits van Action: € 6,49 per 750 cc.
- CetaBever tuinhoutbeits, bij de Gamma (zonder korting): € 21,99 per 750 cc., ruim 3x zo duur.

Dan maar een laagje Spectrum beits extra . . . . . .

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Of Cetabever bij Bol.com 2,5 ltr 27,90. Wordt het nog gratis thuisbezorgd ook. https://www.bol.com/nl/nl/s/?page=1&sea ... rating=all

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door juliomariner »

BreejKC schreef:
09 mar 2023 14:42
Hartstikke goed toch? Als u dan echt iemand wil helpen, zonder alleen maar reacties te plaatsen waar een TS in de problemen niks mee kan, doet u deze dan eens een goede aanbieding en vergeet dan voor 1x uw winstoogmerk? Dat zou een reactie zijn waar TS echt mee geholpen is.
Sorry maar wat heb ik u aangedaan. Doe ff normaal zeg.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door BreejKC »

Mijn beste juliom. U iets aangedaan? Ik zou het niet durven. Voelt u zich niet snel persoonlijk wat aangesproken, lane tenen, mogelijk beledigd? Antwoordden we hier niet primair in het belang van Missivo, die kennelijk zodanig krap bij kas zit dat hij een hoge kwaliteit terreinafbakening niet kan betalen?

U als kenner weet u, denk ik, heus wel dat niet alle redelijk voordelig aangeboden schermen per sé de meest slechte schermen hoeven te zijn. Zeker niet als je met een stukje extra zelfwerkzaamheid en ook voordelig, zoals door mij aangegeven, die schermen best wat kan verbeteren.

Zie ook waar ik verbeterd wordt met de merkbeitssoort die ik voor € 22,00 per 750 cc vond maar Zeer Privé deze voor ongeveer € 11,00 per liter wist te vinden. Dat zijn reacties die ik zeer waardeer, ook al had ik kennelijk niet goed genoeg gezocht.

Daarom suggereerde ik dat u beter een goed en voordelig advies aan Missivo had kunnen geven, juist vanuit de grote kennis die u kennelijk op dat gebied heeft. Dat laatste daar doe ik niets aan af en daar zou ook Missivo, binnen zijn budget, goed mee geholpen zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door scontra »

[quote=BreejKC post_id=2923585 time=1678371322 user_id=236048

Buiten het feit (als houtkenner) dat grenen helemaal niet zo'n slechte houtsoort is,
[/quote]

Momenteel bij Gamma in de aanbieding !!

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door BL2 »

Een losse dikke geïmpregneerde tuinplank van 1,80 meter kost Euro 4,99. Met 18 planken heb je een schutting paneel. 45 schroeven erin en klaar.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door BreejKC »

H’m, ja, inderdaad. Het is een mogelijkheid.

• 18 planken á € 4,99 = € 89,82.
• 200 x 4 mm houtschroeven = € 4,39. 45/200 x € 4,39 = € 0,98.
• ½ liter CetaBever beits (grootverpakking) = € 5,50.
• Prijs voor 1 schutting, geschroefd en voorzien van meerdere lagen beits: (€ 89,82 + € 0,98 + € 5,50 =) € 96,30.

Weet je wat, doe mij die grenen schutting van ca. € 40,00 van de Praxis maar. Regelmatig een 20% korting actie, schroeven draai ik er zelf wel in en twee lagen beits van de Action. Op die manier heb ik voor even € 40,00 een schuttingpaneel, geschroefd en voorzien van meerdere lagen beits.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door PGros »

Bij die 40 euro dan ook de schroeven en beits rekenen ;-)

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lezen hé, lezen! Ik schreef in mijn reactie over 20% korting. € 40 – 20% is € 32. Daar ging ik van uit (die liter beits is € 6,49) en dan nog heb ik ruim gerekend.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij zijn er 21 planken nodig: 2 x 9 verticaal, plus 3 horizontaal ertussen om alles op vast te schroeven. Dan kom je zelfs op 96,30 + 3 x 4,99 = 111,27. Dat is niet echt een voordelige oplossing.

Ik zou toch echt gaan voor solide palen met goedkope vlechtschermen ertussen. Die schermen houden het jaren uit en mocht er toch een uitelkaar vallen, dan is die eenvoudig te vervangen. Een rotte paal vervangen is echt veel meer (en zwaarder!) werk.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kort geding

Ongelezen bericht door juliomariner »

Voor de 111 euro kun je top kwaliteit grenen scherm kopen. Dus zelf niet aan beginnen.
Wat betreft de palen, die rotten inderdaad als eerste. Er zijn tegenwoordig een soort
hoezen te koop die om de palen gemaakt kunnen worden iets boven en iets onder maaiveldhoogte (daar rotten ze) Deze kosten ene paar euro/stuk maar verlengen de levbensduur van de palen met vele jaren.
Als ik TS een advies mag geven, koop de schermen aan het eind van of buiten het tuinseizoen dan zijn ze een stuk goedkoper en willen de bedrijven van hun voorraad af.

Plaats reactie