Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Samw
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2024 19:19

Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Samw »

Vanavond uiteten geweest bij Restaurant Rosarium in Doorn. Dit restaurant heeft diverse faciliteiten voor kinderen om buiten te spelen, vandaar mijn verwondering dat bij binnenkomst zij mij op de hoogte brachten van de 'nieuwe regel' kinderen mogen niet meer in het gezellige restaurant gedeelte zitten, maar in een aparte ruimte achteraf. Ik was overrompeld en had achteraf gelijk rechtsomkeert moeten gaan...mijn vraag...mag dat zomaar? Kinderen weren in je restaurant...en apart wegzetten...ik voelde mij oprecht weggezet.

Pianotje
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2020 21:03

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Pianotje »

Was de aparte ruimte niet naar wens? Waren de faciliteiten voor de kinderen niet bereikbaar?
Op zich ben ik als gast zonder kinderen best blij als ik rustig kan dineren, en vind ik het met kinderen erbij ook prima om ergens anders te zitten, mits een gezellige ruimte met genoeg te doen voor de kinderen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door rwolters »

Ik ken meer restaurants waar ze dat doen. Ik vind het wel een goede optie. Als ik er met kinderen heen ga hoef ik me niet bezwaard te voelen richting andere gasten als de kinderen wat rumoerig zijn, en als ik zonder kinderen er heen ga kan ik rustig eten.

Daarnaast zou ik niet weten waarom een restauranteigenaar dit niet zou mogen doen. Gelukkig is nog niet alles verboten in dit land.

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door kuklos »

Samw schreef:
13 mar 2024 19:31
mag dat zomaar? Kinderen weren in je restaurant...en apart wegzetten...
Kinderen worden niet geweerd, ze krijgen een aparte ruimte. En ja dat mag. Waarom zou het niet mogen?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet alle kinderen weten zich te gedragen in een restaurant.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Wij gingen vroeger ook wel naar restaurants met een speciale kinder speelhoek. Als je daar als ouders zit heb je zelf last van de herrie van je eigen kinderen. Als je zo graag rustig en gezellig wil zitten kan je beter je kinderen thuis laten, hebben andere mensen ook kans op een rustige en gezellige avond

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ideaal zo'n restaurant. zou willen dat ze dat bij ons ook deden.
Dan kan ik ook rustig met mijn kleinzoon van 3 een keer uit eten.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door BL2 »

Prima regeling van dit restaurant, dat zouden meer restaurants moeten doen.
Hebben absoluut niets tegen kinderen, maar (kleinere) kinderen leven nu eenmaal in een wat andere wereld, en dat is voor anderen in sommige situaties minder prettig.

Maar goede tip, zeker een reden om dit restaurant eens te bezoeken na een ontspannen boswandeling.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Samw schreef:
13 mar 2024 19:31
(…) kinderen mogen niet meer in het gezellige restaurant gedeelte zitten, maar in een aparte ruimte achteraf. (…)
Hoe ver is die “aparte ruimte achteraf” van het restaurant zelf? En het zal toch geen loods met een paar schragentafels zijn?
Mij lijkt het een goed idee om gezinnen met kleine kinderen een eigen ruimte te geven. Dat is voor iedereen plezieriger.
Sommige gelegenheden presenteren zich als “gezellig en levendig familierestaurant.” Dan weet je dat je daar niet rustig kunt eten omdat er kinderen rondrennen en rumoer maken. Ik denk dat Rosarium op deze manier heel goed verschillende doelgroepen kan bedienen.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Lady1234 schreef:
14 mar 2024 11:36
Niet alle kinderen weten zich te gedragen in een restaurant.
Sommigen volwassenen ook niet.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De restauranteigenaar en het personeel mogen u een tafel aanwijzen naar hun inzicht. Dus ja, ze mogen voor gezinnen met (jonge) kinderen een aparte ruimte inrichten.

Wat niet mag is onderscheid maken. Ze, mogen dus niet tegen u zeggen dat u vanwege uw kinderen in een aparte ruimte moet gaan zitten, terwijl er andere gezinnen met kinderen in dezelfde leeftijdscategorie wel in de 'hoofdruimte' zitten en er in die ruimte nog voldoende tafels voor u vrij zijn.

Afhankelijk van wat voor categorie restaurant het is, vind ik het wel wat vreemd om gezinnen met kinderen apart te zetten. Als het niet iets chique en exclusiefs is dan horen wat mij betreft kinderen er gewoon bij. En ik heb zelf geen kinderen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

peter17111962 schreef:
14 mar 2024 12:48
Lady1234 schreef:
14 mar 2024 11:36
Niet alle kinderen weten zich te gedragen in een restaurant.
Sommigen volwassenen ook niet.
En die moeten dan ook apart zitten.😁

rdvj
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2024 10:20

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door rdvj »

Ja uiteraard mag dat. De eigenaar bepaalt hoe de zaak wordt ingericht en/of gebruikt. En u had uiteraard ergens anders kunnen gaan eten. Maar dat deed u niet. Het is dus uw probleem, maar u weet er weer een mooi 'mag dat wel ' van te maken.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ja


witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
14 mar 2024 14:58
peter17111962 schreef:
14 mar 2024 12:48
Lady1234 schreef:
14 mar 2024 11:36
Niet alle kinderen weten zich te gedragen in een restaurant.
Sommigen volwassenen ook niet.
En die moeten dan ook apart zitten.😁
In de ballenbak ermee! :lol:


witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Valt wel mee. Maar dan kan ik wel begrijpen dat niet het hele restaurant beschikbaar is voor kinderen, maar dat een deel gereserveerd is voor mensen zonder kinderen. En volgens mij is het heus niet zo'n straf als een kinderrijk gezin in een kindvriendelijk gedeelte van het restaurant gaat zitten.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
14 mar 2024 17:29
Valt wel mee. Maar dan kan ik wel begrijpen dat niet het hele restaurant beschikbaar is voor kinderen, maar dat een deel gereserveerd is voor mensen zonder kinderen. En volgens mij is het heus niet zo'n straf als een kinderrijk gezin in een kindvriendelijk gedeelte van het restaurant gaat zitten.
Dat laatste is natuurlijk heel persoonlijk. Als ik met volwassenen uit eten ga vind ik het vreselijk als er kinderen lopen te rennen. Mijn stiefmoeder daarentegen zou ze het liefst allemaal er bij vragen aan tafel...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mag een restaurant bezoekers met kinderen in aparte ruimte wegzetten?

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is zo te zien een complex met oa een brasserie, zalen, en diverse buiten (speel) gelegenheden, dus niet een enkel restaurant. Dat zal diverse soorten bezoekers(stromen) met zich meebrengen, en die zal je ook deels hun eigen plek en weg willen laten gaan. Senioren die lekker komen borrelen na een anwb route fietsen, willen vermoedelijk niet altijd mixen met gezinnen waarvan de kinderen stijf van de Fristi, veel meer bewegen.

De ene groep zal een openhaard met banken leuk vinden, maar daar wil je als ouder liever niet dat bikkel en vlinder gaan apekooien, want voor je het weet staat er een paardentaart in de hens.

Plaats reactie