LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
MarjoleinvN
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2012 09:47

1

Ongelezen bericht door MarjoleinvN »

1
Laatst gewijzigd door MarjoleinvN op 06 jan 2013 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: 1

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Waarom is dit raar?
Staat in de algemene voorwaarden dat alles wat één klant krijgt, de andere ook moet krijgen?
Als u ouder wordt, kan uw premie omhoog gaan.
Dat is al jaren zo.
Daar doen we toch ook niet moeilijk over?
Met andere woorden, wees blij met uw cadeau!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: 1

Ongelezen bericht door henk51 »

MarjoleinvN misschien was het je nog niet opgevallen,vaak krijgen alleen nieuwe abonnees /leden/verzekerden een extraatje ,en ja wij ouderen zijn nu eenmaal duurder dan de jonkies.
En nederland vergrijst dus wil een maatschappij zoveel mogelijk goedkopere jonkies om de kosten van ons oudjes te kunnen blijven betalen tegen een acceptabele prijs.
Maar wij ouderen hebben ook wel weer recht op veel kortingen waar de jongeren het volle pond moeten betalen.

gr Henk

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: 1

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MarjoleinvN schreef:Dit vinden wij een zeer vreemde situatie. Bij mij ontstaat sterk de indruk dat VGZ doet aan leeftijdsdiscriminatie. Wellicht zijn jongere klanten financieel interessanter?
Vreemd vind ik het niet. Hoe vervelend het ook klinkt maar gemiddeld genomen zijn oudere verzekerden duurder dan jongere, let wel gemiddeld genomen over grotere groepen mensen.

Daarbij leeft misschien bij VGZ de gedachte nog dat ouderen minder snel en vaak zullen overstappen ten opzichte van jongere verzekerden. Wellicht dat op basis hiervan het profiel is opgesteld en denkt VGZ dat u in de groep zit die sneller zou kunnen overstappen.

Dan is er nog de groep ouderen die eigenlijk niet meer kan overstappen door de AV die ze soms hebben omdat ze soms bij een nieuwe verzekeraar nooit meer een AV krijgen met een dergelijke dekking door de medische selectie. Deze groep zit door hun AV vaak vast aan de huidige verzekeraar omdat ze die ooit afsloten toen ze wel nog door die selectie heenrolde of in het eerste jaar van het nieuwe stelsel toen de meeste maatschappijen eenmalig geen selectie toepaste op heel veel AVen. Natuurlijk kunnen een aantal van deze argumenten ook gelden voor jongere mensen die minder gezond zijn om wat voor reden dan ook maar in de grote aantallen speelt dit vaker voor ouderen.
Dus nee ik vind het niet vreemd.

Ik zou zeggen wees blij dat een bedrijf eens iets doet voor vaste klanten ipv alleen welkomstpremies, cadeaus en andere geschenken voor nieuwe klanten. Daar staat het forum namelijk bomvol van, bedrijven hebben maar al te vaak alleen oog voor nieuwe klanten en de bestaand ach die zoeken het maar uit.

Gesloten