Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
MacDokie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2024 20:45

Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door MacDokie »

In een vlaag van zinsverbijstering 2 tickets gekocht voor John Mayer voor te veel geld. Ik kreeg er spijt van, niet omdat ik John Mayer niet meer leuk vind, maar omdat de kaarten enorm duur waren: 280 euro per stuk. Dat is zo hoog omdat Ticketmaster/Mojo de tickets tegenwoordig op basis van populariteit prijst. Besloten om de Tickets weer via Ticketmaster terug te verkopen.

Maar nu schetst mijn verbazing: na eerst € 27,40 servicekosten betaald te hebben (terwijl er maximaal € 27,30 aan kosten vermeld staat bij de verkoop, maar er toch stiekem weer een dubbeltje extra berekend wordt x 17.500 x 2) wordt voor de doorverkooptickets nu 2x €35,90 aan kosten berekend :shock:

Pardon, dat is dus € 71,80 aan servicekosten, bovenop de € 27,90 aan servicekosten die al berekend was aan de klant. Totaal vindt Ticketmaster dat het gerechtvaardigd is om € 99,70 aan servicekosten te vragen voor 2 DIGITALE concert tickets.

Het doorverkoop systeem waarmee prima concepten als Ticketswap buitenspel zijn gezet en waardoor consumenten zogenaamd tegen oplichting beschermd moesten worden, is gewoon je reinste geldklopperij. Vind de concertprijzen al idioot, maar dit is gewoon ronduit schandalig.
IMG_0912.PNG
(54.7 KiB) 1 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_0912.PNG
(54.7 KiB) 1 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Bijlagen
Screenshot 2024-03-12 205346.jpg
(69.79 KiB) 1 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ja, is schandalig en het zijn boeven, jammer genoeg wel boeven met een monopolie.
We zouden Ticketmaster massaal moeten boycotten met zijn allen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Speedy123 »

MacDokie schreef:
12 mar 2024 21:03
Maar nu schetst mijn verbazing: na eerst € 27,40 servicekosten betaald te hebben (terwijl er maximaal € 27,30 aan kosten vermeld staat bij de verkoop, maar er toch stiekem weer een dubbeltje extra berekend wordt x 17.500 x 2) wordt voor de doorverkooptickets nu 2x €35,90 aan kosten berekend :shock:
Ik begrijp uw verbazing eerlijk gezegd niet. U doet een transactie, u schaft twee tickets aan en de kosten van deze transactie worden doorberekent als service toeslag.

Vervolgens doet u een tweede transactie, u besluit de tickets weer terug te verkopen. De kosten van deze tweede transactie worden wederom doorberekent dus u betaald wederom een service toeslag.

Twee transacties, tweemaal kosten. Klinkt mij eerlijk gezegd vrij logisch in de oren.

Over de prijs zal ik geen oordeel geven. Zolang de kosten van te voren duidelijk zijn, is het uw eigen keuze om gebruik te maken van het aanbod of niet.

MacDokie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2024 20:45

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door MacDokie »

Ja, een keer kosten. Prima, dan nogmaals kosten, prima, maar meer dan 2x zoveel?

Dat klopt toch niet? Ook zonder daar transparant over te zijn? Bij de verkoop werd dit niet vermeld.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Moneyman »

MacDokie schreef:
13 mar 2024 15:16
Ja, een keer kosten. Prima, dan nogmaals kosten, prima, maar meer dan 2x zoveel?
Om de simpele reden dat er aan een annulering méér werkzaamheden verbonden zijn dan aan een verkoop bijvoorbeeld.
MacDokie schreef:
13 mar 2024 15:16
Dat klopt toch niet? Ook zonder daar transparant over te zijn? Bij de verkoop werd dit niet vermeld.
Waarom zou je bij aankoop al de gedetailleerde voorwaarden voor eventuele terugverkoop moeten vermelden? Als dat voor jou belangrijk is, moet jij je erin verdiepen.

