LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goud verkopen aan postal gold

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
richard_1980
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2010 10:18

Goud verkopen aan postal gold

Ongelezen bericht door richard_1980 »

Ik heb net sinds kort goud verkocht aan postal gold om mijn vakantie te bekostigen naar Turkije, heb een redelijke bedrag gehad en een goede service, heeft iemand anders nog goede ervaring mee?

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: Goud verkopen aan postal gold

Ongelezen bericht door schoepioen »

Je hebt toch niet de gouden ringen en kettingen van je moeder verkocht die zij had van haar moeder en zij weer van haar moeder..... Hoop dat je goud niet byzonder van historische of emotionele waarde was.

Ben altijd wat bang dat mensen stukken wegdoen die meer waard zijn dan de prijs die ze krijgen (oude/antieke gouden ringen, kettingen, horloges etc.). Er gaan dan haast museale stukken in de smeltpot. Dat is jaren geleden bijv. gebeurd met gouden zakhorloges; waren weinig waard omdat men polshorloges met batterij wilde. Nu zouden het topstukken zijn geweest....

Ik heb verder er geen ervaringen mee en vind dit soort initiatieven niet echt geniaal zeg maar. Ik vind er toch een luchtje aan zitten als het ware. Ga er maar van uit dat zij vele malen meer voor jou goed krijgen dan jij van hen (maar daar ben je je waarschijnlijk wel van bewust).

En als je je goud voor een reis naar Turkije wegdoet, moet je je misschien afvragen of je daar niet beter 'gewoon' voor had kunnen sparen.

In ieder geval prettige reis en verblijf.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Goud verkopen aan postal gold

Ongelezen bericht door tennis »

richard_1980 schreef:Ik heb net sinds kort goud verkocht aan postal gold om mijn vakantie te bekostigen naar Turkije, heb een redelijke bedrag gehad en een goede service, heeft iemand anders nog goede ervaring mee?
Gebruik de zoekfunctie hier op het forum, dan zie je hoe goed je het goud hebt verkocht!

iex
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2012 12:55
Locatie: nederland
Contacteer:

Re: Goud verkopen aan postal gold

Ongelezen bericht door iex »

oude sieraden verkopen aan een bedrijf als Postal Gold is niet echt verstandig.

als je al kijkt aan wat voor een marketingkosten zij hebben, moet dit toch ergens terug verdient worden.

als je oud goud wilt verkopen ga dan gewoon naar de juwelier, dan weet je zeker dat je niet opgelicht wordt.

guardians
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2011 21:00

Re: Goud verkopen aan postal gold

Ongelezen bericht door guardians »

Het lijkt me ook niet verstandig om je goud zomaar per post op te sturen. Wat gebeurd er als het zoek raakt. Wie is daar dan voor verantwoordelijk ?
Tevens denk ik dat je bij een lokale juwelier meer geld voor je goud krijgt en het is nog veiliger ook.

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: Goud verkopen aan postal gold

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Ik heb geen ervaring met Postal Gold en zou er ook nooit gebruik van maken. Met als enkele reden dat je het op moet sturen en je er niet bij bent als het gewogen wordt. Bij mij in de woonplaats schieten de "goudkopers" uit de grond en ook bij een juwelier kun je altijd wel terecht...

En een 'redelijk' bedrag lijkt me toch niet wat je ervan verwachtte of heb ik het mis? In elk geval wel een fijne vakantie gewenst :)

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Goud verkopen aan postal gold

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

TIP: Bepaal zelf eerst de waarde.

In de sierraden staan merktekens. (soms vergrootglas nodig)
585 = 14 karaat
750 = 18 karaat
833 = 20 karaat
916 = 22 karaat.

Je sierraden sorteren op aantal karaat. Vervolgens wegen en even googlen op goudprijs per gram.

Je krijgt er zelf een bedrag uit, dat ongeveer dient overeen te komen.

Niet iedere opkoper bijvoorbeeld de goud inkoop bus is helemaal eerlijk. Die zouden ons voor een aantal honderden euro's benadeeld hebben.

Gesloten