LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Sjipke
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:15

Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Sjipke »

In het kort.

Mondo Verde is een attractiepark/dierentuin/wereldtuin in Landgraaf en heeft een grensoverschrijdende regio functie.

Van het ene op het andere moment heeft de directie daar besloten dat er vanaf 1 januari 2018 alleen nog kaartjes worden verkocht met een ";all you can Eat" arrangement.
Naast het jaarlijkse abonnement moet er dan per bezoek € 5 p.p. betaald worden. Daarvoor mag je dan zoveel eten als je wilt. Let op : het betreft hier eten dat in principe op de lijst staat van vetmakers en ongezonde snacks. Dus Patat, mayo, kroketten frikandellen etc. Drinken is er ook bij in Koffie thee en slutty's van dat water gekleurde ijs op suiker basis.

Nog los van dat het idioot is dat je verplicht wordt om mee te eten als je een abonnement koopt voor een atractie park dupeer je hier ook hele groepen mee. Wat te denken van zieken(diabetes, koolhydraat arm eten, gluttenvrij dieet, etc)
Verder zie je nu dat, na veel sparen , met namen groepen uit de minderbedeelde lagen naar het park gaan op basis van het abonnement. Bijstandsmoeders met hun kinderen en minima worden op deze wijze in principe uitgesloten.

Dan is daar nog de groep ouderen (ja , daar val ik zelf ook onder) die niet willen eten in dat park maar daar wel heel graag wandelen. Als ik mijn vrouw en mij zelf als voorbeeld neem dan is het volgende rekensommetje zo gemaakt. een jaar abonnement kost nu € 27.50. daarvoor heb je het hele jaar toegang tot het park. wij wandelen circa 3x per week in het park, zomer en winter door. dat zou voor ons beide het volgende reken sommetje op leveren: 2x € 15 per week is €30.= gemiddeld bezoeken wij het park zo'n 45 weken per jaar dat is dan 45 x €15x2 = €1200 per jaar extra, alleen omdat ik dan verplicht ben me eigen een . vet hart' te eten en mijn diabetes op te voeren!!!

Het management lacht een ieder die aangeeft dat dit van de zotte is gewoon weg! op Facebook is inmiddels de discussie volledig los gebarsten.
Ik zal een aantal linken toevoegen naar de plekken waar de discussie los gaat en waar het management in een promotiefilmpje hun nieuwe idee de hemel in prijst!

De aankondiging van het gewijzigde beleid:
http://www.wereldtuinenmondoverde.nl/ev ... ndo-verde/

Een van de vele facebook pagina's waar de mensen hun bezwaren kenbaar maken:
https://www.facebook.com/365mondoverde. ... 6904615313

[hyperlinks verwijderd door moderatie]

Ik hoop dat jullie hier aandacht aan willen besteden.
Ik weet dat het een landelijk item is, want Mondo Verde heeft abonnementhouders in het hele land en over de grenzen van Duitsland en België
Hoor graag van jullie en als er vragen zijn wil ik ze graag , voor zover mogelijk beantwoorden.
met vriendelijke groet
Rob Barlage
Laatst gewijzigd door Radar op 06 nov 2017 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, hyperlinks verwijderd

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door yan »

Van de facebook-pagina van mondo verde.
"Seizoenskaart houders kunnen aan de kassa een stempel kopen voor €5,00 en ook onbeperkt eten"

U KAN dus voor slechts 5 euro gebruik maken van de gratis friet, snacks (en de tomatensoep, belegde broodjes, en koffie)
maar dat moet niet... Als seizoenskaart houder kunt u dus gewoon zelf kiezen of u wilt bijbetalen voor iets te eten&drinken of niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door mahadma »

Ach, mijn partner is vegetarisch, daar valt heel best mee te leven, en ik ben blij dat er geen sprake is van veganisme. Zelfs een plakje kaas met dierlijk stremsel is al fout, maar je neemt de eigen bammetje mee en wèg probleem. Als je alles voor iedereen in welke vorm dan ook 'correct' wil laten zijn, heb je geen leven. Neem gewoon geen all you can eat, probleem opgelost voor uzelf.

Lily1949
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2017 14:09

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Lily1949 »

Bijgesloten de mail die wij ontvangen hebben. Het concept is dus niet vrijblijvend bij ieder bezoek verplicht betalen
Bijlagen
Belangrijke informatie voor seizoenskaarthouders.pdf
(395.41 KiB) 727 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Slechts 5 euro voor onbeperkt eten? Ik weet wel waar ik heen ga dan.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door alfatrion »

yan schreef:U KAN dus voor slechts 5 euro gebruik maken van de gratis friet, snacks (en de tomatensoep, belegde broodjes, en koffie)
Gratis friet voor slechts 5 euro?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door moederslink »

Sjipke schreef:In het kort.

