Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Onie1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2021 14:27

Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Ongelezen bericht door Onie1973 »

Op 15 augustus jl ben ik naar Bonaire gevlogen. Mijn zoon moest binnen 24 uur een PCR test en deze hebben wij op tijd laten doen bij Coronalab te Almere. We vlogen zondag om 11:50 uur, maar in de ochtend was er nog steeds geen uitslag. Telefonisch contact opgenomen en heel laconiek werd er gezegd dat er vertraging was dus dat de uitslag uiterlijk 17:30 uur wel binnen zou komen. Dan zouden we dus onze vlucht missen en uiteindelijk hebben we bij de spoedteststraat Schiphol een 'emergency test' moeten doen à 350 euro!!! Ook die uitslag (binnen half uur) kwam te laat en moesten we achteraan bellen, toen we al vooraan in de rij stonden bij de incheckbalie kregen we van hen de uitslag. Coronalab vond bijzonder genoeg ook niet dat zij verantwoordelijk zijn voor de informatie op hun eigen website, waarop staat dat de uitslag ALTIJD binnen 24 uur komt. De uitslag kwam uiteindelijk rond 14:00 uur.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Ongelezen bericht door caruso »

Oké, bedankt voor de info....maar dit forum heet geen dumpmaarraak.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Ongelezen bericht door sjohie »

Onie1973 schreef:
31 aug 2021 14:59
Op 15 augustus jl ben ik naar Bonaire gevlogen. Mijn zoon moest binnen 24 uur een PCR test en deze hebben wij op tijd laten doen bij Coronalab te Almere. We vlogen zondag om 11:50 uur, maar in de ochtend was er nog steeds geen uitslag. Telefonisch contact opgenomen en heel laconiek werd er gezegd dat er vertraging was dus dat de uitslag uiterlijk 17:30 uur wel binnen zou komen. Dan zouden we dus onze vlucht missen en uiteindelijk hebben we bij de spoedteststraat Schiphol een 'emergency test' moeten doen à 350 euro!!! Ook die uitslag (binnen half uur) kwam te laat en moesten we achteraan bellen, toen we al vooraan in de rij stonden bij de incheckbalie kregen we van hen de uitslag. Coronalab vond bijzonder genoeg ook niet dat zij verantwoordelijk zijn voor de informatie op hun eigen website, waarop staat dat de uitslag ALTIJD binnen 24 uur komt. De uitslag kwam uiteindelijk rond 14:00 uur.
Heeft u ook de algemene voorwaarden gelezen? Daarin staat eea wat minder stellig lees ik,

  • Termijn aanleveren certificaat
    Wij proberen ons te allen tijde te houden aan onze werkwijze “dezelfde dag de uitslag”. Echter zijn er soms situaties waarin dit onmogelijk is: een PCR- of serologische test is en blijft mensenwerk en het kan soms onverhoopt langer duren voordat er een uitslag kan worden gegenereerd. Hoewel wij alles in het werk zullen stellen om binnen de door ons gestelde termijn te leveren, kan het helaas voorkomen dat een uitslag niet binnen de door ons gestelde termijn wordt geleverd. De verantwoordelijkheid voor het tijdig plannen van een test, met het oog op een vertragingstermijn van 24 uur in te bouwen bij het plannen van een test, ligt in zijn geheel bij de klant. Wij zijn geenszins aansprakelijk voor het missen van een vlucht of een (werk gerelateerde) afspraak.


Dan is er nog wel een discussie te voeren over al die claims op hun site dat ze binnen 24h leveren, soms zelfs vetgedrukt. Daar staat niet eens een sterretje oid, wat dan zou verwijzen naar iets van een disclaimer, bij. U zou het aanhankelijk kunnen maken bij zeg de Reclame Code Commissie?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het is best leuk dat er in de AV iets opgenomen is, maar nergens op de homepage staat een vermelding of een sterretje met een ontbindende voorwaarde. Ook tijdens het maken van de afspraak staat nergens dat ze de belofte niet altijd kunnen waarmaken. Je moet dus kunnen uitgaan van de informatie die prominent aanwezig staat. Daarmee zijn zij verantwoordelijk voor alle meerkosten. TS heeft namelijk een keuze gemaakt op wat er aangeboden wordt en niet waargemaakt kon worden.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
31 aug 2021 16:44
Het is best leuk dat er in de AV iets opgenomen is, maar nergens op de homepage staat een vermelding of een sterretje met een ontbindende voorwaarde. Ook tijdens het maken van de afspraak staat nergens dat ze de belofte niet altijd kunnen waarmaken. Je moet dus kunnen uitgaan van de informatie die prominent aanwezig staat. Daarmee zijn zij verantwoordelijk voor alle meerkosten. TS heeft namelijk een keuze gemaakt op wat er aangeboden wordt en niet waargemaakt kon worden.
Mijn complimenten voor deze goede reactie. Geweldig. Uiteraard ben ik het met u eens.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Ongelezen bericht door Dirkie »

