LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] .

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Hugo92
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2013 05:45

.

Ongelezen bericht door Hugo92 »

.
Laatst gewijzigd door Hugo92 op 24 mar 2013 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: .

Ongelezen bericht door newmikey »

Hugo92 schreef:...heb ik hem op de grond gegooid om hem vervolgens op de grond vast te houden voordat hij kon wegkomen.
En u bent verbaasd dat u weggestuurd werd en dat de politie niet naar u luistert? Hoe dacht u zèlf dat deze wereld in elkaar zit? Zó dus inderdaad niet!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: .

Ongelezen bericht door bprosman »

Voordat vriend1 zich tot de politie kon wenden werd ik al door deze agenten van de jongen af gegooit en van het uitgaansgebied afgevorderd
Speltip 1, "verhaal halen nooit in het openbaar doen".

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: .

Ongelezen bericht door witte angora »

Gut gut, je bent 8/9 maanden geleden geslagen met een riem, en nu spring je er, na maandenlang zoeken tot je hem gevonden hebt, boven op. En wat nu? Wil je daarmee naar de rechter? Je hebt toch al het heft in eigen handen genomen?

Misschien kun je 's avonds beter je speen in doen en naar bed gaan, in plaats van op straat zwalken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: .

Ongelezen bericht door newmikey »

En nee, vóór dat iemand op dàt idee komt (niet ongebruikelijk hier als iemand géén gelijk krijgt): we werken géén van allen bij de politie of het OM :lol:

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: .

Ongelezen bericht door weetnietveel »

witte angora schreef:Gut gut, je bent 8/9 maanden geleden geslagen met een riem, en nu spring je er boven op. En wat nu? Wil je daarmee naar de rechter? Je hebt toch al het heft in eigen handen genomen?
Witte angora die lui hebben geprobeerd deze mannen te overvallen??? Laat je ze dan ongestraft lopen??? Op naar het volgende slachtoffer???

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: .

Ongelezen bericht door trail46 »

weetnietveel schreef:
witte angora schreef:Gut gut, je bent 8/9 maanden geleden geslagen met een riem, en nu spring je er boven op. En wat nu? Wil je daarmee naar de rechter? Je hebt toch al het heft in eigen handen genomen?
Witte angora die lui hebben geprobeerd deze mannen te overvallen??? Laat je ze dan ongestraft lopen??? Op naar het volgende slachtoffer???
ja, witte angora heeft gelijk. En trouwens,we leven hier niet in het wilde westen en voor dit soort zaken hebben we politie en als vervolg justitie/rechters. Je bent nog steeds onschuldig tot het tegendeel wettig en overtuigend bewezen is en op eigengereide acties zit niemand te wachten. Gewoon 112 bellen en afwachten, zo gaat dat nu eenmaal in een rechtsstaat.
Toen hij toegaf dat hij de persoon om de foto was heb ik hem op de grond gegooid om hem vervolgens op de grond vast te houden voordat hij kon wegkomen
Ts is hier dus de agressor en is terecht weggestuurd, een totaal overbodige agressieve handeling die zo te lezen ook nog eens nergens goed voor was. Voor hetzelfde geld gooi je iemand op de grond en die komt met zijn hoofd op een stoeprand en raakt ernstig gewond.Valt gewoon onder zinloos geweld.
Laatst gewijzigd door trail46 op 24 mar 2013 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: .

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Nee heeft ie niet! Hij ziet de ernst van de situatie niet! Deze daders moeten opgepakt worden, verhoord worden en veroordeeld worden. Het moet toch niet de bedoeling zijn dat je dit ongestraft kunt doen???

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: .

Ongelezen bericht door trail46 »

weetnietveel schreef:Nee heeft ie niet! Hij ziet de ernst van de situatie niet! Deze daders moeten opgepakt worden, verhoord worden en veroordeeld worden. Het moet toch niet de bedoeling zijn dat je dit ongestraft kunt doen???
Maar niet door TS, die mag uitsluitend de politie bellen, je mag hier geen eigen rechter spelen al kan ik hem best (een beetje) begrijpen maar het mag en kan simpelweg niet! Hij liep nog niet eens weg en hij gooit hem bij voorbaat al tegen het asfalt? Dan ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer of drank/drugs testosteron heeft zijn vermogen om de juiste beslissingen te nemen beïnvloed. Genoeg erover voor mij.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: .

