Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

sarahx1112
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2022 20:23

Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sarahx1112 »

Hoi!

Ik heb een paar dagen naar Disney geboekt samen met mijn man en kind, alleen zit ik met een probleempje.
Ik heb verkeerd gelezen en op dit moment zie ik dus dat het toegang alleen mogelijk is door een herstelbewijs en een vaccinatiebewijs. Mijn man en ik zijn beiden niet gevaccineerd en hebben allebei wel een herstelbewijs. Alleen verloopt die van mijn man een week voordat wij daar heen wilde gaan.. ( We zouden pas in Mei gaan)

Ik weet niet wat ik nu moet doen? Gaan de regels veranderen meer richting Mei of zal ik toch maar annuleren... Ik heb het vandaag betaald.

Ik hoor graag van jullie!

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bel even met de partij waar je geboekt hebt. Wie weet is er nu nog iets te regelen zonder al te veel kosten. En anders is het de gok: nu al annuleren, of afwachten. Kijk dus ook even hoe de annuleringskosten oplopen naarmate de tijd verstrijkt: zo kun je een inschatting maken wanneer je moet kiezen wat je doet.

Een kristallen bol heb ik niet, dus inschatten of de regels versoepelen kan ik net zo min als jij.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Als de pandemie ons één ding heeft geleerd, is dat dit soort dingen ineens anders kunnen worden. Dat betekent een zeker risico nemen, ook nu het lijkt dat we aan het eind van de pandemie zitten. Dat biedt u twee opties, ofwel gokken dat tegen die tijd de regels zo versoepeld zijn, dat uw man zonder herstelbewijs naar binnen kan, of proberen te annuleren. Ik weet alleen niet of ze u die gunst wensen te verlenen. U heeft ongetwijfeld ingestemd met een aantal voorwaarden tijdens het boeken, waaronder dat u er zelf voor zorg dient te dragen dat u kunt voldoen aan de geldende corona regels.

Maar netjes vragen om annuleren kan altijd, nee heeft u, ja kunt u krijgen.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door JozJan »

https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk- ... ronaregels
*link werkt niet, zie correcte link van ZeerPrive hieronder*

Geen garantie dat het later niet weer kan veranderen (lees: strenger worden) natuurlijk...
Laatst gewijzigd door JozJan op 08 mar 2022 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

JozJan schreef:
08 mar 2022 10:35
https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk- ... ronaregels

Geen garantie dat het later niet weer kan veranderen (lees: strenger worden) natuurlijk...
Uw link werkt niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
08 mar 2022 10:41
JozJan schreef:
08 mar 2022 10:35
https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk- ... ronaregels

Geen garantie dat het later niet weer kan veranderen (lees: strenger worden) natuurlijk...
Uw link werkt niet.
Deze dan maar https://www.ad.nl/buitenland/frankrijk- ... ~ac1bcb50/

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Is het nou flauw als ik zeg, had je je maar gevaccineerd? Ik bedoel, dit had je aan kunnen zien komen natuurlijk. Er was al heel lang duidelijk dat er voor ongevaccineerden andere regels zouden gelden dus ik voel weinig empathie hiervoor.

Als ik jou was zou ik lekker annuleren, vervolgens een afspraak maken voor de vaccinatie en het daarna nog maar een keer proberen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die vaccinatie kan natuurlijk nu direct. Tijd zat voor Disney.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door 16again »

Methusalah schreef:
08 mar 2022 13:05
Ik bedoel, dit had je aan kunnen zien komen natuurlijk. Er was al heel lang duidelijk dat er voor ongevaccineerden andere regels zouden gelden dus ik voel weinig empathie hiervoor.
Als die regels nu ook echt aantoonbaar effett zouden hebben.....
Huidige omikron variant wordt net zo hard door gevaccineerden verspreid

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Jablan »

Het gaat niet om het effect, het gaat om de eisen, waaraan je moet voldoen om een land binnen te komen of in dit geval Disneyland. Dat is vrijwel overal hetzelfde keuzemenu:
- niet gevaccineerd betekent of geen toegang of alleen met een verse testuitslag
- wel gevaccineerd betekent iets makkelijker toegang, al komt daar op sommige plekken nog een verplichte test bij

En dan zijn er per land, per locatie nog altijd aanvullende of scherpere regels mogelijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jablan schreef:
08 mar 2022 19:29
Het gaat niet om het effect, het gaat om de eisen, waaraan je moet voldoen om een land binnen te komen of in dit geval Disneyland. Dat is vrijwel overal hetzelfde keuzemenu:
- niet gevaccineerd betekent of geen toegang of alleen met een verse testuitslag
- wel gevaccineerd betekent iets makkelijker toegang, al komt daar op sommige plekken nog een verplichte test bij

En dan zijn er per land, per locatie nog altijd aanvullende of scherpere regels mogelijk.
En in alle landen zie je dat de beperkingen/verplichtingen langzaam verdwijnen en in Frankrijk staat dit voor half maart gepland. Natuurlijk kun je niet in de toekomst kijken.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door k2p »

Ik sluit me aan bij een eerdere reactie. Je kunt nog (net) op tijd voor een vaccinatie gaan. Er moeten dacht ik 5 weken tussen de 2 prikken zitten, en de qr is pas geldig 1 week na de laatste prik

