LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
jmc.mulders
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2018 19:01

Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door jmc.mulders »

Ik was helemaal gelukkig toen ik tijdens de verkoop van de kaartjes voor Ed Sheeran in NL door de wachtrij kwam en 4 kaartjes wist te bemachtigen. Je moest namen invullen op de tickets en ik vulde snel 4 namen van vriendinnen in. In mijn blijdschap had ik de voorwaarde niet goed gelezen, want het blijkt dat de namen op de tickets ook echt de enige zijn die met deze tickets naar binnen kunnen. Ed Sheeran zou dit zelf zo gewild hebben aldus Ticketmaster. Ik snap de reden hiervan heel goed, want er worden tegenwoordig belachelijke prijzen gevraagd voor concertkaartjes.
Een vriendin van mij wist tickets voor de golden circle in Werchter te bemachtigen en natuurlijk willen we naar dit concert met zulke fantastische plaatsen.
Nu zit ik dus met 4 tickets welke ticketmaster niet terugneemt en waarvan de namen niet veranderd kunnen worden en ze dus ook niet via Ticketswap doorverkocht kunnen worden. En dat terwijl ticketswap zo’n goede doorverkoop site is waar je geen woekerprijzen voor je ticket kan vragen. Het vreemde is nu dat je de kaartjes voor het concert in Werchter wel kan door verkopen via Ticketswap en dat terwijl het dezelfde Ed Sheeran is die daar optreedt! Ticketmaster blijft zeggen dat zij niks kunnen doen omdat dit de “spelregels” zijn van Ed Sheeran. Zij reageren ook niet meer op mijn vragen hierover.
Voor mij is dit dus een aardige strop, want 4 kaartjes is best veel geld.
Wat gaat hier mis Ticketmaster?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 feb 2018 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door Cro »

Volgens mij gaat er niet zoveel mis, maar het kan best zijn dat Werchter de wens van de artiest niet opvolgt. o.a. 3FM heeft namelijk ook bericht over de anti doorverkoop maatregelen die Ed Sheeran en zijn team nemen: https://www.npo3fm.nl/nieuws/3fm/375449 ... -wel-heavy

Maar gezien er een paar dagen tussen de concerten zit, waarom ga je als echte fan niet naar beide concerten toe?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor mij is dit dus een aardige strop, want 4 kaartjes is best veel geld.
Wat gaat hier mis Ticketmaster?
Wat er mis gaat is dat je blind kaartjes hebt gekocht voordat je wist of je naar dat concert zou willen. Niet meer en niet minder.

Voordeel is dat je nu de twee concerten, zijn eigen concert en het festival, goed kunt vergelijken...

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit is dus juist om te voorkomen dat kaartjes via onbetrouwbare sites voor woekerprijzen verkocht gaan worden. U heeft dus niet goed de voorwaarden bekeken. Ticketmaster heeft gelijk.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door arvandongen »

Veel plezier bij Ed Sheeran met je 3 vriendinnen!
Ze zullen erg blij zijn met je. :D

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door renewouters »

Er gaat niks mis. Er worden soms zelf binnen eenzelfde tournee voor verschillende venues anders afspraken gemaakt. Dus dat er voor Werchter andere afspraken zijn kan. Al was het maar omdat een groot deel van de mensen naar een festival komt voor het festival en in mindere mate voor de artiest. Bij andere shows komen mensen expliciet voor de artiest. Totaal andere situatie.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door Cro »

Andere afspraken kunnen zeker inderdaad, gaf ik ook al aan. Echter verwar Ed Sheeran op Festivalpark Werchter niet met het Festival Rock Werchter, het festival is een kleine week later. Ed Sheeran treed niet op tijdens het festival, het is een losstaand concert op dezelfde locatie als waar het festival ook gehouden wordt.

Het lijkt er trouwens niet op dat er flink verschillende voorwaarden van toepassing zijn als ik kijk naar de verkoop informatie voor Ed Sheeran op festivalpark Werchter kijk:
Tickets zijn uitsluitend te koop via ticketmaster.be. Per persoon kunnen maximaal 4 tickets worden aangekocht.

Belangrijk: Het concert van Ed Sheeran in het Festivalpark staat los van Rock Werchter. Het festival zal in 2018 plaatsvinden van donderdag 5 juli tot en met zondag 8 juli.

