Thermaalbad Arcen : geen QR check

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door WZZ »

Neo-Dutchio, uw reactie: Wie naar links kijkt, ziet rechts niets. Het is maar net hoe je kijkt. Wie van de ongevaccineerde of ongeteste consumenten zullen op de bonnefooi ergens naar toe gaan in de hoop binnen te komen? En welk zieke persoon zal doelbewust ergens naar binnen gaan?

Een QR code zegt niets over de gezondheid van iemand. Het zegt alleen dat ten tijde van het testen geen corona vastgesteld is. Maar een gevaccineerde kan ook gewoon corona met zich meedragen en kan dus ook anderen besmetten. Dus ook met een QR code als bewijs van vaccinatie kunt u ziek worden. Niet zo ziek als ongevaccineerde, maar wel klachten krijgen.

Wat u hierboven vermeldt doet natuurlijk helemaal niet ter zake. TS vraagt volgens mij niet om uitleg of wat dan ook, hij meldt dat dit bedrijf zich niet houdt aan wettelijke voorschriften. Ik zou er in dat geval van afzien dit bedrijf te bezoeken. Maar dat laat onverlet dat het bedrijf verplicht is de wet na te leven.
De Jumbo supermarkt bij mij achter is ook te belazerd om mensen aan te spreken op het dragen van een mondkapje. Ik heb dit bij de gemeente gemeld en het handhavingsteam heeft de winkel bezocht. Kennelijk is Jumbo niet onder de indruk want vanmorgen zag ik dat er nog steeds meerdere mensen zonder mondkapje rondliepen. Ik ga het dus nogmaals melden en als dat niet helpt meld ik het bij de burgemeester met het verzoek een bestuurlijke (sluitings)maatregel te overwegen. Als de landelijke overheid een voorschrift uitvaardigt zal dit immers moeten worden gehandhaafd. Een discussie of de voorschriften wel voldoende resultaat hebben is niet van toepassing.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door sjohie »

Het aparte is, dat ze het wel zouden moeten doen, conform de informatie op de algemene corona pagina van Roompot zelf..

Overigens zijn de thermaalbaden zelf, volgens mij in de buitenlucht, of is ten minste niet alles overdekt, dus dat kan ook nog een rol spelen?

Gesloten