LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Rob_Amsterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2015 18:56

ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door Rob_Amsterdam »

Vandaag een acceptgiro ontvangen van de ANWB voor de verzekering van mijn Canta.
Deze is van 48 euro naar 164 euro gegaan. Volgens het begeleidende briefje omdat de schadelast is toegenomen. Dat noem ik persoonlijk bedrijfsrisico en zal misschien volgend jaar alweer afnemen.
Het is toch te zot voor woorden een verhoging van meer dan 100 euro!
Snel zoeken naar een andere verzekeraar.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door joep873 »

Rob_Amsterdam schreef:Volgens het begeleidende briefje omdat de schadelast is toegenomen. Dat noem ik persoonlijk bedrijfsrisico en zal misschien volgend jaar alweer afnemen.
En misschien ook niet.
Achteraf gezien vindt de verzekeraar dus dat ze te weinig premie hebben gevraagd, en ze willen voorkomen dat dat komend jaar weer gebeurt. Ze vragen je toch niet om over het afgelopen jaar alsnog meer te betalen?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door Moneyman »

Succes met zoeken. Leuk is het niet, maar wel de normale gang van zaken.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door marnix »

@rob, het was vanochtend ook op het nieuws, best wel fors die verhoging.
met angst mijn rekening voor de canta-verzekering geopend zojuist, is ongeveer hetzelfde gebleven.
Ook ANWB, en geen begeleidend schrijven erbij.
Ik woon in de Achterhoek, kan dat uitmaken?
misschien ook iets met leeftijd?
Ik ben 50 geweest.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door kokka »

het is zuur voor de bestuurders waar deze wagentjes voor bedoelt waren, maar het was te verwachten nu steeds meer jongeren die dingen als hip hebbedingetje kopen.
nog even en dan moet je er gewoon een rijbewijs voor halen, i.p.v het brommer rijbewijs.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door marnix »

kokka ,het is nog gekker dan je denkt, voor een canta is in het geheel geen rijbewijs vereist.
Het is geen brommobiel maar een invalide-voertuig.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door sjohie »

Gezien de plaatsnaam in je username is dit wel te verklaren natuurlijk, de verzekeringen van álle voertuigen, van fietsen tot aan auto's, vallen daar in de hoogste risicocategorie. En dat risico is voor alle verzekeraars daar op die locatie grofweg hetzelfde, dus ik betwijfel of je zal kunnen overstappen naar een substantieel goedkopere verzekering.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Snorfietsen met 65 % verhoogd, kan niet minder :evil:

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door henk51 »

Helaas komen dit soort topics de laatste tijd regelmatiger voor op de forums.
Als de schade uitkeringen de premies inningen overtreffen gaan de premies omhoog,ze gaan dit niet afwentelen op de inkomsten van andere verzekeringen zou niet eerlijk zijn.
Helaas zullen de nu nog goedkopere maatschappijen ook hun premies over een tijdje verhogen als de brokkenmakers/veel claimers ook overstappen naar een goedkopere.


gr Henk

verzekeringsexpert
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2015 11:51

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door verzekeringsexpert »

@ Rob, er zijn veel klachten over deze enorme premiestijging van de ANWB. Ik raad je aan om je verzekering eens te vergelijken en om te kijken of het ergens anders goedkoper kan. Wanneer een verzekeraar een premie verhoogt kun je namelijk meteen overstappen naar een andere.
succes

c7rl
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 apr 2015 20:01

Re: ANWB verhoogt verzekering van 48 euro naar 164 euro

Ongelezen bericht door c7rl »

Ik heb inmiddels de pronlongatie van auto en woonverzekering binnen. De auto ging van 250 naar 300 per jaar en de woonverzekering van 303 naar 364 per jaar. Ik heb toen doei gezegd. Zit nu met de auto bij witgeld voor 150 per jaar. Ze zeggen dat het komt door toename van schade meldingen blabla. Natuurlijk heeft alles te maken met de Nieuwe BaselII normen die per 1-1-2016 van kracht worden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Solvabili ... -richtlijn

Ze moeten bij de finacieele instellingen echt eens ophouden te denken dat wij met zijn alle achterlijk zijn.

Al die niet internet verzekeraars die gaan er in de komende 5 jaar allemaal aan, die trekken de nieuwe trend niet van internet verzekeringen.

Gesloten