LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen bij Unive

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mirel

Opzeggen bij Unive

Ongelezen bericht door mirel »

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe peremie overzicht vanmijn ziekenfonds verzekering van Unive voor 2004. :shock: Maar nu zat daar een kaart bij met wat beantwoording van vragen, informatie en dergelijke. Waar tot mijn grote shrik opstond dat men voor 1 november de ziktnkosten verzekering moet opzeggen, als je wilt veranderen. Maar ver voor die tijd waren de nieuwe prijzen en veranderingen nog niet duidelijk.
Hoe zit dit nu mag ik nu nog opzeggen omdat er veranderingen zijn?
Of zit ik gewoon een jaar vast aan duur unive?
Zo ja, Hoe doen andere mensen dit? :?:
Zo nee Mag Unive het dan zo doen voorkomen dat men niet meer mag veranderen van verzekering??? :roll:
Erg verwarrend allemaal...

Henk V

Re: Opzeggen bij Unive

Ongelezen bericht door Henk V »

Bij aanpassing van premie of voorwaarden is sprake van een wijziging in de contractsvoorwaarden.

De verzekerden hebben het recht die gewijzigde voorwaarden af te wijzen en de verzekering binnen een vastgelegde termijn nadat de wijziging bekend gemaakt is, of van kracht geworden is, te beëindigen.

greta

Re: Opzeggen bij Unive

Ongelezen bericht door greta »

ik heb nadat ik de premie van 2004 dus anderhalve week geleden opgezegd bij unive en heb het uitschrijvingsbewijs al in huis dat ik per 1-1-2004 ben uitgeschreven. bij nw premie prijzen mag je ten alle tijden binnen 30 dagen opzeggen...
dus gewoon doen...

greta

cammi
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 dec 2003 19:09

Re: Opzeggen bij Unive

Ongelezen bericht door cammi »

Ik ben van mening dat je de ZF alleen mag opzeggen (na 1 november) , als er sprake is van een bovenmatige nominale en/of aanvullende premie (indien je daarvoor verzekerd was). Dus als de nominale premie daalt en je bijvoorbeeld geen aanvullende verzekering hebt, of wel een aanvullende verzekering, die echter met behoud van voorwaarden niet in premie stijgt, mag je niet opzeggen.

Dit zeg ik niet als deskundige van ZF-verzekeringen, want ik ben zelf particulier verzekerd. Maar ik ben van mening dat bepaalde regels algemeen gelden. En dat is: op tijd opzeggen en wisseling is alleen mogelijk bij bovenmatige stijging in premie of een ongunstige verandering van polisvoorwaarden. Het is mogelijk dat het bij ZF anders is, maar dit zou dan voor alle ZF zo geregeld moeten zijn (ik denk wettelijk).

groeten, cammi

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Opzeggen bij Unive

Ongelezen bericht door Simon »

de algemene regels zijn erg duidelijk. de 2 belangrijkste\
- bij wijziging van de premie en/of voorwaarden mag worden opgezegd.
- de verzekeraar mag bepalen dat bij een wijziging van de premie of
voorwaarden die geheel in het voordeel van verzekerde is (een
premieverlaging bijvoorbeeld) er niet opgezegd mag worden.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Opzeggen bij Unive

Ongelezen bericht door Simon »

er is een termijn van 30 dagen waarbinnen moet worden opgezegd. vaak geldt deze termijn vanaf het moment van wijziging (bij ZF dus 1-1) maar soms ook vanaf het moment van bekendmaking.

mirel

Re: Opzeggen bij Unive

Ongelezen bericht door mirel »

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie duidelijkheid .
En ben als een speer aan de slag voor het zoeken van een goedkopere (nieuwe)verzekering.

groetjes mirel

Gesloten