Vliegwinkel.nl betaalt 3600 euro niet terug

Winny Vrolings
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2021 11:49

Vliegwinkel.nl betaalt 3600 euro niet terug

Ongelezen bericht door Winny Vrolings »

In december 2019 kocht ik 5 tickets naar Maleisië bij vliegwinkel.nl. Ik betaalde €3600,00 voor deze tickets.
Op 28 juli 2020 zou ik samen met mijn gezin en mijn moeder vliegen naar Kuala Lumpur, maar deze werd geannuleerd door COIVID19.

Omdat we alle begrip hadden voor de situatie die ontstond bij vliegwinkel.nl (een overspoeling aan restitutie) hebben we ons neergelegd bij het feit dat de terugbetaling even op zich zou laten wachten. Inmiddels zijn we 8 maanden verder en onderneemt vliegwinkel.nl geen enkele actie om ons te informeren over wanneer we ons geld terug ontvangen.

Nadat we ons in november 2020 melden bleek er nog geen restitutie verzoek ingediend te zijn... hoe dit had kunnen gebeuren wisten ze niet.

€3600,00 is voor ons heel veel geld. Langzaam weten we niet meer hoe we vliegwinkel.nl bewogen krijgen om ons het verschuldigde geld terug te betalen. Er is ook al contact opgenomen met de vliegmaatschappie Etihad, maar deze blijven verwijzen naar de touroperator (Vliegwinkel.nl)

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vliegwinkel.nl betaalt 3600 euro niet terug

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Jij hebt betaald bij vliegwinkel, hun moeten jou het geld terug betalen.

Het eenvoudigste manier is om bij je creditcard maatschappij het geld terug te vragen, met de aflevering verzekering.

Vliegwinkel is lid van de ANVR en SGR, maar bij een los ticket heb je er niks aan. Daarom kan je ook niet naar de geschillencommissie. Dit kan alleen als je een pakket reis geboekt hebt (vliegtickets en hotelovernachting)

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan kunnen hun alle werk voor je doen.

Anders heb je hulp nodig van een deurwaarder om je geld terug te eisen.

Winny Vrolings
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2021 11:49

Re: Vliegwinkel.nl betaalt 3600 euro niet terug

Ongelezen bericht door Winny Vrolings »

Het lijkt erop dat Vliegwinkel.nl het niet zo leuk vindt als je veel berichten online gaat plaatsen over hun nalatigheid.

Inmiddels zou het restitutiebedrag door de vliegtuigmaatschappij aan hun overgemaakt zijn. Wij zouden binnen 3-5 werkdagen het geld terug op onze rekening hebben. Alles per mail bevestigd gekregen... het lijkt erop dat er echt iets gaat gebeuren.

We hebben de betaling niet via creditcard gedaan, waardoor we de terugvordering niet via deze kunnen doen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Vliegwinkel.nl betaalt 3600 euro niet terug

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

volgens mij moet je toch echt bij de vliegmaatschappij zijn en niet bij het boekingskantoor, wel kan het zo zijn dat boekingskantoor al geld terug gekregen heeft van de vliegmaatschappij, dat zou je ze even moeten vragen, vraag dan daarna gelijk bewijs van deze betaling zodat je de boekingsmaatschappij dit kan laten zien....

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vliegwinkel.nl betaalt 3600 euro niet terug

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Natuurlijk moet je niet bij de vliegmaatschappij zijn, je moet zijn bij diegene waarmee je zaken doet.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vliegwinkel.nl betaalt 3600 euro niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

Winny Vrolings schreef:
29 mar 2021 12:03
Omdat we alle begrip hadden voor de situatie die ontstond bij vliegwinkel.nl (een overspoeling aan restitutie) hebben we ons neergelegd bij het feit dat de terugbetaling even op zich zou laten wachten. Inmiddels zijn we 8 maanden verder en onderneemt vliegwinkel.nl geen enkele actie om ons te informeren over wanneer we ons geld terug ontvangen.
Daarmee kun je jezelf aardig mee in de voet hebben geschoten. Als je er nu nog achteraan gaat kunnen ze wel eens fialliet gaan in de tijd dat je bezig bent.
Seinhuis schreef:
29 mar 2021 18:56
Jij hebt betaald bij vliegwinkel, hun moeten jou het geld terug betalen.
Aan wie je betaald heeft geen invloed op wie jou moet terugbetalen.

Carol213
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2021 12:33

Re: Vliegwinkel.nl betaalt 3600 euro niet terug

Ongelezen bericht door Carol213 »

Beste Winny,
Wij zitten in dezelfde situatie. Heb jij inmiddels je geld ontvangen?

Gesloten