LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recht op vergoeding van Transavia na aanpassing reisadvies?

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Recht op vergoeding van Transavia na aanpassing reisadvies?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
07 sep 2020 17:24
Ga vrijwillig in thuisquarantaine en anders dwingen we het af is niet mijn idee van vrijwilligheid.
Maar dat "en anders dwingen we het af" is nog niet aan de orde. Zolang dat niet het geval is, blijft het vrijwillig.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Recht op vergoeding van Transavia na aanpassing reisadvies?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Eeltsje schreef:
06 sep 2020 10:37
Iedereen bedankt voor de reacties. Voor mij de eerste keer op dit Forum en besef nu dat je echt duidelijk de problematiek moet omschrijven. Het gaat om mijn moeder en om haar kleindochter. Zij boekte de vlucht ' ochtends en een paar uur later werd Spanje code oranje. Volgens de uitvaartbegeleider, zou het kleinkind bij aankomst in Nederland in Quarantaine moeten, wat niet kon want ze wilde alleen naar de begrafenis een dag later en daarna meteen weer terug vliegen. Ze vroeg aan Transavia of ze een voucher kon krijgen met onbepaalde tijd maar dat kon niet. Einddatum voucher 31 maart 2021. Daar was ze niet mee geholpen want ze heeft al 2 vouchers van de KLM (die ze niet voor deze reis kon gebruiken) en 2 van Vuelling. Een andere optie werd niet geboden. De vraag is nu zou ze op coulance kunnen rekenen of niet. Eeltsje
Geen probleem.
Wat u schreef was voor slechts één uitleg vatbaar: uw dochter, de jongste, zat in Spanje

Wat helaas ontbrak in uw eerste bericht was het feit dat Transavia kennelijk een voucher heeft aangeboden. Dat lijkt mij de coulance die u zoekt. Zelf annuleren was niet zo handig. Volgens mij biedt Transavia in dergelijke gevallen de mogelijkheid tot omboeken, maar een voucher dat is natuurlijk helemaal mooi. Volgens mij krijgt niet iedereen dat. Dat er nog een stapel vouchers van andere maatschappijen ligt, daar heeft Transavia natuurlijk niets mee te maken.

Gesloten