Gelieve uw ticket, reservatiebevestiging en een geldig identiteitsbewijs van de ticketkoper mee te brengen, zo loopt u niet het risico de toegang geweigerd te worden tot de show. Uw ticket zal onmiddellijk ongeldig worden indien dit wordt doorverkocht aan een prijs hoger dan de officiële ticketprijs of wordt aangeboden voor verkoop aan een prijs hoger dan de officiële ticketprijs (volgend de Belgische Wetgeving). Meer informatie: http://www.ilovemyticket.be

jmc.mulders
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2018 19:01

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door jmc.mulders »

Dat ik niet goed gelezen heb dat klopt zeker, overrompeld door enthousiasme.
Dat Ticketmaster zegt dat dit de afspraken zijn met de artiest en je dus alleen op de naam op het ticket naar binnen komt vind ik allemaal begrijpelijk. Maar dat ze dan geen service bieden om deze naam te kunnen veranderen of de tickets via ticketswap te kunnen verkopen vind ik erg slechte klantenservice.
En dat je de tickets voor Werchter ( niet het festival) wel kan doorverkopen via ticketswap terwijl deze ook zijn verkocht door Ticketmaster is uiteraard ook vreemd.
Je zou zeggen dat Ticketmaster 1 bedrijf is welke dezelfde afspraken met dezelfde artiest maakt?!
Dus mijn vraag is nog steeds: Wat gaat hier mis Ticketmaster??

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door arvandongen »

Edit: Excuses, ik snap de vraag nu.

Blijf proberen Ticketmaster te bereiken of het management van Ed Sheeran met een duidelijk verhaal. Dat lijkt mij de enige route die mogelijk is op dit moment.

Succes!
Laatst gewijzigd door arvandongen op 21 feb 2018 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door renewouters »

jmc.mulders schreef:Dat ik niet goed gelezen heb dat klopt zeker, overrompeld door enthousiasme.
Dat Ticketmaster zegt dat dit de afspraken zijn met de artiest en je dus alleen op de naam op het ticket naar binnen komt vind ik allemaal begrijpelijk. Maar dat ze dan geen service bieden om deze naam te kunnen veranderen of de tickets via ticketswap te kunnen verkopen vind ik erg slechte klantenservice.
En dat je de tickets voor Werchter ( niet het festival) wel kan doorverkopen via ticketswap terwijl deze ook zijn verkocht door Ticketmaster is uiteraard ook vreemd.
Je zou zeggen dat Ticketmaster 1 bedrijf is welke dezelfde afspraken met dezelfde artiest maakt?!
Dus mijn vraag is nog steeds: Wat gaat hier mis Ticketmaster??
En nog steeds: er gaat niks mis. Artiest, organisator en ticketmaster maken de afsrpaken en die kunnen bij wijze van spreken per dag anders zijn. Als er bijvoorbeeld in Nederland veel vaker sprake is van opkopen van tickets door dubieuze bedrijven dan in Belgie, kan het zijn dat er hier aanvullende regels worden toegepast die in Belgie niet nodig zijn. Ticketmaster alleen maar uit. Als je de veroorzaker van dit alles wilt benadelen moet je voortaan Ed Sheeran boycotten. Hij en zijn concertorganisator bepalen de regels.

jmc.mulders
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2018 19:01

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door jmc.mulders »

arvandongen schreef:
jmc.mulders schreef:Dus mijn vraag is nog steeds: Wat gaat hier mis Ticketmaster??
Het enige dat misgaat is het feit dat jij geen verantwoordelijkheid neemt voor jouw eigen probleem. Gemakshalve leg jij jouw probleem bij Ticketmaster.

Echter, jij bent geen slachtoffer in deze zaak. In de strikte zin heb jij fraude gepleegd door de namen van vriendinnen op te geven, terwijl jij nimmer van plan was om ze mee te nemen. Een fan van Ed Sheeran zou moeten weten dat hij dat niet prettig vindt (nog los van de kleine lettertjes).

Leer ervan. Volgende keer beter.
Volgens mij zeg ik duidelijk dat ik het allemaal begrijp en dat ik snap dat tickets niet makkelijk doorverkocht moeten kunnen worden ivm de woekerprijzen die er gevraagd kunnen worden en dat ik de voorwaarden inderdaad niet goed gelezen door mijn enthousiasme, mijn eigen schuld! Daar klaag ik ook niet over!

Maar jij snapt overduidelijk mijn vraag niet!
Wat is het verschil tussen het concert in België en Nederland waarvan de tickets worden verkocht door hetzelfde bedrijf voor dezelfde artiest met dezelfde voorwaarde, maar waarvan je de tickets voor België wel kan aanbieden op een keurige site als ticketswap en er dus geen belachelijke prijzen voor kunnen worden gevraagd?

