Thermaalbad Arcen : geen QR check

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Bij thermaalbad Arcen is het beleid, dat men niet controleert op QR code . Er is wel geopende horeca. En daarmee maakt dit zwembad, waar Roompot eigenaar van is, zich volgens mij medeverantwoordelijk aan het verspreiden van COVID-19. Het is, in mijn ogen, nog erger omdat een belangrijke doelgroep juist ouderen en kwetsbaren zijn.

dit lakse gedrag van het management geeft een vrijbrief aan mensen die zich weigeren te houden aan de regelgeving omtrent het krijgen van een geldige QR code en dus ongevaccineerd en ongetest Covid rondkuchen.

Ik vind dat Roompot op deze manier haar gasten beledigd die liever niet met Covid besmet raken en stellen ze financieel gewin boven de gezondheid van hun gasten. Navraag leerde me dat het een opzettelijke keuze is, ze zijn niet van plan de wet te respecteren.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wie naar links kijkt, ziet rechts niets. Het is maar net hoe je kijkt. Wie van de ongevaccineerde of ongeteste consumenten zullen op de bonnefooi ergens naar toe gaan in de hoop binnen te komen? En welk zieke persoon zal doelbewust ergens naar binnen gaan?

Een QR code zegt niets over de gezondheid van iemand. Het zegt alleen dat ten tijde van het testen geen corona vastgesteld is. Maar een gevaccineerde kan ook gewoon corona met zich meedragen en kan dus ook anderen besmetten. Dus ook met een QR code als bewijs van vaccinatie kunt u ziek worden. Niet zo ziek als ongevaccineerde, maar wel klachten krijgen.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door lievemarie »

De meeste zwembaden zijn trouwens vergeven van de chloor. Lijkt me niet dat een virus dat lekker vindt, dus hoeveel risico loop je?

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door markmark1974 »

lievemarie schreef:
13 nov 2021 20:31
De meeste zwembaden zijn trouwens vergeven van de chloor. Lijkt me niet dat een virus dat lekker vindt, dus hoeveel risico loop je?
Is dat wetenschappelijk aangetoond? Op basis van aannames zou ik mijn gezondheid niet op het spel zetten.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door Lisa29 »

markmark1974 schreef:
13 nov 2021 21:19
lievemarie schreef:
13 nov 2021 20:31
De meeste zwembaden zijn trouwens vergeven van de chloor. Lijkt me niet dat een virus dat lekker vindt, dus hoeveel risico loop je?
Is dat wetenschappelijk aangetoond? Op basis van aannames zou ik mijn gezondheid niet op het spel zetten.
Het zou mij zeer verbazen als er in
thermaalbad Arcen chloor in het water zou zitten. Dat zou het water uit natuurlijke bron waarschijnlijk niet ten goede komen.
Afgezien daarvan zijn er meer bedrijven waar geweigerd wordt de qr-code te controleren. Daar kun je uiteraard over discussiëren, maar het maakt zo'n bedrijf niet medeverantwoordelijk aan de verspreiding van het coronavirus.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat een tendentieus bericht zeg.

Ga je elk bedrijf onderzoeken ?
Wie heeft jou verteld dat het beleid is ? Een woordvoerder, de directie ? Of een medewerkster achter de balie ?
En extrapoleer je dan direct alles over de hele organisatie ?
Je kan dan net zo goed zeggen dat de hele wellness zich nergens iets van aantrekt. Of een provincie.

Vroeger op de basisschool hadden wij ook zo’n jongetje in de klas zitten….
Ik krijg hier een hele vieze smaak van in de mond.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik ben in juni in Roompot Bad Bentheim geweest en 2 weken geleden in Kijkduin, op beide parken werd zowel in de horeca als in het zwembad, streng gecontroleerd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door newmikey »

Het is eigenlijk heel simpel: neem je eigen verantwoordelijkheid. Als een bedrijf zich openlijk niet aan de wet houdt en dat stoort je (mij doet het dat zeker), besteedt er dan niet je geld en maak rechtsomkeert. Gelukkig houdt mijn sauna zich wèl aan de QR code regels inclusief ID check. Ik voel me daar prima bij, beter dan de laatste paar maanden waar de plek vergeven was van de wappies en soortgelijke malloten.

En nogmaals, het gáát niet om het risico wat je zèlf loopt! Het gaat er om dat ook gevaccineerden zoals wij besmet kunnen zijn (ja, we erkennen dat) en dat zo'n ongevaccineerd persoon willens en wetens het risico loopt om met een van jou opgelopen besmetting elders anderen/zwakkeren op hun beurt te besmetten die vervolgens in het ZH of op de IC kunnen belanden.

Als gevaccineerde zal je "viral load" laag zijn en ben je niet extreem besmettelijk en ook niet lang besmettelijk. In een wappie kan het virus zich ongehinderd vermeerderen en vele anderen besmetten. Het mag zo'n wappie wel geen ruk kunnen schelen maar ook die wappie komt op zijn/haar beurt in contact met volstrekt onschuldige derden.

