LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schutting verven, Ecoleum

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

schutting verven, Ecoleum

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Onze oude schuttingen zijn aan een nieuwe verflaag toe. Er zit nu een oude, bladderende dekkende beits op, waterbasis. Afkrabben en opnieuw dekkend beitsen is het plan. Als ik op internet zoek, blijkt Ecoleum hier goed voor te zijn. Is ook minder belastend voor het milieu. Ik vind eigenlijk geen gebruikerservaring hierover. Kent iemand dit product? Zou in 1 laag moeten dekken, bij een tuinprogramma op SBS6 in ieder geval wel.........

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: schutting verven, Ecoleum

Ongelezen bericht door berndv »

gerda1956 schreef:Zou in 1 laag moeten dekken, bij een tuinprogramma op SBS6 in ieder geval wel.........
Yeah right. Rob kan ook in een uur tijd die hele tuin verbouwen, is mij ook nog nooit gelukt :mrgreen:

Zou het eens bij een verfspeciaalzaak of een uitgebreid tuincentrum navragen.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: schutting verven, Ecoleum

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Hallo berndv.
Heb al ook al geïnformeerd bij een verfwinkel, maar die hadden niet veel meer informatie dan wat er op de pot staat en wij zelf op internet gelezen hadden. Rob gebruikt in dat programma altijd Percoleum, is het zelfde maar dan voor glad hout. En inderdaad, in dat ene uur :lol: .

william1973
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 sep 2014 19:32

Re: schutting verven, Ecoleum

Ongelezen bericht door william1973 »

Milieu of niet, want ik vind alles wat je smeert of het ecoleum , percoleum of carboleum is.
het is gewoon troep wat gewoon het milieu belast naar verloop van jaren. het een zal wat minder gemeen zijn als het andere, maar ik mijn optiek blijft het allemaal troep

Waarom denk je dat het al die jaren erop kan blijven zitten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: schutting verven, Ecoleum

Ongelezen bericht door berndv »

william1973 schreef:Milieu of niet, want ik vind alles wat je smeert of het ecoleum , percoleum of carboleum is.
het is gewoon troep wat gewoon het milieu belast naar verloop van jaren. het een zal wat minder gemeen zijn als het andere, maar ik mijn optiek blijft het allemaal troep

Waarom denk je dat het al die jaren erop kan blijven zitten.
Als je zo redeneert kan je beter geen hout verven, want verven die onschadelijk zijn voor het milieu en ook nog eens beschermend voor het hout zijn, moeten nog uitgevonden worden. Vandaar dat dit ook de milieuvriendelijkste noemen, dat wil niet zeggen onschadelijk. Aan de andere kant, onbehandeld hout gaat je weg rotten, waardoor het sneller vervangen moet worden en dus meer bomen kost.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: schutting verven, Ecoleum

Ongelezen bericht door sjohie »

william1973 schreef:Milieu of niet, want ik vind alles wat je smeert of het ecoleum , percoleum of carboleum is.
het is gewoon troep wat gewoon het milieu belast naar verloop van jaren. het een zal wat minder gemeen zijn als het andere, maar ik mijn optiek blijft het allemaal troep

Waarom denk je dat het al die jaren erop kan blijven zitten.
Onbeschermd hout moet je weer veel te vaak vervangen, en hardhout van de andere kant van de wereld is ook niet echt milieuvriendelijk, wat blijft er dan nog over?

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: schutting verven, Ecoleum

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Wat er overblijft is dan milieubewust m'n oude, nog in prima staat verkerende schuttingen niet naar het grofvuil te brengen maar ze voorzien van een nieuw verflaagje. Daar zoek ik nog steeds het beste product voor :D

Gesloten