Refund Garuda loopt compleet fout

serge ds
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2020 07:39

Refund Garuda loopt compleet fout

Ongelezen bericht door serge ds »

Hey, laat me starten met te zeggen dat ik hier nieuw ben.

Ik heb een probleem met een refund van Garuda die maar niet terug gestort wordt.
Ik heb vandaag net 100 dagen geleden dit ontvangen via mail:
Booking code XXXXXX with ticket number XXXXXX - 241 amount EUR 1,202.60 back to CC****8865 with reference number RRXXXXXXXX.

It will credited to your credit card bank account within 14-30 days working ahead, however it depends on each customer issuing Bank it self

Vandaag dus 100 dagen later nog geen centjes mogen ontvangen. Zogezegd een probleem in Jakarta, waar alles opnieuw manueel zou moeten worden ingevoerd in het systeem. Garuda nederland zegt op te volgen en stuurt Jakarta geregeld high prio mails, maar die zijn intern dus heb daar geen bewijzen van.

Wat kan ik verder doen? Gewoon wachten? Hebben jullie ook slechte ervaringen met Garuda en terugbetalingen? Hebben zij hier ook geen wettelijke plichten omtrent ivm termijnen etc ?

Ik ben met Garuda in contact geweest, eerst via facebook live chat, dan mail en af en toe telefoon, en dit sinds augustus
Vlucht is door hen gewijzigd en geannuleerd wegens covid, bestemming was Bali

Graag jullie feedback
groetjes

serge

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Refund Garuda loopt compleet fout

Ongelezen bericht door Jablan »

Afgezien van heel erg veel geduld hebben, valt hier weinig aan te doen. Er zijn veel meer mensen, die wachten op terugbetaling. Welkom bij de club.

serge ds
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2020 07:39

Re: Refund Garuda loopt compleet fout

Ongelezen bericht door serge ds »

Hoeveel geduld kan een mens hebben he :


Numbers of contacts Datum Mail, livechat, phone or facebook “From me to garuda” or “from garuda to me” Special news

1 27/08/2020 Facebook From me to garuda Ask for refund, first contact
2 27/08/2020 Mail From garuda to me Reply for booking code
3 27/08/2020 Mail From me to garuda Booking code given
4 01/09/2020 Mail From me to garuda More info needed?
5 01/09/2020 Mail From me to garuda Ticket number given
6 01/09/2020 Mail From garuda to me Ask for bank info
7 01/09/2020 Mail From me to garuda Bank info given
8 07/09/2020 Mail From garuda to me General info procedure
9 07/09/2020 Mail From me to garuda Reply on general info
10 08/09/2020 Mail From garuda to me General info procedure again part 2
11 08/09/2020 Mail From me to garuda Reply on general info
12 10/09/2020 Mail From me to garuda Flight are cancelled now
13 10/09/2020 Mail From garuda to me General info procedure again part 3
14 15/09/2020 Mail From me to garuda Ask for refund again part 2
15 15/09/2020 Mail From garuda to me Ask for bank info part 2
16 15/09/2020 Mail From me to garuda Bank info given again part 2
17 15/09/2020 Mail From garuda to me General reply about procedure
18 24/09/2020 Mail From me to garuda General update , no news?
19 25/09/2020 Mail From garuda to me General info procedure again part 4
20 11/10/2020 Mail From garuda to me Refund is ok, max 30 days from now
21 08/11/2020 Mail From me to garuda No money received
22 09/11/2020 Mail From me to garuda Ask for update
23 09/11/2020 Mail From garuda to me Ask for bank info part 3
24 09/11/2020 Mail From me to garuda Bank info given again part 3
25 12/11/2020 Mail From me to garuda Ask for update
26 13/11/2020 Livechat From me to garuda Ask for update
27 13/11/2020 Mail From garuda to me Apologize, please wait longer
28 13/11/2020 Mail From me to garuda I wait long enough
29 14/11/2020 Mail From garuda to me Apologize, please wait longer
30 14/11/2020 Mail From me to garuda I wait long enough
31 16/11/2020 Livechat From me to garuda Ask for update
32 16/11/2020 Mail From me to garuda Ask for update
33 16/11/2020 Phone From garuda to me Apologize, please wait longer
34 19/11/2020 Mail From me to garuda Reply on phone conversation
35 26/11/2020 Mail From me to garuda Update after phone conversation?
36 26/11/2020 Mail From garuda to me Refund ok by end of november
37 02/12/2020 Mail From me to garuda No money received
38 02/12/2020 Mail From garuda to me Apologize, please wait longer
39 02/12/2020 Mail From me to garuda Ask for update
40 03/12/2020 Mail From me to garuda Send overview
41 03/12/2020 Livechat From me to garuda Ask for update
42 04/12/2020 Mail From me to garuda Asked to call me again
43 04/12/2020 Mail From garuda to me Ask for phone number
44 04/12/2020 Mail From me to garuda Give them my number again
45 04/12/2020 Phone From garuda to me Apologize, please wait longer
46 06/12/2020 Mail From me to garuda Comments on phone call

BasNarva
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2015 16:36

Re: Refund Garuda loopt compleet fout

Ongelezen bericht door BasNarva »

Tsja, problemen overal. Ik wacht al sinds maart op teruggave van betaling bij de Poolse LOT luchtvaartmaatschappij. Wat te doen?

Len123
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Refund Garuda loopt compleet fout

Ongelezen bericht door Len123 »

Een transactie betwisten zou wellicht kunnen, alleen denk ik dat de Creditcard maatschappij hier niet in mee zal gaan, want je hebt zelf je nummer ingegeven en het is niet via een incasso gegaan.
Maar, het is zeker het proberen waard.
Succes!

Baldos
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2021 12:54

Re: Refund Garuda loopt compleet fout

Ongelezen bericht door Baldos »

Ook ik wacht met smart op een refund van bijna 800€. Eerste claim was op 2 juni jl. Mails had ik net zo goed naar de noordpool kunnen sturen. Het woord "druk" wordt opvallend vaak gebruikt. Ik vind het een grote schande. Ik ben beleefd geweest, cynisch, dreigend: het is waden door de stopverf. Ze zijn wel een vaste klant kwijt wat mij betreft.

Gesloten