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik sluit me daar ook bij aan. Natuurlijk kun je gokken dat tegen die tijd een volledige vaccinatie niet meer nodig is, maar waarom? Gewoon vaccineren, kun je opzeker naar Disney, hoewel, opzeker is ook geen 100 procent. We leven in een bijzondere tijd.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door criticus2 »

persoonlijk vind ik het een beetje (beetje heel veel eigenlijk...) onzin dat er gevaccineerd zou moeten zijn waar de geschiedenis heeft geleerd dat testen voor toegang veel meer veiligheid/zekerheid biedt. maar goed ik maak de regels niet. Ze kiezen blijkbaar voor de schijnveiligheid die voor het park makkelijker is. en ze zijn wel ingedekt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

criticus2 schreef:
09 mar 2022 09:02
persoonlijk vind ik het een beetje (beetje heel veel eigenlijk...) onzin dat er gevaccineerd zou moeten zijn waar de geschiedenis heeft geleerd dat testen voor toegang veel meer veiligheid/zekerheid biedt. maar goed ik maak de regels niet. Ze kiezen blijkbaar voor de schijnveiligheid die voor het park makkelijker is. en ze zijn wel ingedekt.
De geschiedenis heeft juist geleerd dat gevaccineerde veel minder op de IC of in het ziekenhuis komen en daarop zijn de maatregelen gebaseerd, namelijk de zorg beschikbaar houden!

Met Omnikron is de kans voor ongevaccineerde veel kleiner om complicaties te krijgen en daarom zie je ook dat vrijwel overal de maatregelen worden afgebouwd (in Frankrijk dus voor volgende week gepland).

Oproepen om je nu dus te laten vaccineren, zeker als je al Corona hebt gehad, zie ik persoonlijk niet direct het nut meer van.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

criticus2 schreef:
09 mar 2022 09:02
persoonlijk vind ik het een beetje (beetje heel veel eigenlijk...) onzin dat er gevaccineerd zou moeten zijn waar de geschiedenis heeft geleerd dat testen voor toegang veel meer veiligheid/zekerheid biedt. maar goed ik maak de regels niet. Ze kiezen blijkbaar voor de schijnveiligheid die voor het park makkelijker is. en ze zijn wel ingedekt.
Het is even een zijsprongetje, testen voor toegang zorgt ervoor dat iedereen negatief getest is en meer zekerheid geeft. Gevaccineerd geeft dan iets meer zekerheid dat, mocht u besmet raken, de ziekte niet zo hevig is. Eigenlijk hebben het dus verschillende doelen die nu door elkaar heen gemengd zijn.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door criticus2 »

NeoDutchio schreef:
09 mar 2022 09:35
criticus2 schreef:
09 mar 2022 09:02
persoonlijk vind ik het een beetje (beetje heel veel eigenlijk...) onzin dat er gevaccineerd zou moeten zijn waar de geschiedenis heeft geleerd dat testen voor toegang veel meer veiligheid/zekerheid biedt. maar goed ik maak de regels niet. Ze kiezen blijkbaar voor de schijnveiligheid die voor het park makkelijker is. en ze zijn wel ingedekt.
Het is even een zijsprongetje, testen voor toegang zorgt ervoor dat iedereen negatief getest is en meer zekerheid geeft. Gevaccineerd geeft dan iets meer zekerheid dat, mocht u besmet raken, de ziekte niet zo hevig is. Eigenlijk hebben het dus verschillende doelen die nu door elkaar heen gemengd zijn.
punt is: vaccineren doe je voor jezelf. dat iemand die gevaccineerd is nog steeds (en bij Omikron zelfs best erg) besmettelijk is is duidleijk.
Je doet het dus alleen om zelf (mogelijk) minder ziek te worden.
Een redelijk jong goed gezond persoon loopt toch al weinig risico op de IC te komen, of zelfs in t ziekenhuis.
Advies voor jeugd is inmiddels zelfs negatief mbt vaccineren. vervelende is alleen dat voor buitenland die QR code nog nodig is...
Dan laat ik medisch advies voorgaan.
Regeringen lopen duidelijk achter de ontwikkelingen op dit gebied aan.

Ik vraag mij ook af waarom momenteel zoveel mensen zich laten testen. gewoon ouderwets thuis blijven met ziekte lukt niet meer?
Of je wilt de testuitslag hebben voor verlenging QR code zonder booster te hoeven halen. en dan dus maar hopen dat t geen gewone griep is of het een false negative uitslag wordt, maar je positief test

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@criticus2

“Advies voor jeugd is inmiddels zelfs negatief mbt vaccineren”.

Waar baseert u dat op?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

criticus2 schreef:
09 mar 2022 12:47
punt is: vaccineren doe je voor jezelf. dat iemand die gevaccineerd is nog steeds (en bij Omikron zelfs best erg) besmettelijk is is duidleijk.
Je doet het dus alleen om zelf (mogelijk) minder ziek te worden.
Dat zeg ik, de 2 doelen worden nu door elkaar heen gebruikt. Het niet zo ziek worden heeft niets te maken met het beschermen van anderen.
Dus inderdaad vaccineren voor jezelf en testen om anderen te beschermen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Covid-regels Disneyland Parijs: wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Methusalah schreef:
08 mar 2022 13:05
Is het nou flauw als ik zeg, had je je maar gevaccineerd? Ik bedoel, dit had je aan kunnen zien komen natuurlijk. Er was al heel lang duidelijk dat er voor ongevaccineerden andere regels zouden gelden dus ik voel weinig empathie hiervoor.

Als ik jou was zou ik lekker annuleren, vervolgens een afspraak maken voor de vaccinatie en het daarna nog maar een keer proberen.
Er zijn ook valide medische redenen waarom iemand niet gevaccineerd kan worden.... :wink: En volgens mij moeten we in dit topic de hele wel/niet vaccineren discussie niet nog even een keer over doen, met TS als onvrijwillig lijdend voorwerp.

Gesloten