Dus fijn dat er gecontroleerd wordt en indien niet, laat ik de gelegenheid links liggen of het nu een sauna/wellness, restaurant of winkel is. Als die 80% gevaccineerden hier consequent in zijn, zullen bedrijven wel gek zijn om 80% van hun klanten van zich te vervreemden. Ook wij, de "stille meerderheid" kunnen bijdragen aan betere handhaving door de motivatie van bedrijven aan te pakken.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lisa29 schreef:
13 nov 2021 21:58
Daar kun je uiteraard over discussiëren, maar het maakt zo'n bedrijf niet medeverantwoordelijk aan de verspreiding van het coronavirus.
Maar het geeft wel aan dat een bedrijf het niet zo nauw neemt met overheidsregels. Dan kan je je ook af gaan vragen hoe ze met andere regels om gaan. Hoe zit het met de veiligheid bijvoorbeeld? Misschien negeren ze die regels ook wel. Of personeelsbeleid? Misschien ontduiken ze daar ook van alles.

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door markmark1974 »

breien schreef:
13 nov 2021 22:20
Volgens hun eigen Safety Stay beleid wordt in de horeca en zwembaden (vanaf vandaag) Corona wel gecheckt.
https://www.roompot.nl/safe-stay/
Keurig!

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door Lisa29 »

PeterPeters1966 schreef:
14 nov 2021 09:46
Lisa29 schreef:
13 nov 2021 21:58
Daar kun je uiteraard over discussiëren, maar het maakt zo'n bedrijf niet medeverantwoordelijk aan de verspreiding van het coronavirus.
Maar het geeft wel aan dat een bedrijf het niet zo nauw neemt met overheidsregels. Dan kan je je ook af gaan vragen hoe ze met andere regels om gaan. Hoe zit het met de veiligheid bijvoorbeeld? Misschien negeren ze die regels ook wel. Of personeelsbeleid? Misschien ontduiken ze daar ook van alles.
Dat zou natuurlijk kunnen, dat kan ik niet inschatten. Zou interessant zijn om te onderzoeken of die relatie er is. En dan ook kijken of degenen die wel 'braaf' de qr-code checken zich automatisch ook aan alle andere overheidsregels houden, anders weet je nog niet waar de angel zit.
Neemt niet weg dat een bedrijf volgens mij niet verantwoordelijk is voor de verspreiding van het virus. Tenzij ze bewust mensen in het gezicht hoesten....
De echte verantwoordelijkheid ligt bij degenen die klachten hebben en zich bewust niet laten testen. Bij degenen die positief testen maar niet in quarantaine gaan. Waarbij ik het goed vind dat de nieuwe regel is dat ook gevaccineerde mensen in quarantaine moeten als een huisgenoot besmet is.
Ze checken nu bij Roompot wel op de qr-codes dus misschien heeft TS net pech gehad. De rest van hun regels ziet er ook goed uit dus TS kan weer met een gerust hart naar het thermaalbad in Arcen.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door lievemarie »

Tot 18.00 uur.

1Wappie
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 nov 2021 18:57

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door 1Wappie »

@markmark1974

Je bent een held!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door mahadma »

@maerkmark1974, wat zouden wij toch zonder u moeten? Wellicht kunt u nog boa, agent of rechercheur worden. Wat doet u nu als er iemand door het rode licht rijdt?

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door witte angora »

mahadma schreef:
14 nov 2021 20:33
@maerkmark1974, wat zouden wij toch zonder u moeten? Wellicht kunt u nog boa, agent of rechercheur worden. Wat doet u nu als er iemand door het rode licht rijdt?
Een topic openen op het forum van AvroTros Radar?

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door lievemarie »

Er achteraan rijden denk ik.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Nevyn schreef:
13 nov 2021 22:27
Ik ben in juni in Roompot Bad Bentheim geweest en 2 weken geleden in Kijkduin, op beide parken werd zowel in de horeca als in het zwembad, streng gecontroleerd.
Maar Bad Benheim is dan ook Duisland. Gelden andere regels.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door Nevyn »

Albert1955 schreef:
14 nov 2021 20:46
Nevyn schreef:
13 nov 2021 22:27
Ik ben in juni in Roompot Bad Bentheim geweest en 2 weken geleden in Kijkduin, op beide parken werd zowel in de horeca als in het zwembad, streng gecontroleerd.
Maar Bad Benheim is dan ook Duisland. Gelden andere regels.
kijkduin is Nederland, zelfde regels, hier QR code tonen in restaurant en zwembad.

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door markmark1974 »

1Wappie schreef:
14 nov 2021 20:03
@markmark1974

Je bent een held!
Dankjewel! Graag gedaan. Alles voor de veiligheid.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Thermaalbad Arcen : geen QR check

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
14 nov 2021 09:46
Lisa29 schreef:
13 nov 2021 21:58
Daar kun je uiteraard over discussiëren, maar het maakt zo'n bedrijf niet medeverantwoordelijk aan de verspreiding van het coronavirus.
Maar het geeft wel aan dat een bedrijf het niet zo nauw neemt met overheidsregels. Dan kan je je ook af gaan vragen hoe ze met andere regels om gaan. Hoe zit het met de veiligheid bijvoorbeeld? Misschien negeren ze die regels ook wel. Of personeelsbeleid? Misschien ontduiken ze daar ook van alles.
Maar heel theoretisch, als iemand op zo'n manier een melding doet, dan zou je eerst de melder helemaal door de mangel moeten halen. Nog nooit een slokje gedronken voor je op de fiets stapte, ja, dan kunnen we dit punt serieus nemen.

Gesloten