Ongelezen bericht door witte angora »

weetnietveel schreef:Nee heeft ie niet! Hij ziet de ernst van de situatie niet! Deze daders moeten opgepakt worden, verhoord worden en veroordeeld worden. Het moet toch niet de bedoeling zijn dat je dit ongestraft kunt doen???
Ik zie alleen het verhaal van een TS die een mep met een riem krijgt en vervolgens 8/9 maanden lang op zoek gaat naar de daders, de eerste dader aanspreekt en laat gaan, en de tweede dader tegen de grond gooit, terwijl er op dat moment geen aanleiding voor was. Immers, TS werd op dat moment niet aangevallen.

Ik zie ook nergens staan dat de daders hem wilden overvallen; alleen dat hij een mep kreeg op het moment dat hij aan het pinnen was. Misschien was er wel iets heel anders aan de hand dan de TS hier wil doen geloven. Het feit dat de politie de aangifte niet serieus neemt zegt uiteraard niet alles, maar wel iets.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: .

Ongelezen bericht door puma73 »

Weetnietveel heeft moeite met lezen
Omdat deze jongen in het leger dient en momenteel in Afghanistan zit werd vriend1 gebelt met de mededeling dat de politie de daders niet heeft kunnen vinden MAAR als hijzelf een van de daders tegenkomt hij gelijk de politie zou moeten waarschuwen, waarnaar de dader(s) vervolgens gelijk zou(den) worden opgepakt.
Als men dan de dader ziet
Toen hij toegaf dat hij de persoon om de foto was heb ik hem op de grond gegooid om hem vervolgens op de grond vast te houden voordat hij kon wegkomen.
Waarom niet gebeld, zoals de politie heeft geadviseerd?
Voordat vriend1 zich tot de politie kon wenden werd ik al door deze agenten van de jongen af gegooit en van het uitgaansgebied afgevorderd
Logisch men gebruikt onnodig en zonder aanleiding geweld.
Op de achtergrond konden wij ondanks onze uitleg en protesten de dader gewoon zien weglopen.
TS heeft nagelaten het advies van de politie op te volgen. Het zal mij in het geheel niet verbazen dat er aangifte is gedaan door de persoon die ten onrechte is aangevallen. I.P.V. slachtoffer is deze persoon dader en kan gewoon strafrechterlijk vervolgt worden.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: .

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Witte angora er staat te lezen dat de politie de daders niet heeft kunnen vinden (dus ze hebben het wel serieus genomen) maar..... zie hieronder. Het gebeurt bij de pinautomaat dan is het toch zeer waarschijnlijk dat ze meer van plan waren dan zinloos geweld.
ik lees ook nergens dat ts en vrienden 8/9 maanden op zoek gaan naar de daders maar zij komen er één van hen toevallig tegen in de kroeg enz.. zie hieronder.
Hugo92 schreef:
In Juli 2012 werden twee vrieden van mij (voor het gemak vriend1 en vriend2) tijdens het pinnen bij de rabobank in mijn stad aangevallen. Gelukkig kon de pas voor er geld gepint werd terug in de zak gestoken worden en i.i.g. geen geld gestolen worden. De twee aanvallers hebben mijn vrienden wel geslagen met een riem.


Nadat er aangiffte is gedaan en daar niks uit is gekomen hebben de ouders van vriend2 een brief met bezwaar naar de politie gestuurd. Omdat deze jongen in het leger dient en momenteel in Afghanistan zit werd vriend1 gebelt met de mededeling dat de politie de daders niet heeft kunnen vinden MAAR als hijzelf een van de daders tegenkomt hij gelijk de politie zou moeten waarschuwen, waarnaar de dader(s) vervolgens gelijk zou(den) worden opgepakt.

Toevallig waren vriend1 en ik vandaag in een kroeg in onze stad en herkende hij aan het einde v.d. avond een van de daders. Mijn vriend wist gelukkig nog dat een van de daders afstandelijk was en eigenlijk niks heeft gedaan, dat was deze jongen. Na hier een tijdje over te hebben gepraat kwamen wij er achter dat deze jongen in de kroeg niet meer bevriend was met degene die met de riem geslagen zou hebben maar dat hij wel wist dat deze jongen vandaag in het uitgaansgebied aanwezig zou zijn.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: .

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Puma weetnietveel kan niet lezen, beetje kinderachtig he? Ben het overigens wel met je eens dat ts en vriend1 het beter volgens het advies van de politie hadden kunnen aanpakken, was een stuk simpeler geweest. Maar toch begrijp ik hun reactie wel.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: .