En daarbij vind ik het zonde dat Ed Sheeran dadelijk voor een 3/4 volle zaal staat omdat mensen helaas niet kunnen gaan en dat terwijl er genoeg mensen zouden zijn die wel hadden willen gaan maar helaas geen ticket hebben kunnen bemachtigen.

jmc.mulders
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2018 19:01

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door jmc.mulders »

renewouters schreef:
jmc.mulders schreef:Dat ik niet goed gelezen heb dat klopt zeker, overrompeld door enthousiasme.
Dat Ticketmaster zegt dat dit de afspraken zijn met de artiest en je dus alleen op de naam op het ticket naar binnen komt vind ik allemaal begrijpelijk. Maar dat ze dan geen service bieden om deze naam te kunnen veranderen of de tickets via ticketswap te kunnen verkopen vind ik erg slechte klantenservice.
En dat je de tickets voor Werchter ( niet het festival) wel kan doorverkopen via ticketswap terwijl deze ook zijn verkocht door Ticketmaster is uiteraard ook vreemd.
Je zou zeggen dat Ticketmaster 1 bedrijf is welke dezelfde afspraken met dezelfde artiest maakt?!
Dus mijn vraag is nog steeds: Wat gaat hier mis Ticketmaster??
En nog steeds: er gaat niks mis. Artiest, organisator en ticketmaster maken de afsrpaken en die kunnen bij wijze van spreken per dag anders zijn. Als er bijvoorbeeld in Nederland veel vaker sprake is van opkopen van tickets door dubieuze bedrijven dan in Belgie, kan het zijn dat er hier aanvullende regels worden toegepast die in Belgie niet nodig zijn. Ticketmaster alleen maar uit. Als je de veroorzaker van dit alles wilt benadelen moet je voortaan Ed Sheeran boycotten. Hij en zijn concertorganisator bepalen de regels.
Deze info kan ik nergens vinden helaas en ticketmaster zelf reageert niet als ik deze vraag stel. Dus dat is ook niet erg klantvriendelijk.

Verder had ik de Ed Sheeran graag zelf hierover gesproken maar hij neemt z’n telefoon niet op en per mail is hij ook slecht bereikbaar.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door Cro »

jmc.mulders schreef:
arvandongen schreef:
jmc.mulders schreef:Dus mijn vraag is nog steeds: Wat gaat hier mis Ticketmaster??
Maar jij snapt overduidelijk mijn vraag niet!
Wat is het verschil tussen het concert in België en Nederland waarvan de tickets worden verkocht door hetzelfde bedrijf voor dezelfde artiest met dezelfde voorwaarde, maar waarvan je de tickets voor België wel kan aanbieden op een keurige site als ticketswap en er dus geen belachelijke prijzen voor kunnen worden gevraagd?
Ik zou er trouwens niet vanuit gaan Ticketmaster België en Ticketmaster Nederland hetzelfde bedrijf zijn, ze vallen dan wel onder hetzelfde moederbedrijf, maar voor zover ik weet zijn Ticketmaster België en Ticketmaster Nederland volledig verschillende zakelijke entiteiten met beide een eigen bedrijfsvoering die volledig zelfstandig van elkaar opereren.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door kokka »

ik ben het in zekere mate wel met TS eens, als je zulke strenge restricties legt op de kaartjes van een concert, zou het wel mooi zijn als ze een systeem aanbieden dat je, desnoods via hun Eigen site en tegen een administatieve vergoeding de kaartjes aan een andere fan zou kunnen verkopen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kokka schreef:ik ben het in zekere mate wel met TS eens, als je zulke strenge restricties legt op de kaartjes van een concert, zou het wel mooi zijn als ze een systeem aanbieden dat je, desnoods via hun Eigen site en tegen een administatieve vergoeding de kaartjes aan een andere fan zou kunnen verkopen.
Maar ook dan krijg je weer dat men ze onderhands alsnog duurder gaat verkopen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door kokka »

vandaar dat ik ook schreef dat het dan via hun eigen site zou moeten kunnen lopen. als Ticketmaster er bijvoorbeeld 5 euro per kaartje voor zou vragen dan kunnen ze met die kaartjes weer andere fans blij maken. win-win dus

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tickets Ed Sheeran NL kunnen niet retour of verkocht worden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kokka schreef:vandaar dat ik ook schreef dat het dan via hun eigen site zou moeten kunnen lopen. als Ticketmaster er bijvoorbeeld 5 euro per kaartje voor zou vragen dan kunnen ze met die kaartjes weer andere fans blij maken. win-win dus
Ja, maar dan zou men dus kaartjes terug moeten gaan kopen, met de uiteindelijke kans dat het niet uitverkocht wordt en men met kaartjes blijft zitten.

Gesloten