LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB stilzwijgende verlenging

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
marcelbeumer
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2011 09:04

ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door marcelbeumer »

Een paar dagen voor mijn vakantie kom ik er achter dat ik vergeten ben de ANWB op te zeggen voor periode 2012. Stom, heb sinds augustus geen auto meer.

ANWB gebeld. Kan niet meer opzeggen, "dat had ik voor 15 october moeten doen, dat staat in de voorwaarden". Ook het pakket terugschalen naar iets goedkopers kan niet meer. Ik geloof ze op hun woord.

Ik ben te boos en te druk om vlak voor de vakantie nog aangetekende brieven te gaan versturen. Voorwaarden of niet: het is nog geen 2012, en weer en typisch voorbeeld van "als we klanten nog even kunnen pakken dan doen we het". Redelijkheid is zoek.

Bedankt ANWB.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door henk51 »

Van site ANWB:
Let op!


Opzeggingen moeten vóór 15 november van het lopende jaar door ons ontvangen zijn. Als u nu opzegt gaat uw opzegging per 31 december 2012 in. U kunt dus nog heel 2012 profiteren van de voordelen van uw lidmaatschap en/of Wegenwacht Service.
15 november en dus niet 15 oktober.
Gebruik de zoekfunctie eens en zie dat jaar in jaar uit dezelfde vraag/klacht gesteld/vermeld wordt ook dit jaar is er al een topic. Dus zeg nu vast op ben je op tijd,vraag wel een bevestiging op schrift.


gr Henk

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door VioletPrue »

marcelbeumer schreef:Een paar dagen voor mijn vakantie kom ik er achter dat ik vergeten ben de ANWB op te zeggen voor periode 2012. Stom, heb sinds augustus geen auto meer.

ANWB gebeld. Kan niet meer opzeggen, "dat had ik voor 15 october moeten doen, dat staat in de voorwaarden". Ook het pakket terugschalen naar iets goedkopers kan niet meer. Ik geloof ze op hun woord.

Ik ben te boos en te druk om vlak voor de vakantie nog aangetekende brieven te gaan versturen. Voorwaarden of niet: het is nog geen 2012, en weer en typisch voorbeeld van "als we klanten nog even kunnen pakken dan doen we het". Redelijkheid is zoek.

Bedankt ANWB.
Dus u vergeet iets en verwacht dan 'redelijkheid' van de ANWB?
Als de ANWB u was vergeten terwijl u met pech langs de weg zou staan, zou u dan boos worden of de door u verwachtte 'redelijkheid' toepassen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ANWB is niet redelijk.

Afspraken en toezeggingen worden niet nagekomen - en op klachten / vragen hierover (nu per mail) reageren ze al helemaal niet (op tijd - duurt 2 weken).

MAXIEM

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Ik gooi de knuppel maar even in het hoederhok. Als de ANWB geen vereniging is, dan kun je volgens de WvD alsnog per 1-2-2012 het kontrakt beëindigen. Als de ANWNB wel een vereniging is, dan kan het toch zijn, dat hun dienst WW wél onder de WvD valt en het lidmaatschap niet. Dan kun je de WW opzeggen per genoemde datum. Informeer even bij Consuwijzer.

Maxiem.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door witte angora »

De ANWB is een vereniging. Maar wat is de WvD?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door Emmy75 »

witte angora schreef:De ANWB is een vereniging. Maar wat is de WvD?
Wet van Dam.

MAXIEM

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

witte angora

Met dank aan Emmy. Dat de ANWB een vereniging is, betekent nog niet dat hun WW-dienst (als produkt) ook onder de verenigingsstatuten valt. Als dat NIET het geval is (wat ik vermoed), dan kan de TS alsnog per 1-2-2012 deze dienst opzeggen. Nogmaals: laat hierover de TS even kontakt opnemen met Consuwijzer.

Maxiem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MAXIEM schreef:witte angora

Met dank aan Emmy. Dat de ANWB een vereniging is, betekent nog niet dat hun WW-dienst (als produkt) ook onder de verenigingsstatuten valt. Als dat NIET het geval is (wat ik vermoed), dan kan de TS alsnog per 1-2-2012 deze dienst opzeggen. Nogmaals: laat hierover de TS even kontakt opnemen met Consuwijzer.

Maxiem.
Een WW lidmaatschap ga je per jaar aan, en niet per maand zoals een krantenabonnement. Wellicht dat dat nog van belang is voor de interpretatie van de wet?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door Emmy75 »

GJvdZ schreef: Een WW lidmaatschap ga je per jaar aan, en niet per maand zoals een krantenabonnement. Wellicht dat dat nog van belang is voor de interpretatie van de wet?
Deze wetswijziging is het juist gekomen om verlengingen van stilzwijgende abo's met weer minimaal een jaar tegen te gaan.
Een probleem met een beroep op deze wet in dit geval zou kunnen zijn dat de anwb een vereniging is en daarvoor gelden andere regels.

MAXIEM

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

GJvdZ

De vraag is: valt een WW-lidmaatschap onder het lidmaatschap van de vereniging ANWB, of niet (zelfs als er van "koppelverkoop" sprake zou zijn). Diensten (produkten) van een vereniging hoeven dus niet persé onder het lidmaatschap van de betreffende vereniging te vallen. Als de WW-dienst los staat (statutair) van het lidmaatschap van de ANWB-vereniging, dan kan de TS alsnog de overeenkomst per 1-2-2012 opzeggen. Want dan is de stilzwijgende verlenging ingegaan op 1-1-2012 en dat is dus na de invoering van de nieuwe wet (1-12-2011). Vandaar ook mijn advies: neem even kontakt op met Consuwijzer.