Ongelezen bericht door kokka »

weetnietveel schreef:Nee heeft ie niet! Hij ziet de ernst van de situatie niet! Deze daders moeten opgepakt worden, verhoord worden en veroordeeld worden. Het moet toch niet de bedoeling zijn dat je dit ongestraft kunt doen???
je moet denk ik niet twee dingen door elkaar halen. je kan het aan de politie overlaten, dan weet je in dit geval dat er helemaal niets mee gebeurt. Er is natuurlijk na 9 maanden helemaal geen bewijs meer te vinden. je kan ook het natuurlijk ook zelf afhandelen, maar dan moet je dat niet in het openbaar doen. dan kan je ook best wel eens zelf aangehouden worden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: .

Ongelezen bericht door nevermind »

Mijn vriend wist gelukkig nog dat een van de daders afstandelijk was en eigenlijk niks heeft gedaan, dat was deze jongen. Na hier een tijdje over te hebben gepraat kwamen wij er achter dat deze jongen in de kroeg niet meer bevriend was met degene die met de riem geslagen zou hebben maar dat hij wel wist dat deze jongen vandaag in het uitgaansgebied aanwezig zou zijn.
Maar wel bij de "overval" aanwezig was, dus geen gesprek mee aangaan, maar de tip van de politie opvolgen:
MAAR als hijzelf een van de daders tegenkomt hij gelijk de politie zou moeten waarschuwen, waarnaar de dader(s) vervolgens gelijk zou(den) worden opgepakt.
Alles andere zijn Amerikaanse toestanden.

Dit mag duidelijk zijn:
I.P.V. slachtoffer is deze persoon dader en kan gewoon strafrechterlijk vervolgt worden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: .

Ongelezen bericht door puma73 »

weetnietveel schreef:Puma weetnietveel kan niet lezen, beetje kinderachtig he? Ben het overigens wel met je eens dat ts en vriend1 het beter volgens het advies van de politie hadden kunnen aanpakken, was een stuk simpeler geweest. Maar toch begrijp ik hun reactie wel.
Ik begrijp hun reactie niet, ze hebben gewoon voor eigen rechter gespeeld, de aangifte die destijds gedaan is zal door het OM waarschijnlijk geseponeerd worden en ze lopen kans om zelf een aangifte wegens mishandeling tegemoet te zien.

Inhoudelijk reageer ik verder niet meer op jou, ik heb geen zin om een ban te krijgen voor een figuur zoals jij.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: .

Ongelezen bericht door weetnietveel »

kokka schreef:
weetnietveel schreef:Nee heeft ie niet! Hij ziet de ernst van de situatie niet! Deze daders moeten opgepakt worden, verhoord worden en veroordeeld worden. Het moet toch niet de bedoeling zijn dat je dit ongestraft kunt doen???
je kan het aan de politie overlaten, dan weet je in dit geval dat er helemaal niets mee gebeurt.
Ik vind dat je ervan uit moet gaan dat de politie zijn werk goed doet.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: .

Ongelezen bericht door puma73 »

weetnietveel schreef:
kokka schreef:
weetnietveel schreef:Nee heeft ie niet! Hij ziet de ernst van de situatie niet! Deze daders moeten opgepakt worden, verhoord worden en veroordeeld worden. Het moet toch niet de bedoeling zijn dat je dit ongestraft kunt doen???
je kan het aan de politie overlaten, dan weet je in dit geval dat er helemaal niets mee gebeurt.
Ik vind dat je ervan uit moet gaan dat de politie zijn werk goed doet.
De politie heeft juist gehandeld en TS mag blij zijn dat hij de nacht niet in een politiecel heeft doorgebracht.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: .

Ongelezen bericht door Rim69 »

weetnietveel schreef: Ik vind dat je ervan uit moet gaan dat de politie zijn werk goed doet.
Dat hebben ze dan dus ook gedaan.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: .

Ongelezen bericht door witte angora »

Rim69 schreef:
weetnietveel schreef: Ik vind dat je ervan uit moet gaan dat de politie zijn werk goed doet.
Dat hebben ze dan dus ook gedaan.
Justem. En dan kan weetnietveel wel pb's sturen (heb de laatste niet geopend, discussiëren doe je maar in het openbaar op het forum), maar als je ervan uit gaat dat de politie zijn werk goed doet, dan had de TS het er bij moeten laten.

En soms moet je in het leven gewoon dingen accepteren.

Gesloten