LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bakker.com internetsite faillissement

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Faulhaber
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2014 21:34

Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door Faulhaber »

Hallo. Op 27 januari 2018 een appelboom gekocht via bakker.com. levertijd max 6 werkdagen. Na 6 werkdagen gemaild. Geen reactie. Gebeld krijg een vaag bericht dat ze niet kunnen antwoorden. Uiteindelijk op de site van KvK gekeken. Bedrijf is in faillissement. Toch kon ik nog dingen kopen.

Dus pas op!!!

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De site is al aangepast, je kan alleen via afterpay betalen nu. Helaas voor u te laat. Geen idee om welk bedrag het gaat, als het de moeite loont kunt u zich melden bij de curator: https://www.cees.nl/nl/ons-team/mr-emile-ten-berge

Faulhaber
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2014 21:34

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door Faulhaber »

Je kan iets kopen maar bedrijf is in faillissement. Dat is toch raar. Ook al is het via Afterpay dan nog geef je het idee dat ze iets kunnen ontvangen. Is het niet veel eerlijker en verstandiger om de site op slot te zetten?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Faulhaber schreef:Je kan iets kopen maar bedrijf is in faillissement.
Toen TS bestelde was het bedrijf nog niet failliet. Op 30 januari 2018 is voorlopige surseance verleend door de rechtbank. Zie https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/ ... .3300.1.18.
Faulhaber schreef:Dat is toch raar. Ook al is het via Afterpay dan nog geef je het idee dat ze iets kunnen ontvangen. Is het niet veel eerlijker en verstandiger om de site op slot te zetten?
Nee dat is niet raar, met Afterpay hoeven klanten pas te betalen na ontvangst van de goederen, hiermee kan het bedrijf tot er een overname kandidaat is gevonden toch omzet draaien en hoeven ze hun personeel niet naar huis te sturen, de eigenaren voorkomen dat ze wegens nalatigheid persoonlijk aansprakelijk worden gesteld als ze toch nog betalingen ontvangen terwijl levering niet mogelijk is.

Ook na een faillissement kun je vaak nog bestellen, echter is de curator dan aansprakelijk voor de levering van de goederen. Hij zal dus enkel dit toestaan als levering gegarandeerd kan worden.

Dus nee het is niet verstandiger om de site op slot te zetten en 635 mensen op straat te zetten, ondanks dat er nog een overlevingskans is voor het bedrijf en het behoud van banen.

Faulhaber
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mar 2014 21:34

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door Faulhaber »

Ik begrijp jullie reactie. Het is inderdaad beter dat een bedrijf blijft doordraaien.

Het vreemde is wel dat ik niet wordt geïnformeerd dat mijn levering verlaat wordt. En als er mensen werken waarom wordt de telefoon dan niet opgenomen als ik telefonisch contact zoek met de Klantenservice?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Faulhaber schreef:Ik begrijp jullie reactie. Het is inderdaad beter dat een bedrijf blijft doordraaien.

Het vreemde is wel dat ik niet wordt geïnformeerd dat mijn levering verlaat wordt. En als er mensen werken waarom wordt de telefoon dan niet opgenomen als ik telefonisch contact zoek met de Klantenservice?
Vaak weet het personeel ook van niets. Dit om te voorkomen dat er verkeerd nieuws te snel naar buiten komt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Faulhaber schreef:Ik begrijp jullie reactie. Het is inderdaad beter dat een bedrijf blijft doordraaien.
Het vreemde is wel dat ik niet wordt geïnformeerd dat mijn levering verlaat wordt. En als er mensen werken waarom wordt de telefoon dan niet opgenomen als ik telefonisch contact zoek met de Klantenservice?
Dat is lastig te zeggen, waarom ze je niet informeren en/of de telefoon opnemen. Op 30 januari is voorlopige surseance van betaling verleend en ondanks dit is er een week later alsnog een faillissement uitgesproken.

Zie ook https://www.leidschdagblad.nl/duin-en-b ... r-failliet

Hierin wordt ook aangegeven dat de curator nog niet te bereiken was, deze heeft het natuurlijk extreem druk met z'n groot faillissement. Je hebt net in de verkeerde periode besteld en je geld ben je zo goed als zeker kwijt als je niet via Afterpay/Paypal/Creditcard hebt betaald maar via IDeal bijvoorbeeld. Je bent 1 van de vele schuldeisers. De belastingdienst, banken en dergelijke gaan veelal voor en hierna volgend de normale schuldeisers, veelal krijg je misschien 2 a 3% van je vordering terug en dit kan maanden tot jaren duren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef: Vaak weet het personeel ook van niets. Dit om te voorkomen dat er verkeerd nieuws te snel naar buiten komt.
Het faillissement is al uitgesproken dus personeel zal het wel allemaal weten. Echter kan ik je uit ervaring zeggen dat veel consumenten niet begrip vol zijn. Zelf bij een provider gewerkt tijdens een landelijke storing die netjes gemeld werd als je belde stonden alle 100 lijnen toch bezet. Deze gesprekken gingen veelal als volgt:

Consument "Ik sta nu al een half uur in de wacht, dit echt absurt en ik heb geen internet"
Helpdesk "Er is een landelijke storing"
Consument "Dat weet ik maar ik heb geen internet"
etc etc...