Mondo Verde is een attractiepark/dierentuin/wereldtuin in Landgraaf en heeft een grensoverschrijdende regio functie.

Van het ene op het andere moment heeft de directie daar besloten dat er vanaf 1 januari 2018 alleen nog kaartjes worden verkocht met een ";all you can Eat" arrangement.
Naast het jaarlijkse abonnement moet er dan per bezoek € 5 p.p. betaald worden. Daarvoor mag je dan zoveel eten als je wilt. Let op : het betreft hier eten dat in principe op de lijst staat van vetmakers en ongezonde snacks. Dus Patat, mayo, kroketten frikandellen etc. Drinken is er ook bij in Koffie thee en slutty's van dat water gekleurde ijs op suiker basis.

Nog los van dat het idioot is dat je verplicht wordt om mee te eten als je een abonnement koopt voor een atractie park dupeer je hier ook hele groepen mee. Wat te denken van zieken(diabetes, koolhydraat arm eten, gluttenvrij dieet, etc)
Verder zie je nu dat, na veel sparen , met namen groepen uit de minderbedeelde lagen naar het park gaan op basis van het abonnement. Bijstandsmoeders met hun kinderen en minima worden op deze wijze in principe uitgesloten.

Dan is daar nog de groep ouderen (ja , daar val ik zelf ook onder) die niet willen eten in dat park maar daar wel heel graag wandelen. Als ik mijn vrouw en mij zelf als voorbeeld neem dan is het volgende rekensommetje zo gemaakt. een jaar abonnement kost nu € 27.50. daarvoor heb je het hele jaar toegang tot het park. wij wandelen circa 3x per week in het park, zomer en winter door. dat zou voor ons beide het volgende reken sommetje op leveren: 2x € 15 per week is €30.= gemiddeld bezoeken wij het park zo'n 45 weken per jaar dat is dan 45 x €15x2 = €1200 per jaar extra, alleen omdat ik dan verplicht ben me eigen een . vet hart' te eten en mijn diabetes op te voeren!!!

Het management lacht een ieder die aangeeft dat dit van de zotte is gewoon weg! op Facebook is inmiddels de discussie volledig los gebarsten.
Ik zal een aantal linken toevoegen naar de plekken waar de discussie los gaat en waar het management in een promotiefilmpje hun nieuwe idee de hemel in prijst!

De aankondiging van het gewijzigde beleid:
http://www.wereldtuinenmondoverde.nl/ev ... ndo-verde/

Een van de vele facebook pagina's waar de mensen hun bezwaren kenbaar maken:
https://www.facebook.com/365mondoverde. ... 6904615313

[hyperlinks verwijderd door moderatie]

Ik hoop dat jullie hier aandacht aan willen besteden.
Ik weet dat het een landelijk item is, want Mondo Verde heeft abonnementhouders in het hele land en over de grenzen van Duitsland en België
Hoor graag van jullie en als er vragen zijn wil ik ze graag , voor zover mogelijk beantwoorden.
met vriendelijke groet
Rob Barlage
@Rob, voor ieder van u beiden 2 kopjes koffie of thee dan zit je al aan ÷ een tientje , toch?
Of neemt u uw eigen thermoskan altijd mee ?
En in de winter is een warme kop soep ook niet te versmaden :wink:
Edit: geen soep geloof ik :cry:
Laatst gewijzigd door moederslink op 06 nov 2017 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door GJS »

yan schreef:Van de facebook-pagina van mondo verde.
"Seizoenskaart houders kunnen aan de kassa een stempel kopen voor €5,00 en ook onbeperkt eten"

U KAN dus voor slechts 5 euro gebruik maken van de gratis friet, snacks (en de tomatensoep, belegde broodjes, en koffie)
maar dat moet niet... Als seizoenskaart houder kunt u dus gewoon zelf kiezen of u wilt bijbetalen voor iets te eten&drinken of niet.
Dat was de actie t/m gisteren.
TS heeft de verkeerde link geplaatst of de redactie is te ijverig geweest met weghalen van linkjes, hier staat waar TS het over heeft en het is vanaf 1 jan 2018 dus wel degelijk een verplichting: http://www.wereldtuinenmondoverde.nl/ni ... u-can-eat/

Sjipke
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:15

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Sjipke »

Ik geloof dat de meeste het niet begrijpen (of willen begrijpen in het geval van management Mondo Verde)

Een jaarabonnement geeft toegang tot het park. niet meer en niet minder. Dat is waar de meeste vaste bezoekers gebruik van maken.
Wij, mijn vrouw en ik wandelen 3 x per week in het park op ons abonnement.
Dat gaat me dus vanaf januari , naast de 2 x €27.50 voor het abonnement zelf, ook nog eens € 30,= per week kosten.
€30.= x 45 weken per jaar dat we dat doen, betekend € 1200 op jaar basis bij betalen voor iets waar we geen gebruik van wensen te maken!!

