Geen geld terug van Gate1

mvandenhoonaard
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2021 20:53

Geen geld terug van Gate1

Ongelezen bericht door mvandenhoonaard »

In december 2019 heb ik 4 vliegtickets gekocht naar Krab Thailand

Gekocht via de site van Gate1 en we zouden vliegen met Thai Airways en vertrekken op 22 juli. We hebben voor 4 tickets in totaal 3200euro betaald,
In maart 2020 is de vlucht geannuleerd. Het heeft tot juli geduurd voordat we iets hoorde over de procedure. Geen contact te krijgen, meerdere malen gemaild, alles werd afgehouden.
Nu krijgen we sinds 1,5 maand een automatische mail (telkens dezelfde mail) dat de vraag uitstaat bij Thai Air en dat we verder niets kunnen doen en dat we moeten afwachten...
Ook kan ik via mijn account bij Gate 1 zien dat Thai Airways - staat (tijdelijk) onder faillissementsbescherming en verwerkt (momenteel) geen restituties.

Is het terecht dat wij daar op moeten wachten, of is het aan Gate 1 ons te restitueren en dat zij wachten op teruggave van Thai Air?

Hoelang moeten wij nog wachten?

Groet, Monique
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jan 2021 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen geld terug van Gate1

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem snel contact op met je rechtsbijstandverzekering (en anders een deurwaarder). Ook kun je een klacht indienen bij IL&T.

Zie https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis ... ronacrisis

Ik weet niet of je bij gate1 of Thai Airways moet zijn. Na een faillissement ben je je geld kwijt.

sonke
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2022 18:13

Re: Geen geld terug van Gate1

Ongelezen bericht door sonke »

Hallo Monique, wij zitten in een soortgelijke situatie. Ik ben benieuwd hoe het bij jou is afgelopen, heb je uiteindelijk je geld terug gekregen? Alvast bedankt voor je reactie. Hartelijke groet, Sonja Augustijn

Plaats reactie