narcisbollen niet de soort die op het pakje staat.

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: narcisbollen niet de soort die op het pakje staat.

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
22 apr 2023 07:58
Herstel is niet mogelijk, (...). Vervangen gaat ook simpelweg niet lukken, (...).
Als herstel en vervanging onmogelijk zijn dan zijn ontbinding en prijsvermindering opties waar TS uit mag kiezen.
NeoDutchio schreef:
22 apr 2023 07:58
Nu eruit halen geeft kale plekken wat wellicht ook geen gezicht is.
Toch is dat wat de verkoper wil dat TS doet.
zomer1962 schreef:
20 apr 2023 11:33
Nu heeft Groenrijk Boer als oplossing:
Ik trek nu alle bollen uit mijn tuin, breng ze terug en krijg hiervoor aan het eind van het jaar nieuwe bollen.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: narcisbollen niet de soort die op het pakje staat.

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nu de bollen er uit halen kan best, ze zullen praktisch uitgebloeid zijn. Zeker als de huidige kleur je niet aanstaat, wil je er zo snel mogelijk vanaf.
En vervanging is wel mogelijk, wordt zelfs aangeboden. Als er op dit moment vervangen wordt, heeft TS er niets aan, want ze bloeien dit jaar niet meer. Zo is de natuur nu eenmaal.

jeneverbes
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 apr 2023 08:02

Re: narcisbollen niet de soort die op het pakje staat.

Ongelezen bericht door jeneverbes »

zomer1962 schreef:
20 apr 2023 11:33
Begin januari van dit jaar heb ik bij Groenrijk Boer in Assen 2 zakken narcisbollen gekocht. Deze waren volgens het plaatje wit met een zachtroze hart, wat ik graag wilde in een tuin met uitsluitend witte, blauwe en paars/roze bloemen. Nu zijn ze uitgekomen is het ene zakje wit met geel en de ander wit met oranje. Ik moest foto's opsturen wat ik gedaan heb, waarna ze de leverancier benaderd hebben. Het klopt dat de bollen leverancier de verkeerde bollen in de zakjes heeft gedaan. Nu heeft Groenrijk Boer als oplossing:
Ik trek nu alle bollen uit mijn tuin, breng ze terug en krijg hiervoor aan het eind van het jaar nieuwe bollen. Geld terug of een tegoedbon daar staan ze pertinent niet voor open, ze vinden de oplossing die ze nu aanbieden zeer coulant.
Mijn vraag is daarom: Is dit normaal een dergelijke oplossing?
Het lijkt me wel schappelijk wat Groenrijk Boer doet.
Maar als u geen geel en oranje in de borders wilt hebben dan moet u even het een en ander gaan lezen over narcissen.
Deze zijn zelden of nooit rose.
De kans dat het met de nieuwe bollen ook mis gaat is daarmee groot.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: narcisbollen niet de soort die op het pakje staat.

Ongelezen bericht door PGros »

Dat is niet zo. Als je bollen koopt met een soort narcis dan is de narcis ook zo als aangegeven. Er kan zoals hier het geval is iets misgaan bij inpakken. Maar dat is niet standaard. Een bol die geplant wordt heeft de bloem die in de bol opgeslagen zit en zal niet zomaar een andere kleur krijgen omdat veel narcissen toevallig anders zijn.

Plaats reactie