Niemand zit erom te springen om verplicht gevoederd te worden in Mondo Verde. De mensen die dat willen kunnen daar voor overal te terecht Het is een asociale maatregel ten opzichte van hun vaste klanten, je kan bijna van minachting spreken. De vaste klanten van Mondo Verde zijn voor een groot deel mensen met een minimum inkomen, Diabetes en mensen met een allergie, veel ouderen die van een minimum pensioen moeten rondkomen.

Als Mondo Verde deze mensen liever kwijt is dan rijk dan is een gewone prijsverhoging al voldoende, dan hoef je ze ook niet eerst nog eens een vet hart te bezorgen met het nieuwste verdien model van Mora snacks Toch?

Sjipke
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:15

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Sjipke »

Ik snap die mensen niet die reageren in de trand van "ach het valt wel mee, wat is nu € 5 euro extra per keer"
Ik ken een Opa en Oma, die samen met hun vier kleinkinderen een jaarabonnement hebben genomen om als naschoolse opvang er even gezellig een uurtje uit te zijn. Die mensen, regelmatige bezoekers van het park, kunnen het financieel echt niet opbrengen om per week € 60 extra te moeten betalen.

Denk nou eens even na. Als u een museumjaarkaart hebt, dan accepteer je toch ook niet dat de Musea in Nederland de regel hanteren dat je meteen maar moet blijven mee eten als je een keer een museum bezoekt?
Kan het nog zotter?

Sjipke
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2017 12:15

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Sjipke »

NeoDutchio schreef:Slechts 5 euro voor onbeperkt eten? Ik weet wel waar ik heen ga dan.
Zeker doen en dan 3x per week a 15 euro en dat 40 x per jaar dan kost die gratis friet opeens: .......................€600.=
Een voordeel, Zuyderland heeft een vaste busverbinding, dus met een voedsel vergiftiging ben je er zo!!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door sjohie »

Sjipke schreef:Ik snap die mensen niet die reageren in de trand van "ach het valt wel mee, wat is nu € 5 euro extra per keer"
Ik ken een Opa en Oma, die samen met hun vier kleinkinderen een jaarabonnement hebben genomen om als naschoolse opvang er even gezellig een uurtje uit te zijn. Die mensen, regelmatige bezoekers van het park, kunnen het financieel echt niet opbrengen om per week € 60 extra te moeten betalen.

Denk nou eens even na. Als u een museumjaarkaart hebt, dan accepteer je toch ook niet dat de Musea in Nederland de regel hanteren dat je meteen maar moet blijven mee eten als je een keer een museum bezoekt?
Kan het nog zotter?
Het gaat hier om 1 park, wat een zakelijke afweging maakt. Er zullen een aantal klanten zijn die het all-in concept niet kunnen waarderen, die zullen ze verliezen, echter zullen er volgens hun berekeningen dan meer klanten zijn die het wél waarderen, en dus zal het voor ze uit kunnen. Als dat niet zo is, komen ze er snel genoeg achter dat ze niet zulke slimme zakenmensen zijn als ze zelf denken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij dat het park zich steeds meer aan het ontwikkelen van een wandelpark om eventjes doorheen te gaan naar een echt dieren- en attractiepark voor een compleet dagje uit. Dat kan betekenen dat de 'doelgroep' verandert. Dat is het goed recht van het park.

Als die ontwikkeling in een richting is die je niet aanstaat, dan is dat jammer. Maar nog geen reden dat het park dan maar voor altijd moet blijven zoals het was.