Maxiem.

Note: dit heeft dus helemaal niets te maken met een krantenabonnement.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

**** CENSUUR! TROS RADAR

Matrox
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2007 01:11

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door Matrox »

Als het om het lidmaatschap gaat is da ANWB niet echt de makkelijkste en ik zou willen zeggen, zelfs oplichters. Ik ben een lidmaatschap aangegaan in augustus 2010 en moest een jaarconriburie betalen. Achteraf bleek dat als je lid wil worden dat je voor het hele jaar moet betalen. Voor 5 maanden dus het volle pont. Echte oplichters!! En dan? Waarom moet voor dat *** krantje betalen wat ik helemaal niet wil hebben? Dan nog het opzeggen. Zoals al bekend, zitten ze op het randje van de wet. Niet echt een socilale instelling dus en maar snel overstappen naar de concurrent.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door nevermind »

Matrox schreef:Als het om het lidmaatschap gaat is da ANWB niet echt de makkelijkste en ik zou willen zeggen, zelfs oplichters. Ik ben een lidmaatschap aangegaan in augustus 2010 en moest een jaarconriburie betalen. Achteraf bleek dat als je lid wil worden dat je voor het hele jaar moet betalen. Voor 5 maanden dus het volle pont. Echte oplichters!!
En dan? Waarom moet voor dat *** krantje betalen wat ik helemaal niet wil hebben? Dan nog het opzeggen. Zoals al bekend, zitten ze op het randje van de wet. Niet echt een socilale instelling dus en maar snel overstappen naar de concurrent.
Je bent niet de enigste, hier zijn al meer van dit soort verhalen langs gekomen.
Ook voor jou geld.
Als je een contract afsluit, moet je de voorwaarden lezen, en dan beslissen.
Achteraf klagen, heeft duidelijk geen zin.
Waarom de ANWB oplichters zijn, is mij in jouw geval niet duidelijk.
Zo zij ik ook kunnen beweren, dat je analfabeet bent, omdat je niet kan lezen. :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door BBCS »

Het lidmaatschap van de WW valt onder het lidmaatschap van de ANWB.

De ANWB is een vereniging en de activiteiten van de WW valt onder de verenigingsactiviteiten.
Dus de WvD is hier niet van toepassing.
Voor het opzeggen van lidmaatschappen bij verenigingen (zoals bijvoorbeeld de ANWB) gelden andere regels (verenigingsrecht). Hier blijft gelden dat een lidmaatschap met een jaar verlengd kan worden wanneer niet voor een bepaalde periode wordt opgezegd (voor de ANWB geldt bijvoorbeeld dat je voor 15 november moet hebben opgezegd, anders zit je ook het daarop volgende jaar vast aan je lidmaatschap).
bron: http://www.opzeggen.nl/wet-van-dam

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik ben al jaren lid van de ANWB en had voor mijn vakantie bij de ANWB-winkel een uitgebreidere dekking gekocht, incl. Europese wegenwachtservice en vervangende auto in het buitenland. Eind december werd voor het komend jaar dat totale bedrag wederom afgeschreven.
Nu betaal ik dus enkele tientjes meer, voor een service die ik het komende jaar eigenlijk (nog) niet wilde hebben. Gebeld met de ANWB en daar zeiden ze dat ik wijzigingen voor 15 november had moeten doorgeven. Dat wist ik niet. Ze staan in hun recht, maar erg netjes is het niet. De ANWB zou zich een hoop boze reacties kunnen besparen door de leden ruim op tijd een overzicht te sturen van het gekozen servicepakket.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door VioletPrue »

peteroo schreef:Ik ben al jaren lid van de ANWB en had voor mijn vakantie bij de ANWB-winkel een uitgebreidere dekking gekocht, incl. Europese wegenwachtservice en vervangende auto in het buitenland. Eind december werd voor het komend jaar dat totale bedrag wederom afgeschreven.
Nu betaal ik dus enkele tientjes meer, voor een service die ik het komende jaar eigenlijk (nog) niet wilde hebben. Gebeld met de ANWB en daar zeiden ze dat ik wijzigingen voor 15 november had moeten doorgeven. Dat wist ik niet. Ze staan in hun recht, maar erg netjes is het niet. De ANWB zou zich een hoop boze reacties kunnen besparen door de leden ruim op tijd een overzicht te sturen van het gekozen servicepakket.
En dan wordt uw gekozen pakket dus € 10,- duurder, omdat op uw manier de administratiekosten de pan uit rijzen.
U sluit iets af, dus is het uw verantwoordelijkheid om dat in de gaten te houden.
Niet de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander!

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door peteroo »

Mwah, verantwoordelijkheid afschuiven is wat overdreven. Gedeelde verantwoordelijkheid, noem ik dit. Ik denk dat de ANWB de klant eenvoudigweg zou kunnen laten tekenen voor eenmalige aanschaf van zo'n aanvullend pakket of een doorlopend aanvullend pakket. Dat zou voor alle partijen duidelijker zijn.

Maar het gaat om enkele tientjes op jaarbasis, dus is het ook geen halszaak.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ANWB stilzwijgende verlenging

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Matrox schreef:Als het om het lidmaatschap gaat is da ANWB niet echt de makkelijkste en ik zou willen zeggen, zelfs oplichters.
Wauw, oplichters nog wel. Ik hoop dat je dit juridisch kunt onderbouwen....

Gesloten