Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
BakkerC
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2023 14:17

Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door BakkerC »

Voor Juni had ik 3 kaartjes voor een concert van Lionel Richie in Monchen Gladbach.
Ik heb de kaartjes via de gewone site gekocht (dit was ofwel via de site van Lionel Richie, of via de site van de locatie in monchen gladbach. Dus niet 2e hands via een andere verkoper.

Helaas werd het concert een kwartier voor aanvang ge-annuleerd.
Nu ben ik al lange tijd bezig om het geld voor mijn kaartjes terug te krijgen, maar de verkopende partij (viagogo) laat alleen horen dat ze z.s.m. zullen reageren.
Ondertussen heb ik hier ook al wat reacties gezien, dat maakt dat ik me alleen nog maar meer zorgen maak.
Daarom mijn vraag:
Zijn er meer mensen die dezelfde kaartjes hebben aangeschaft en problemen hebben om het geld terug te krijgen?
Zijn er mensen die in het verleden een dergelijk geval aan de hand hebben gehad? wat hebben jullie gedaan? en is het uiteindelijk goed gekomen?
Hebben andere mensen tips?
Het bedrijf zit in Zwitserland (hoofdkantoor) dat maakt de communicatie niet makkelijker.
Ik denk er over een incassobureau te contacten, weet iemand of dat zal werken?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik weet niet wat de Duitse regels zijn. Maar indien het concert in Nederland plaats had gevonden dan heeft u recht op geld terug.
www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... t-afgelast

Indien u betaalt hebt met uw creditcard of PayPal (of vergelijkbare diensten) neem dan met hun contact op. Doe een beroep op aflevering garantie.

U kunt ook contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Indien de bovenstaande niet van toepassing is dan kunt u contact opnemen met een incassobureau of deurwaarder.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Viagogo is, in tegenstelling tot wat je schrijft, wel degelijk een platform waar mensen hun kaartjes kunnen doorverkopen. Het zou me verbazen als je ooit wat van je geld terug ziet.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Duurt het niet gewoon even omdat gekeken wordt naar een nieuwe datum? Als men direct de kaartjes vergoed, dan wordt het allemaal een stuk omslachtiger lijkt me. Als er een nieuwe datum komt kun je mensen opties geven, kaartjes voor het nieuwe concert of geld terug.

'Jacqueline Destiny
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2022 23:41

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door 'Jacqueline Destiny »

Ik zou ook nog even wachten. Heb zelf overigens geen kaartjes gekocht want ik vind die muziek niet mooi en die gast niet kunnen zingen.

BakkerC
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2023 14:17

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door BakkerC »

Nijogeth schreef:
16 aug 2023 13:25
Duurt het niet gewoon even omdat gekeken wordt naar een nieuwe datum? Als men direct de kaartjes vergoed, dan wordt het allemaal een stuk omslachtiger lijkt me. Als er een nieuwe datum komt kun je mensen opties geven, kaartjes voor het nieuwe concert of geld terug.
Nee het is echt gecancelled.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad, dat lees ik ook. Daarbij is aangegeven dat de tickets vergoed worden door de officiële verkopers van de tickets. Het kan dus zomaar zijn dat de persoon waar je de tickets van hebt gekocht, ook nog eens de vergoeding daarvan heeft gekregen.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Rechtstreeks vanaf de site van Viagogo:

Wij zijn de grootste marktplaats voor tweedehands tickets voor live events. Prijzen worden bepaald door verkopers en kunnen onder of boven de originele prijs liggen.

Dus afwachten, want viagogo lijkt geen partij te zijn maar tussenpersoon.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Seinhuis schreef:
16 aug 2023 12:16
Ik weet niet wat de Duitse regels zijn.
Hier kun je het Duitse wetboek vinden.
https://www.gesetze-im-internet.de/engl ... index.html

Maar eerst moet je weten of het Duitse recht wel van toepassing is verklaard. Als dat niet zo is, dan is het Nederlandse recht van toepassing. Dwingend Nederlands recht is sowieso van toepassing.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Rome-I

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
19 aug 2023 19:56
Rome-I
En dan?

Hoe krijgt TS zijn geld terug? Leuk hoor, die theoretische juridische discussies maar daar is de vraagsteller niet mee geholpen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is er altijd eentje die klaagt dan anderen de vraagsteller niet helpen, maar zelf niets constructiefs bijdraagt aan het topic, zoals een antwoord geven op een vraag van de vraagsteller.

'Jacqueline Destiny
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 jun 2022 23:41

Re: Concert geannuleerd. Hoe krijg ik geld terug?

Ongelezen bericht door 'Jacqueline Destiny »

Hoe is het eigenlijk met deze casus afgelopen. Is het geld terug betaalt?

Plaats reactie