Lily1949
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2017 14:09

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Lily1949 »

Kijk een iemand neemt een abonnement met de bedoeling om het park vaker te bezoeken. Meestal zijn dat dan ook mensen uit de omgeving. Deze mensen gaan vaak een of meerdere keren per week naar dat park. Stel nu dat je met 2 personen vaker dit park bezoekt, want daarvoor heb je een abonnement uiteraard, dan kost je dit elke keer 10€ bovenop het abonnement. Nou, er zijn mensen die dit park misschien wel 3 keer per week bezoeken, soms ook gezinnen... die zijn dus elke keer ( met gemiddeld 4 personen) 20€ kwijt bovenop de abonnementsprijs, ongeacht of ze überhaupt gebruik willen maken van datgene wat wordt aangeboden.enngeloof me je gaat echt niet 3 keer gebruik maken van dat junkfood, dus wil je wat anders dan moet je nog eens je beurs trekken. Deze aktie is misschien leuk voor mensen die van buiten komen maar vaste bezoekers worden op deze manier gewoon buitenbSpel gezet.Dus het gaat hier echt niet om een paar bezoekers met een abonnement. Er zijn inmiddels meer dan1000 reacties op Facebook gekomen vanwege deze naar vaste bezoekers discriminerende maatregel. Voor dagjesmensen misschien een leuke aktie zeker als je van junkfood maar naar de abonhouders worden op deze manier gewoon genegeerd. Bovendien komt er van Mondo verde geen enkele reactie op alle vragen etc.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door jonis »

Aan de andere kant van de berg ligt natuurlijk ook een leuk park en die doen dit gelukkig niet.....ik zou zeggen; 1000 nieuwe stamgasten voor de Gaiazoo en dat ze het zich bekijken met hun slappe vette hap.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door kweenie »

Deze aktie is misschien leuk voor mensen die van buiten komen maar vaste bezoekers worden op deze manier gewoon buitenbSpel gezet.
Deze aktie is leuk voor de mensen die komen omdat het een soort attractie- en dierenpark is, waar je een leuk dagje uit hebt. En dat is ook het doel van het park, een leuk dagje uit bieden. Niet een plantsoen om even doorheen te wandelen.

Misschien dat het park juist wel bewust op deze manier het bezoek wil 'filteren'.
Denk nou eens even na. Als u een museumjaarkaart hebt, dan accepteer je toch ook niet dat de Musea in Nederland de regel hanteren dat je meteen maar moet blijven mee eten als je een keer een museum bezoekt?
Je hoeft ook niet te eten, maar wel vijf euro betalen. Dat heb je overigens ook bij sommige musea, dat je ondanks dat je een Museumkaart hebt, toch moet bijbetalen. Dat doen ze niet alleen om extra inkomsten te krijgen, maar ook om de echte bezoekers te filteren van de mensen die alleen even komen schuilen voor de regen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ongetwijfeld! Maar deze mensen hebben een jaarabonnement juist voor dit park.
Ik ken het zelf niet maar wat ik zie op internet is het wel heel erg fraai zo met al die pracht tuinen en vogelparadijs en waterval etc etc.
Zeker mooi en natuurlijk extra duur door deze €5 pp extra per bezoek.
Maar wat ik mij dan afvraag : ( en ook eerder al vroeg) : gebruikt u beiden dan nooit 1 consumptie daar? Nooit een " paar bakkies doen? "

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap die irritatie wel. Een dergelijke verplichting zou mij acuut m’n abonnement op doen zeggen. Maar ja, dan verlies je dus ook je mooie wandellocatie. Ben benieuwd of dit zakelijk een slimme zet is. Lijkt me niet...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door kweenie »

moederslink schreef: Maar wat ik mij dan afvraag : ( en ook eerder al vroeg) : gebruikt u beiden dan nooit 1 consumptie daar? Nooit een " paar bakkies doen? "
Waarschijnlijk niet. En waarschijnlijk geldt dat voor heel veel abonnementhouders die er alleen komen om even te wandelen of die het park als BSO gebruiken. Dit in tegenstelling tot de abonnementhouders die een aantal keer per jaar komen om er een dagje uit van te maken. Waarschijnlijk zijn dat de abonnementhouders die, zeker naar de toekomst, voor het park interessanter zijn.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mondo Verde: verplicht 'All You Can Eat' en hogere prijzen

Ongelezen bericht door crazyme »

Sjipke schreef:Ik snap die mensen niet die reageren in de trand van "ach het valt wel mee, wat is nu € 5 euro extra per keer"
Ik snap dat wel.

U maakt zich nogal druk. Een beetje te druk. Het is simpel : u accepteert het aanbod of u accepteert het niet.
En druk maken over het vetgehalte en de gezondheid van anderen die volgens u verplicht worden om deel te nemen het aderverkalkingsbuffet is vooral slecht voor uw hart.

Een pretpark is geen sportschool.

Gesloten