Kan je zeggen dat het vermoeiende gesprekken zijn, waarbij je met alle goede wil niet kan doen, immers is er een landelijke storing. Na een faillissement is het niet anders, mensen krijgen hun bestelling niet en hun geld ook niet terug wat moet je dan als klantenservice gaan zeggen? Dat ze zelf niet eens weten hoe hun salaris op het eind van de maand gestort gaat worden?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sylvesterb schreef:
NeoDutchio schreef: Vaak weet het personeel ook van niets. Dit om te voorkomen dat er verkeerd nieuws te snel naar buiten komt.
Het faillissement is al uitgesproken dus personeel zal het wel allemaal weten. Echter kan ik je uit ervaring zeggen dat veel consumenten niet begrip vol zijn. Zelf bij een provider gewerkt tijdens een landelijke storing die netjes gemeld werd als je belde stonden alle 100 lijnen toch bezet. Deze gesprekken gingen veelal als volgt:

Consument "Ik sta nu al een half uur in de wacht, dit echt absurt en ik heb geen internet"
Helpdesk "Er is een landelijke storing"
Consument "Dat weet ik maar ik heb geen internet"
etc etc...

Kan je zeggen dat het vermoeiende gesprekken zijn, waarbij je met alle goede wil niet kan doen, immers is er een landelijke storing. Na een faillissement is het niet anders, mensen krijgen hun bestelling niet en hun geld ook niet terug wat moet je dan als klantenservice gaan zeggen? Dat ze zelf niet eens weten hoe hun salaris op het eind van de maand gestort gaat worden?
Voordat er een faillissement uitgesproken wordt weet het personeel vaak niets. Zo lang er niets uitgesproken is is er nog hoop en als het personeel al eerder de problemen naar buiten brengt weet je zeker dat er sluiting dreigt.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:
Faulhaber schreef:Ik begrijp jullie reactie. Het is inderdaad beter dat een bedrijf blijft doordraaien.

Het vreemde is wel dat ik niet wordt geïnformeerd dat mijn levering verlaat wordt. En als er mensen werken waarom wordt de telefoon dan niet opgenomen als ik telefonisch contact zoek met de Klantenservice?
Vaak weet het personeel ook van niets. Dit om te voorkomen dat er verkeerd nieuws te snel naar buiten komt.
En om te voorkomen dat het personeel stopt met werken omdat ze niet meer betaald worden door het bedrijf.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Faulhaber schreef:Je kan iets kopen maar bedrijf is in faillissement. Dat is toch raar. Ook al is het via Afterpay dan nog geef je het idee dat ze iets kunnen ontvangen. Is het niet veel eerlijker en verstandiger om de site op slot te zetten?
Dat is zeker heel raar, zeker gezien de problemen in een ander topic met iemand die een koop geannuleerd heeft bij de failliette Kijkshop maar waar Afterpay wel betaling verlangt.

Als je nu koopt bij een failliet bedrijf en je gaat ermee akkoord te betalen aan Afterpay, terwijl je niet weet of er geleverd gaat worden en of je na ontvangst de koop nog kan ontbinden en je je geld terug krijgt, dan hou je mijn inziens wel van een gokje.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door kweenie »

Die problemen zijn er alleen als je de geleverde producten terug stuurt en je geld terug zou willen. Als je gewoon spullen wilt kopen en houden dan is het geen probleem.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Speedy123 schreef: Dat is zeker heel raar, zeker gezien de problemen in een ander topic met iemand die een koop geannuleerd heeft bij de failliette Kijkshop maar waar Afterpay wel betaling verlangt.
En jij gaat er vanuit dat het verhaal precies klopt zoals het daar staat.

