LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLM restitutie overige opties

hans-en-naat.mathijsen

KLM restitutie overige opties

Ongelezen bericht door hans-en-naat.mathijsen »

Goedenavond,

Mijn man en ik zouden 16 maar j.l. naar Curaçao vliegen. Helaas kwam vrijdag 13 maart in het nieuws dat er geen toeristen meer werd toegelaten in Curaçao. Dit hebben wij via het nieuws vernomen en nooit hebben wij daar officieel een bericht over gehad, maar ja als ze in het nieuws het er zo groots over hadden, dan is 1 + 1...

Goed, Expedia heeft een voucher aanvraag ingediend en wij hebben ruim 2 maanden later bericht ontvangen met 2 vouchers voor onze tickets. Zelfstandig hebben wij via de KLM nadat we geboekt hadden, wat extra opties aangekocht voor wat betreft de stoelen en koffers. Hier hebben wij voor betaald maar geen gebruik van kunnen maken. Dus daar hebben we zelf via de KLM site een restitutieaanvraag voor ingediend. Na bijna 4 maanden (gisteren 18-07-2020) kregen wij het bericht via een PM in Facebook, dat de aanvraag is afgewezen!
Ik heb gevraagd waarom het wordt afgewezen terwijl wij wel recht hebben op een terugbetaling? Het antwoord was, de vlucht was nog operationeel en daarom wordt u aanvraag afgewezen. Ze vroeg of wij een bericht hebben met waarin staat dat de vlucht was geannuleerd? Nee dat hebben wij niet want we moesten destijds overal geduld voor hebben en zoals in het nieuws werd aangegeven de toeristen waren niet meer welkom dus nogmaals 1 + 1... Toen gaf diegene van KLM aan dat als de vlucht niet geannuleerd is dan heeft u er geen recht op.

We voelen ons door de onzinnigheid van KLM echt genaaid! Ik heb die medewerker laten weten dat het nogal krom is om ons te vertellen dat de vlucht nog operationeel was terwijl we wel een voucher hebben ontvangen voor onze tickets. Dat krijg je niet voor niets toch? Dus volgens mij hebben we gewoon recht op een restitutie van/voor de extra opties waar we voor betaald hebben maar geen gebruik van hebben kunnen maken.

KLM reageert gewoon niet meer op mijn berichten. Wij willen weten wat we nu kunnen doen? Het gaat om een totaal van 420 euro, dat is niet niks!!

Wij hopen dat er iemand is die weet hoe of wat. Alvast bedankt!!

Met vriendelijke groet,
Hans en Nathalie

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: KLM restitutie overige opties

Ongelezen bericht door tttlocke »

Zo te zien heeft u gewoon geluk gehad dat u een vergoeding voor de tickets gekregen heeft. Wellicht, en dat is niet een onlogische gedachte, had u daar geen recht op. Als dat het geval is, heeft u kennelijk coulancehalve de tickets vergoed gekregen.
Diezelfde coulance is men zo te zien niet van plan te betrachten voor de overige zaken.

U kunt zich natuurlijk niet beroepen op wat u 'in het nieuws' gehoord heeft, noch op de '1+1'-conclusie die u daaruit meent te moeten trekken. Dat komt allemaal voor uw rekening.

Kijk wel even in de spiegel: het zou best kunnen zijn dat u geluk gehad heeft, in plaats van pech en dan is er geen reden dat u zich 'genaaid' voelt.

Gegeven de uitlatingen van KLM zou ik, als ik in uw schoenen stond, wel even precies uitzoeken wat er met uw vlucht gebeurd is: is er inderdaad daadwerkelijk gevlogen?
Als de vlucht inderdaad vertrokken is (in welk geval u 'no show'-passagier was), dan rest niets anders dan vol te houden, eventueel via de officiële klachtenprocedure, en te blijven vragen om vergoeding, met als belangrijk argument (hoe onjuist of zwak dat dan ook moge zijn), dat uw wel gecompenseerd bent voor het vliegticket zelf.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 21 jul 2020 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KLM restitutie overige opties

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hans-en-naat.mathijsen schreef:
19 jul 2020 18:18
We voelen ons door de onzinnigheid van KLM echt genaaid! Ik heb die medewerker laten weten dat het nogal krom is om ons te vertellen dat de vlucht nog operationeel was terwijl we wel een voucher hebben ontvangen voor onze tickets. Dat krijg je niet voor niets toch? Dus volgens mij hebben we gewoon recht op een restitutie van/voor de extra opties waar we voor betaald hebben maar geen gebruik van hebben kunnen maken.
Als de vlucht gewoon door is gegaan had u geen recht op vouchers. Dit is dan coulance van de KLM.

Dat u niet welkom was in het land is niet het probleem van de KLM en dus geen 1+1.... U kunt het eventueel proberen te verhalen op u annuleringsverzekering.

hans-en-naat.mathijsen

Re: KLM restitutie overige opties

Ongelezen bericht door hans-en-naat.mathijsen »

Goedenavond,

Intussen hebben wij ook vouchers gekregen voor de overige opties. Dus we zijn blij. Feit blijft dat KLM de vlucht dus niet geannuleerd had wetende dat er geen toeristen meer toegelaten zouden worden in Curacao. Dus stel wij waren meegevlogen, dan hadden we daar meteen een vlucht terug moeten nemen wat dus echt nergens op slaat. Dus voor mij/ons blijft het gewoon 1 + 1...
Ik vind het eerder een laf trucje om niet terug te hoeven betalen maar dat is mijn visie daarop.
Bedankt voor jullie reactie in ieder geval. Wij zijn blij en we zullen zeker gebruik gaan maken van de vouchers.
Fijne avond!

Gesloten