Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

bendebest
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2022 16:24

Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door bendebest »

wij hebben een ski vakantie in Italië geboekt met 6 volwassen en 4 kinderen die allemaal gevaccineerd zijn maar nu heeft Italië de regels verandert en mogen kinderen die langer dan 6 maanden gevaccineerd zijn Italië wel in maar nergens naar binnen of met de skilift mee.
Een boosterprik halen kan in Nederland niet dus we willen onze vakantie annuleren aangezien we dit niet zien als een volwaardige vakantie zien.

de verzekeringsmaatschappij (Allianz Global Assistance) vindt dit geen reden voor annulering en als reden geven ze:
Wij dekken alleen wanneer de klant voor vertrek positief is getest op corona
maar niet wanneer een land zijn regels verandert

dus als ik maling heb aan de regels en naar "corona feestjes" ga en hoop dat ik het krijg dan wordt het wel vergoed maar omdat een land regels veranderd niet.

mag Allianz Global Assistance dit zomaar doen of zijn er andere regels waarbij ik wel kan annuleren?

alvast bedankt voor de antwoorden en ik hoop dat ze hierop aangesproken gaan worden

Ben van der Burg
Laatst gewijzigd door Radar op 04 feb 2022 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bendebest schreef:
02 feb 2022 16:37
Dus als ik maling heb aan de regels en naar "corona feestjes" ga en hoop dat ik het krijg dan wordt het wel vergoed maar omdat een land regels veranderd niet.
Al de verzekeraar dit ontdekt heeft u ook een probleem.
bendebest schreef:
02 feb 2022 16:37
Mag Allianz Global Assistance dit zomaar doen of zijn er andere regels waarbij ik wel kan annuleren?
Wat doen ze dan zomaar? U heeft een verzekering afgesloten en hierin zijn afspraken gemaakt wanneer ze wel/niet vergoeden. Het wijzigen van de regels door de Italiaanse overheid vallen hier schijnbaar niet onder. Dit is een beetje het risico van een vakantie boeken in een pandemie.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik denk dat alleen omboeken nog een optie zou kunnen zijn.
De Consumentenbond:

“Dekking annuleringsverzekering
Kom je het land niet in vanwege vaccinatie-eisen? Dan kun je de onkosten meestal niet claimen op de reis- en annuleringsverzekering. Volgens het Verbond van Verzekeraars gaat het om een inreisbeperking. Die is meestal niet verzekerd. Check dit bij je eigen verzekeraar. Soms is er bijvoorbeeld wel dekking als je op doktersadvies niet gevaccineerd bent terwijl dit voor de reis verplicht is.
Uitgebreide (allrisk) verzekering
Een uitgebreide (allrisk) annuleringsverzekering dekt soms meer. Voorwaarde is dan wel dat je de reis boekte vóórdat het land van bestemming een vaccinatiebewijs verplicht stelde.
Zo dekken de annuleringsverzekeringen van ANWB en Unigarant annuleren als je een land niet inkomt vanwege vaccinatie-eisen. Namelijk als je geen volledige vaccinatie of niet de ‘juiste’ vereiste vaccinatie hebt.
De Europeesche standaard annuleringsverzekering dekt alleen als je de vereiste inenting niet hebt om medische redenen.
De Europeesche Allrisk annuleringsdekking dekt annuleren als je de verplichte vaccinatie ‘buiten je schuld’ niet hebt.
Let op: De verzekeraar beschouwt per 1 januari 2022 inreisbeperkingen niet meer als onverwacht en onvoorzien en dekt dit dan niet meer. Zoals een vaccinatieverplichting om te mogen reizen, (zelf)testverplichting en verplichte quarantaine bij aankomst. Oók niet als deze beperkingen of maatregelen bij het boeken nog niet bekend waren voor de reisbestemming.”

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kinderen die al langer dan zes maanden geleden gevaccineerd zijn? Hoe oud zijn die kinderen dan?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
04 feb 2022 10:03
Kinderen die al langer dan zes maanden geleden gevaccineerd zijn? Hoe oud zijn die kinderen dan?
Is dat belangrijk? Als TS zegt dat, op het moment van op vakantie gaan, het langer dan 6 maanden geleden is, kunnen we dat toch wel aannemen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een dezer dagen wordt bekend of kinderen een booster kunnen krijgen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
04 feb 2022 10:07
Lady1234 schreef:
04 feb 2022 10:03
Kinderen die al langer dan zes maanden geleden gevaccineerd zijn? Hoe oud zijn die kinderen dan?
Is dat belangrijk? Als TS zegt dat, op het moment van op vakantie gaan, het langer dan 6 maanden geleden is, kunnen we dat toch wel aannemen.
Volgens mij konden 17-jarigen pas in juli de afspraak inplannen. Kon dat alleen een dubbele zijn (Janssen was uitgesloten voor deze groep) en dus zijn ze pas vanaf half augustus op zijn vroegst volledig gevaccineerd. Deze zou dus pas half februari af kunnen lopen. En dat zou zijn als ze de eerste waren en meteen een dag nadat ze een afspraak maakten konden prikken.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Net gelezen:
“ Gezondheidsraad: Boosteren jongeren heeft nu geen meerwaarde”

https://www.ad.nl/binnenland/gezondheid ... a1d588126/

Mice2
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Mice2 »

Misschien is Duitsland nog een optie.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
04 feb 2022 12:27
Het gezin kan naar Italië gaan en de accomodatie is ook beschikbaar.
Dus de vakantie kan doorgaan. Het is voor de kinderen iets minder leuk
Ik denk dat de kinderen ook de accomodatie niet mogen betreden.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
04 feb 2022 12:33
Lowieze schreef:
04 feb 2022 12:30
breien schreef:
04 feb 2022 12:27
Het gezin kan naar Italië gaan en de accomodatie is ook beschikbaar.
Dus de vakantie kan doorgaan. Het is voor de kinderen iets minder leuk
Ik denk dat de kinderen ook de accomodatie niet mogen betreden.
Doet geheel niet ter zake.
Apart

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Allianz wil vakantie-annulering bij veranderde coronaregels niet vergoeden

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Sorry hoor, maar je weet nu onderhand wel dat je een risico loopt als je een reis boekt. De regels veranderen continu. Mijn vakantie van 2020 staat nog steeds in de ijskast en boek ik pas als alles voorbij is en ik geen enkel risico meer loop.

Gesloten