LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plastic papegaai plant Intratuin

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Robbert_xyz
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2018 20:04

Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door Robbert_xyz »

Onlangs gekocht bij de Intratuin een kleine papegaai-plant (Strelitzia reginae) met twee fraaie bloemen daarin. Bij thuiskomst bekijk ik de plant nog eens en wat blijkt de twee bloemen zijn van plastic! Eigenlijk vind ik het hilarisch, maar volgens mij is het regelrechte oplichting. Het is een echte plant, maar zonder bloemen. Om de verkoop op te stuwen worden er twee plastic bloemen in gezet. Ben benieuwd wat de Intratuin daarop te zeggen heeft. Zijn er meer ervaringen met echte planten met plastic bloemen?
Intratuin.jpg
(115.28 KiB) 3929 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wel grappig maar wel bedrog. Je ziet het wel vaker met bloeiende cactussen waarbij de bloem dan een zijden of plastic bloem is. De plastic papagaaiplant bloeit natuurlijk wel langer dan een echte ;-)

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is dat de nieuwe volgorde, eerst iets online gooien en dan pas de verkoper benaderen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door crazyme »

Bedrog ?

Diefstal zal je bedoelen. Die plastic bloemen had je vast los moeten aanschaffen en zijn nu met een plant meegesmokkeld.

Ik ben benieuwd wat je daar op te zeggen hebt ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door crazyme »

PS: je hebt toch niet je wachtwoord op de foto staan ?
(J&&_12Xy)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

goeie kwaliteit plastic plant dus ;)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door renewouters »

Het is geen bedrog. Je hebt de plant in de winkel uitgebreid kunnen bekijken en toen besloten deze planten te kopen. As is. De terra cotta pot waar de plant in zit is ook niet van terra cotta maar van plastic.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Deze plant bloeiend kopen dat kost een aardige duit. Dus voor de koop even alles goed na moeten kijken.
Plant moet toch aardig de 1,50 m in de hoogte zijn zijn om te gaan bloeien.
Die van mij is nu 3 jaar, duurt nog wel een paar jaar voor ie het gaat proberen.
Succes

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door juliomariner »

[quote="renewouters"]Het is geen bedrog. Je hebt de plant in de winkel uitgebreid kunnen bekijken en toen besloten deze planten te kopen. As is. De terra cotta pot waar de plant in zit is ook niet van terra cotta maar van plastic.[/quote]
Het is wel bedrog. Ik neem aan dat deze plant op de afdeling met echte planten stond en niet bij de kunstplanten. Ik neem ook aan dat er zo'n kaartje met verzorgingstips in de potgrond gestoken zat. Dan mag je er toch vanuitgaan dat de hele plant echt is en niet een plant met deels kunststof onderfelen.
Er staat nergens dat de pot echt terracotta is. Daarbij is het gebruikelijk dat kamerplanten in dit soort kunststof potten verkocht worden dus die vergelijking gaat niet op

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik neem aan dat deze plant op de afdeling met echte planten stond en niet bij de kunstplanten.
Zijn daar speciale afdelingen voor? Mogen deze planten niet bij elkaar komen omdat er anders kruisbestuiving gaat plaatsvinden?
Waarom zouden deze ( kunst en echt ) niet bij elkaar mogen staan?
Zat er een kaartje aan met 'alles is echt'? Of mocht je niet aan de plant komen om te kijken wat er nu eigenlijk gekocht werd?

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als je een bloeiende plant koopt mag je toch aannemen dat alles echt is. En ja de kunstplanten staan meestal apart
Ik vind dit dus echt wel bedrog.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door tttlocke »

juliomariner schreef:Als je een bloeiende plant koopt mag je toch aannemen dat alles echt is. En ja de kunstplanten staan meestal apart
Ik vind dit dus echt wel bedrog.
Het was geen bloeiende plant!

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee haha een groene plant met een kunstbloem erin. Ik snap niet dat mensen deze verkooppraktijk nog willen goedpraten

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:Nee haha een groene plant met een kunstbloem erin. Ik snap niet dat mensen deze verkooppraktijk nog willen goedpraten
Welke verkooppraatje?
Wat heeft TS precies gekocht dan?
Wat stond er op het kaartje, wat bij de stelling of bak?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door Brahms »

Van deze mooi bloeiende plant ga je zeker lang genieten.....

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door Dorfje »

Zie reactie van Wilhelmima.

Ga met plant en bon gewoon terug naar je Intratuin en vraag je geld terug als je zo dwars zit.
Weer een Wereldprobleem opgelost.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door crazyme »

Ts, Robbert-Xyz reageert verder niet meer, is zelfs niet meer geïnteresseerd in de reacties.

Robbert_xyz
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2018 20:04

Re: Plastic papegaai plant Intratuin

Ongelezen bericht door Robbert_xyz »

Zo mensen wat een reactie's! Leuk hoor. Nee het is zeer zeker geen wereld probleem, maar wel misleiding waar consumenten elke dag mee te maken krijgen. Jumbo Maisbrood waar geen mais in zit, kan je ook de ingrediënten lezen (gouden windei 2017). Of al die polissen die blijken meer te kosten dan ze opbrengen, je kan toch de algemene voorwaarden lezen (woekerpolissen). Als je op de afdeling kunstbloemen bent dan verwacht je kunstbloemen. Als je op de afdeling kamerplanten bent verwacht je echte planten.

@ crazyme, ja hoor ik ben zeker wel geïnteresseerd.
@ neodutchio, een bedrijf als Intratuin met grote reclame budgetten en dito marketing afdelingen zoeken bewust mogelijkheden de verkoop op te stuwen en zoeken grenzen op en gaan daarover heen. Ik was eerst benieuwd naar de reacties op dit forum. Uiteraard ben ik naar de Intratuin geweest en zij vinden het wel gebruikelijk. Ze doen het wel vaker.

Gesloten