Onie1973 schreef:
31 aug 2021 14:59
Op 15 augustus jl ben ik naar Bonaire gevlogen. Mijn zoon moest binnen 24 uur een PCR test en deze hebben wij op tijd laten doen bij Coronalab te Almere.
Ik neem aan dat het niets uitmaakt in het hele verhaal maar toch even voor de zekerheid. U noemt alle tijden en bedragen exact. Alleen voor het afnemen van de test geeft U als tijd 'op tijd' op. Dat is een ruim begrip.
En ik herken deze situatie wel. Mijn dochter moest ook een test doen voor haar vakantie. Bij de eerste zou ze ook op tijd de uitslag krijgen. Toen deze na 24 uur er niet was voor de zekerheid bij andere instantie ook een test gedaan. De tweede heeft ze wel op tijd gehad. De eerste (die dus een dag eerder gedaan was) kreeg ze pas tijdens haar vakantie.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Ongelezen bericht door Seinhuis »

NeoDutchio schreef:
31 aug 2021 16:44
Het is best leuk dat er in de AV iets opgenomen is, maar nergens op de homepage staat een vermelding of een sterretje met een ontbindende voorwaarde. Ook tijdens het maken van de afspraak staat nergens dat ze de belofte niet altijd kunnen waarmaken. Je moet dus kunnen uitgaan van de informatie die prominent aanwezig staat. Daarmee zijn zij verantwoordelijk voor alle meerkosten. TS heeft namelijk een keuze gemaakt op wat er aangeboden wordt en niet waargemaakt kon worden.
Dit is een interessante discussie die eventueel gevoerd kan worden in een rechtzaak. Tot zover ik weet heeft de rechter geen uitspraak gedaan, waardoor het niet duidelijk is of een testcentrum verantwoordelijk is voor het op tijd leveren van de uitslag en in hoeverre (moet de testcentrum alleen de kosten van de PCR test vergoeden of ook de kosten van de vakantie).


Ook begrijp ik niet waarom mensen op vakantie "moeten". Met al deze stress, plus de risico om niet op vakantie te mogen of niet terug naar Nederland te mogen. Dat is toch geen vakantie?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seinhuis schreef:
01 sep 2021 11:15
NeoDutchio schreef:
31 aug 2021 16:44
Het is best leuk dat er in de AV iets opgenomen is, maar nergens op de homepage staat een vermelding of een sterretje met een ontbindende voorwaarde. Ook tijdens het maken van de afspraak staat nergens dat ze de belofte niet altijd kunnen waarmaken. Je moet dus kunnen uitgaan van de informatie die prominent aanwezig staat. Daarmee zijn zij verantwoordelijk voor alle meerkosten. TS heeft namelijk een keuze gemaakt op wat er aangeboden wordt en niet waargemaakt kon worden.
Dit is een interessante discussie die eventueel gevoerd kan worden in een rechtzaak. Tot zover ik weet heeft de rechter geen uitspraak gedaan, waardoor het niet duidelijk is of een testcentrum verantwoordelijk is voor het op tijd leveren van de uitslag en in hoeverre (moet de testcentrum alleen de kosten van de PCR test vergoeden of ook de kosten van de vakantie).


Ook begrijp ik niet waarom mensen op vakantie "moeten". Met al deze stress, plus de risico om niet op vakantie te mogen of niet terug naar Nederland te mogen. Dat is toch geen vakantie?
Vakantie of niet, er zijn ook andere redenen te bedenken waarom mensen naar het buitenland moeten. De discussie is niet of de aanbieder wel of niet op tijd kon leveren, maar wel dat ze het zeggen en niet doen. Als je de keuze hebt tussen 2 aanbieders waarbij de ene zegt dat het zeker binnen 24 uur binnen is en de ander zegt dat het tussen 24 en 48 uur is, dan kies je voor de de eerste. Als blijkt dat ze daar niet aan kunnen voldoen en wat ze gewoon weten, dan valt het onder misleiding. Daarmee zijn zij verantwoordelijk voor het gevolg.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronalab Almere: uitslag PCR test te laat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Onie1973 schreef:
31 aug 2021 14:59
Coronalab vond bijzonder genoeg ook niet dat zij verantwoordelijk zijn voor de informatie op hun eigen website, waarop staat dat de uitslag ALTIJD binnen 24 uur komt. De uitslag kwam uiteindelijk rond 14:00 uur.
Als je ze aansprakelijk wilt stellen, dan zou ik zorgen voor schreenshots van hun toezeggingen. De extra kosten zijn te verhalen.

Gesloten