Arno14
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2018 17:02

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door Arno14 »

Hallo Nou lekker is dat dan weer Heb op 20 Jan nog een bestelling gedaan en deze gelijk betaald maar tot op heden niks mogen ontvangen .
30 keer gebeld krijg niemand aan de lijn ja een bandje door omstandig heden kunnen wij niet reageren bla bla bla .
dan maar via de mail ook hier geen reactie alleen hun automatische mail beantwoorder ik kan dus mooi fluiten naar mijn Centen en naar de planten die ik besteld heb .ik vind het heel erg jammer ,voor al die mensen die daar werken en mogelijk hun baan verliezen ik had het volste vertrouwen in Bakker maar had dit niet verwacht ik hoop maar dat zij een door start kunnen maken .en dat iedereen als nog zijn bestelde goederen gaan krijgen .Bakker ik heb met jullie te doen maar baal wel dat ik nu geen planten krijg en me geld kwijt ben ,,,maar het is denk ik niet anders

Groet Arno14 :( :(

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit bedrijf overtreed de wet. Zij mag geen 100% vooruitbetaling eisen. Als bekend was dat faillissement zou worden aangevraagd is het vooruit laten betalen sowieso een behoorlijk problematisch iets. Ik vermoed zelfs dat er dan sprake kan zijn van fraude. Je neemt immers geld van iemand aan terwijl je weet dat de kans zeer groot is dat je nooit gaat leveren en het geld niet gaat teruggeven.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door gosewijn »

olaf79 schreef:Dit bedrijf overtreed de wet. Zij mag geen 100% vooruitbetaling eisen. Als bekend was dat faillissement zou worden aangevraagd is het vooruit laten betalen sowieso een behoorlijk problematisch iets. Ik vermoed zelfs dat er dan sprake kan zijn van fraude. Je neemt immers geld van iemand aan terwijl je weet dat de kans zeer groot is dat je nooit gaat leveren en het geld niet gaat teruggeven.

Dan kun je maar een ding doen ,en dat is de curator aan zijn jasje trekken , maar als dat zo was/is komt hij er wel achter.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

olaf79 schreef:Dit bedrijf overtreed de wet. Zij mag geen 100% vooruitbetaling eisen. Als bekend was dat faillissement zou worden aangevraagd is het vooruit laten betalen sowieso een behoorlijk problematisch iets. Ik vermoed zelfs dat er dan sprake kan zijn van fraude. Je neemt immers geld van iemand aan terwijl je weet dat de kans zeer groot is dat je nooit gaat leveren en het geld niet gaat teruggeven.
Bij nagenoeg elke webwinkel moet je vooraf betalen. Als je inderdaad weet op welk moment er een faillissement wordt uitgesproken is er een kansje. Echter wordt een faillissement door minimaal 2 schuldeisers aangevraagd. Het bedrijf zelf krijgt het pas op een bepaald moment te horen. Niemand heeft een glazen bol en niemand kan raden wanneer iemand jouw faillissement gaat aanvragen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door gosewijn »

Tussen faillissement aanvraag en uitspraak zitten 14 dagen . Dus zouden ze kunnen rommelen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

olaf79 schreef:Dit bedrijf overtreed de wet. Zij mag geen 100% vooruitbetaling eisen. Als bekend was dat faillissement zou worden aangevraagd is het vooruit laten betalen sowieso een behoorlijk problematisch iets. Ik vermoed zelfs dat er dan sprake kan zijn van fraude. Je neemt immers geld van iemand aan terwijl je weet dat de kans zeer groot is dat je nooit gaat leveren en het geld niet gaat teruggeven.
Welke wet is er dan overtreden? Volgens mij is er nergens in de wet geregeld dat je niet 100% mag vooruit betalen. Dit zou betekenen dat alle grote webwinkels (Coolblue, Bol.com, Thuisbezorgd) de wet overtreden?

Als je weet dat je in extreem zwaar weer zit en alles doet om een faillissement te voorkomen dan is het volgens jouw fraude als ze dan nog bestellingen aannemen om nog omzet binnen te halen? Als je geen bestellingen meer mag aannemen dan ga je 100% zeker failliet. Als je geen betaling hiervoor mag vragen dan heb je geen cash-flow dus kun je de producten ook niet bestellen.

Je reactie is zo kort door de bocht en compleet niet onderbouwd. Zover ik kan vinden is er geen sprake van fraude, maar is Bakker.com te laat meegegaan met de nieuwe ontwikkelingen. Dit is bij wel meer bedrijven het geval, voor het verlies van Bakker.com is nu een Coolblue.com teruggekomen, die vele maal meer mensen aan het werk houdt.
NeoDutchio schreef:Echter wordt een faillissement door minimaal 2 schuldeisers aangevraagd.
Niet helemaal juist, het klopt dat je minimaal 2 schuldeisers moet hebben, maar een bedrijf mag/kan ook zelf faillissement aanvragen. Dit gebeurd ook veelal en is bij Bakker.com zover ik kon nagaan ook het geval.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Bakker.com internetsite faillissement

Ongelezen bericht door gosewijn »

minimaal 2 schuldeisers moet hebben,

Kan ook met een persoon.

Gesloten