LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB verhoogt de premie wel heel erg veel

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wiheda10
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2014 09:25

ANWB verhoogt de premie wel heel erg veel

Ongelezen bericht door wiheda10 »

Waar mijn fietsverzekering (E-BIKE) in 2015 nog rond de 140 euro zat, is deze terwijl ik een trede omhoog ben gegaan verhoogt naar 185 euro.
Is dit normaal? Mag dit zomaar? ANWB is haast de enige verzekering waar mijn fietsen en scooters kan verzekeren.
Is er niet een maximum aan het aantal procenten dat een verzekering kan stijgen?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: ANWB verhoogt de premie wel heel erg veel

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Nee, er is geen maximum. Maar om deze reden mag u de verzekering beëindigen. En er worden talloze goede fietsverzekeringen aangeboden.

Ook zonder vaste looptijd, met maandbetaling (zodat u niet langer premie verschuldigd bent bij diefstal, wat wel het geval is bij verzekeringen voor een minimale periode van een jaar of zelfs drie jaar).

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 24 mar 2016 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ANWB verhoogt de premie wel heel erg veel

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hoezo is dat de enige plek?
Als ik even een voorbeeldje pak: Unive
Dan kan ik daar een elektrische fiets van €2500 euro voor een kleine €60 verzekeren voor een jaar.
Wellicht dat door mijn postcode de premie een stukje lager ligt, maar dan nog... ( hoewel, als ik hartje amsterdam invul, blijft de premie gelijk ).

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: ANWB verhoogt de premie wel heel erg veel

Ongelezen bericht door michieldejong »

De consumentenbond heeft deze maand een test gepubliceerd van verzekeringen voor e-bikes. Hier gaven zij ook aan dat er een grote stijging is in het aantal diefstallen van e-bikes en dat veel maatschappijen daarom de premies verhogen. Desondanks schijnen de premies nog relatief gunstig te zijn.

http://www.consumentenbond.nl/fietsverzekering/

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ANWB verhoogt de premie wel heel erg veel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

wiheda10 schreef: Is er niet een maximum aan het aantal procenten dat een verzekering kan stijgen?
Dat zou wat zijn zeg. Dan krijg je er (weer) regeltjes bij (die weer door een legertje ambtenaren gecontroleerd moeten worden en als dan de kosten sneller stijgen als de inkomsten heeft een bedrijf een probleem.

Marrietje19651
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 apr 2016 08:01

Re: ANWB verhoogt de premie wel heel erg veel

Ongelezen bericht door Marrietje19651 »

Misschien slim om even te vergelijken en kijken of je elders goedkoper uit bent, want bij een premie verhoging kun je per direct je verzekering opzeggen en overstappen naar een andere maatschappij

Gesloten