Ik zie niet zo goed in waarom het feit dat jij dergelijke impulsaankopen doet het probleem van Ticketmaster zou moeten zijn.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door rwolters »

MacDokie schreef:
12 mar 2024 21:03
In een vlaag van zinsverbijstering 2 tickets gekocht voor John Mayer voor te veel geld. Ik kreeg er spijt van, niet omdat ik John Mayer niet meer leuk vind, maar omdat de kaarten enorm duur waren: 280 euro per stuk.
Dat wist je toch toen je ze kocht? Gewoon nadenken voordat je iets doet voorkomt een hoop gedoe later.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In een vlaag van verstandsverbijstering te dure tickets gekocht is uiteraard niet handig maar kan gebeuren.
Ticketmaster geeft u alsnog de kans de tickets terug te verkopen en dat kost uiteraard geld omdat de tickets tegenwoordig op naam zijn gesteld om illegale doorverkoop te voorkomen.
Stel Ticketmaster had die terugkoop optie niet gehad dan had u twee opties, toch maar gaan of inlijsten om u er aan te herinneren dat tickets kopen in zo'n situatie geen goed plan is.
Het overkomt vele fans van een popgroep of hoe dat tegenwoordig genoemd wordt wel eens maar het is wel zaak om eerst na te denken en dan doen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door rwolters »

Ron5300 schreef:
13 mar 2024 15:36
In een vlaag van verstandsverbijstering te dure tickets gekocht is uiteraard niet handig maar kan gebeuren.
Ticketmaster geeft u alsnog de kans de tickets terug te verkopen en dat kost uiteraard geld omdat de tickets tegenwoordig op naam zijn gesteld om illegale doorverkoop te voorkomen.
Stel Ticketmaster had die terugkoop optie niet gehad dan had u twee opties, toch maar gaan of inlijsten om u er aan te herinneren dat tickets kopen in zo'n situatie geen goed plan is.
Het overkomt vele fans van een popgroep of hoe dat tegenwoordig genoemd wordt wel eens maar het is wel zaak om eerst na te denken en dan doen.
Dat heeft tegenwoordig een beat combo.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Kijk net even op de Ticketmaster site. De goedkoopste reguliere tickets voor John Mayer in de Ziggo Dome deze maand waren 95 euro.

Is niet goedkoop maar wel stukken goedkoper dan platinum tickets.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Goh, ik heb ze lang geleden gratis gehad voor de Melkweg. Maar ik kon toen niet, moest werken. Nou ja mij heeft het in ieder geval niets gekost!

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En bij verkoop van uw kaartjes moet de nieuwe koper zeker ook weer kosten betalen.
Maar het is allemaal heel erg logisch, want hoe moet anders het jaarsalaris van de CEO van Mojo, Micheal Rapino a 139 miljoen euro van betaald worden.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
14 mar 2024 09:22
Maar het is allemaal heel erg logisch, want hoe moet anders het jaarsalaris van de CEO van Mojo, Micheal Rapino a 139 miljoen euro van betaald worden.
Micheal Rapino is de CEO van Live Nations, niet van MOJO (dat is Ruben Brouwer). Ticketmaster is een dochteronderneming van Live Nations, niet van MOJO.

Voor de rest voegen dit soort statements natuurlijk totaal niets toe.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Spijkers op laag water zoeken. Rapino is inderdaad ceo van live nations waar zowel ticketmaster als mojo onder hangt.
En natuurlijk doet het ertoe. Het maakt duidelijk dat kleine beurzen de grote vullen

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
14 mar 2024 11:27
Spijkers op laag water zoeken. Rapino is inderdaad ceo van live nations waar zowel ticketmaster als mojo onder hangt.
En natuurlijk doet het ertoe. Het maakt duidelijk dat kleine beurzen de grote vullen
Die uitspraak kan je alleen doen als je inzicht hebt in hun kosten, en dat heb je niet omdat je de boekhouding niet in kan zien.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jawel hoor, ik kan die uitspraak gewoon doen, sterker, ik heb hem al gedaan.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tuurlijk, jij kunt van alles roepen. Sterker nog, daar ben je heel goed in. Nu nog iets wat relevant en correct is.... :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ach, zolang jij er de gebruikelijke negatieve opinie over hebt weet ik dat ik niet ver beneven de waarheid zit.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Moneyman »

Da's best een bijzondere -maar weinig verrassende- afdronk, nadat ik net je foute statement heb gecorrigeerd op basis van de feiten... :lol:

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Geweldige oplossing voor de TS. Hij weet nu waarom het zoveel geld is en wie er misschien van profiteert.
Wat zal hij blij zijn. Maar wel voorzichtiger in de toekomst bij impuls aankopen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Ticketmaster vraagt 2x servicekosten, 2x zo hoog

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
14 mar 2024 13:22
Da's best een bijzondere -maar weinig verrassende- afdronk, nadat ik net je foute statement heb gecorrigeerd op basis van de feiten... :lol:
Zie mijn reactie die ik daarop gaf. Mjn statement was dus over het algemeen juist maar jij had een miezerig pietluttigheidje ontdekt. Geweldig, flinke man.
Blijf lachen... :lol: :lol:

Plaats reactie